Розмова з Алессандро Дзанеллі, CEO Nestlé в Україні та Південно-Східній Європі, про інвестиції в Україну, розвиток молодих талантів та лідерство
Наступного року ми відзначаємо 30-річчя Nestlé в Україні. Це 30 років наших твердих зобовʼязань перед Україною й українцями щодо виробництва та постачання продуктів найвищої якості. Це як міжнародні культові бренди Nescafé, KitKat, Felix, Nesquik, NAN, так і народжені в Україні улюблені «Мівіна», «Торчин», «Світоч».
Ми працювали в Україні в різні часи: і в гарні, й у важкі, але ніколи не відмовлялися від своїх зобовʼязань. На початку цього року ми оголосили, що інвестуємо в нове, четверте виробництво в Україні, що буде розташоване на Волині. І це буде не просто фабрика, а набагато більше: ми хочемо створити продовольчий осередок, хаб, що вироблятиме продукти як для місцевого споживача, так і для експорту. Насамперед ідеться про виробництво вермішелі, приправ і соусів.
Цей важливий проєкт ми деякий час «тримали в шухляді», але відновили наприкінці минулого року за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку, і цей крок доводить велику віру Nestlé в Україну. Ми й надалі інвестуємо в Україну: йдеться про суму в розмірі $42 млн. Для нас важливо стимулювати інші компанії до інвестицій і довести, що це можливо – почати вкладати гроші в Україну ще до закінчення війни.
Ми також розширюємо виробництво на інших наших фабриках. У середньому щорічно інвестуємо близько $20 млн в інновації на наших виробництвах та їхній сталий розвиток. Ми встановили сонячні батареї на нашій Волинській фабриці з виробництва соусів у Торчині – відновлювані джерела енергії забезпечуватимуть до 20% потреб фабрики. Наш план: зробити це також і на інших наших підприємствах у Харкові та Львові.
За 30 років інвестицій в Україну ми завжди отримували дуже добрі результати як з погляду бізнесу, так і розвитку. В цій країні ми не тільки виробляємо продукцію, а й інвестуємо в людський капітал. У Львові розташований наш великий центр з надання сервісів для бізнесу всередині Nestlé. Спочатку в ньому було близько 100 осіб, а тепер понад 1800. Ці люди працюють для надання різних сервісів і послуг підрозділам компанії в понад 40 країнах: фінансових, адміністративних, HR тощо.
Репатріація людей в Україну
Тепер у компанії не так багато колег за кордоном – близько 100 осіб. Деяких з них ми самі попросили залишитися за кордоном, щоб мати резервне рішення на випадок перебоїв у електропостачанні. Наша глобальна стратегія орієнтована на безпеку, збереження та повернення наших талантів. Три головних елементи безпеки для нас – фінансова, фізична та психологічна.
З початку війни ми найняли близько 500 людей. Це чимало, адже загалом у нас працює 5500 осіб. Це майже 10% працівників, що ввійшли в нашу сімʼю, й у цьому ми теж бачимо свій внесок.
Війна показала, хто є хто, які цінності керують вами та людьми навколо. За цей час ми досягли дуже високого рівня розуміння та близькості з нашою командою.
Спалах COVID був глобальною проблемою, тому можна було шукати рішення в досвіді інших колег. Війна – це надзвичайна подія, а лідерство під час війни – не те, чого можна навчитись в університеті чи на MBA. У такий момент дуже важливо мати дружню команду, людей, яким ви довіряєте, а вони – вам.
Розвиток молодих талантів
Одним з важливих елементів підтримки для нас є інвестиції в майбутні покоління.
Цього року ми відновили нашу програму Nestlé needs YOUth, що була призупинена на початку повномасштабного вторгнення. Від початку року вже 70 молодих людей пройшли стажування в нас, і деякі вже стали частиною компанії та продовжують будувати тут свою карʼєру.
Nestlé needs YOUth – це набір ініціатив, що обʼєднують стажування і навчання та створюють базу для дуальної освіти: поєднання теоретичної університетської освіти з можливістю партнерства з бізнесом та навчання під час практики на робочому місці.
Зараз ми активно працюємо над програмами розвитку сталого сільського господарства і даємо молоді змогу розвивати підприємництво, набувати досвіду партнерств із нашими фермерами та постачальниками продукції. Це є частиною програми Nestlé needs YOUth.
Ми також створили Альянс для молоді, щоб залучати до таких ініціатив інші компанії. Наприклад, до нього приєдналася компанія Metro, що теж допомагає навчати молодь, та багато інших партнерів – бізнесів та некомерційних організацій.
Сьогоріч Nestlé needs YOUth відзначає 10-річчя. Шлях цієї програми в Україні розпочався саме у Львові – тож і цю річницю ми відзначимо тут, у Львові. Ми хочемо розпочати діалог між представниками влади та бізнесу про потреби молоді, щоб спільними зусиллями допомогти молодим людям розвиватися й зростати саме в Україні.
Лідерство воєнного часу
Для мене дивно, що люди запитують, чому я залишився в Україні. Як лідер ви маєте викликати довіру і бути достатньо сміливим, щоб щодня ухвалювати важкі рішення. Для цього мені було важливо залишатися тут. Я не можу бути лідером, що заслуговує на довіру, сидячи в іншій країні. Я твердо вірю в лідерство особистого прикладу і намагаюся подавати цей приклад щодня.
У своєму першому відео президент Зеленський і його команда сказали: «Ми тут». Я теж залишаюся тут, і, думаю, це сильна мотивація для людей. Таким чином я показую, що Nestlé зробить усе можливе для захисту і розвитку талантів в Україні.
Найголовніше завдання для мене як лідера сьогодні – зберегти стійкість бізнесу та команди. Я прагну показати, що попри всі обставини можна і треба залишатися позитивним і впевненим. Друге важливе завдання – зберігати концентрацію, навіть попри те, що ти перебуваєш у центрі бурі. Коли ви в епіцентрі шторму, легко стати його частиною і втратити фокус, тому іноді я все ж виїжджаю з України.
Лідерство потребує натхнення
Минулий рік був доволі лінійним, послідовність речей і пріоритетів стали дуже зрозумілими: треба було працювати над захистом людей і збереженням бізнесу. Тепер ми маємо працювати над результативністю бізнесу під час війни. І це дуже непросте завдання, адже потребує сил та натхнення.
Мене надихає сила колективних зусиль і те, чого вони можуть досягти. Ми бачимо, на що здатна Україна і яких успіхів досягла українська армія колективними зусиллями. Якщо це не джерело мотивації, то що ще може ним бути?
Мене також надихає моя команда. Я спостерігаю за нею очима дитини, що відкрита й готова дивуватися щодня. І я завжди запитую себе: як я можу домогтися більшого, щоб і надалі надихати їх. Мій батько говорив мені, що важливо міцно стояти на землі, інакше втратиш контакт із реальністю. Мені потрібно надихати людей, і саме для цього я намагаюся бути гарним лідером. Але, стоячи обома ногами на землі, я ніколи не втрачаю контакту з реальністю.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.