Очільниця HR-напрямку AB InBev Efes Україна Вероніка Куца розповіла про підтримку команди під час війни, кадрову політику компанії та важливість розвитку лідерів.
У 2022 році компанія зупинила роботу трьох броварень та втратила значну частку українського ринку. Зараз AB InBev Efes Україна сфокусована на перезапуску виробничих потужностей, повному відновленні бізнесу, інвестиціях у розвиток персоналу та зміцненні лідерського складу.
Як і для більшості українських компаній, впродовж 2022 року пріоритетом AB InBev Efes Україна стала безпека співробітників. Для підприємства, яке має броварні в безпосередній близькості до зон бойових дій, це питання набуло особливої важливості.
На початку повномасштабного вторгнення, компанія евакуювала й розмістила в готелях на заході України та в Європі близько 2300 людей, працівників та членів їхніх сімей та продовжує надавати фінансову допомогу.
Фінансова підтримка, страхування та відновлення житла
Упродовж минулого року ми сплачували заробітну платню навіть тим співробітникам, які не мали змоги працювати. На підприємствах та в офісах ми посилили заходи безпеки, а для команди підтримки зберегли гнучку модель для віддаленої роботи. Окрім того, ми додатково розширюємо медичне страхування.
Для нормальної роботи неможливе постійне перебування в кризовому стані, тому ми націлені відновити бізнес та свої позиції на ринку
Зазвичай у нас доволі сильна програма медичного страхування, яку ми зараз ще вдосконалили. Наприклад, минулого року додали онлайн-консультації лікарів – це було важливо для внутрішньопереміщених працівників та колег, що знаходяться за кордоном.
Цього року ми поліпшуємо умови страхового договору на основі відгуків та запитів працівників: збільшуємо ліміт на стоматологію на 25%, суттєво підвищуємо ліміт на патронаж вагітності, впроваджуємо додатково медичну допомогу при травмах та багато іншого.
Гострою проблемою для багатьох працівників стало житло: хтось змушений був покинути домівку, у когось домівки більше немає. Проте люди – це наш незмінний пріоритет та цінність, тому компанія в першому кварталі 2023 року надала фінансову допомогу співробітникам із прифронтових регіонів та продовжує покривати оренду квартир для працівників, які втратили житло внаслідок воєнних дій.
Окрім того, ми готуємо потужну програму з відбудови житла наших співробітників, яке було пошкоджене чи повністю знищене. Цей проєкт уже запущено, і до кінця 2023 року ми плануємо його реалізувати.
Стрес-коучинг та навчання
Наступний важливий аспект нашої НR-програми – ментальне здоровʼя співробітників. Для цього компанія розширила програму психологічної підтримки, якою можуть скористатись не лише співробітники, а й члени їхніх сімей.
Окрім того, наприкінці 2022 року до загальної програми ми додали стрес-коучинг. Це напрям, що відповідає на таке питання: як ефективно працювати та досягати цілей в умовах довготривалого стресу. Звичайно, від зовнішніх чинників не позбудешся, але стрес-коучинг має на меті допомогти людині навчитися справлятися зі стресом. Основне, чого навчає цей напрям, – нормалізувати свій стан та продовжити ефективно функціонувати.
Люди стають більш залученими до процесів, тому що ми як бізнес відновлюємося
Якщо минулого року була велика потреба в індивідуальних консультаціях психологів, то зараз ми бачимо, що люди звертаються саме до стрес-коучингу. Він допомагає сфокусуватися навіть в умовах турбулентності. Таким чином, ми бачимо, що люди стають більш залученими до процесів, тому що ми як бізнес відновлюємося.
Для подальшої мотивації ми повернули навчання наших працівників та команд: від обовʼязкової адаптації та навчання до розвитку керівників. У 2023 році ми також плануємо відновити програму визнання досягнень співробітників.
Ми розуміємо, що для нормальної роботи бізнесу неможливе постійне перебування в кризовому стані. Тому зараз ми націлені на повноцінне відновлення роботи та своїх позицій на ринку. Аби цього досягти, потрібна ефективна команда та нові підходи, тому ми переосмислюємо свою HR-програму. Зокрема, розробляємо нові стратегії комунікації між командами, проводимо регулярні зустрічі з працівниками усіх рівнів та запроваджуємо тренінги з кризового менеджменту для керівників.
Розвиток лідерства та кадрове питання
Особливо важливе значення варто приділяти розвитку лідерів. Вони відчувають подвійне навантаження, адже відповідальні за команду – 70% успіху та залученості команди залежить саме від здібностей керівника. Тому ми провели для наших менеджерів спеціальну програму з управління командою в умовах стресу. Тренінг складався з двох вебінарів, спеціально розроблених для управлінців, та містив прикладні інструменти для роботи в кризовий період.
Ми вважаємо, що вакантні позиції в компанії потрібно заповнювати перш за все внутрішніми кадрами – це правильно та справедливо щодо наших працівників
Хоча на ринку спостерігається певна кадрова криза, ми не так сильно відчуваємо це в компанії. Якщо в нас є вакансії, ми намагаємося максимально закривати їх внутрішніми ресурсами. Минулого року багато наших співробітників перейшли в європейські офіси, натомість їхні позиції ми закриваємо кадровим резервом.
У нас відбувається багато переведень спеціалістів серед персоналу броварень. Якщо на одному підприємстві звільняються посади, то зайняти цю вакансію може людина з тимчасово непрацюючої броварні. Ми вважаємо, що вакантні позиції в компанії потрібно заповнювати перш за все внутрішніми кадрами – це правильно та справедливо щодо наших працівників.
Наші цілі як роботодавця залишаються незмінними. Ми хочемо мати максимально високий рівень залученості співробітників, щоб люди пишалися роботою в нашій компанії та почували себе тут реалізованими, безпечно та комфортно.
Останнє опитування співробітників у листопаді 2022 року показало 95% залученості персоналу. Це дуже високий показник, яким ми пишаємося, та результат безпрецедентної підтримки компанією наших співробітників. Надалі ми тільки посилюватимемо програми з підтримки та мотивації команди, а також сфокусуємося на інтенсивному відновленні бізнесу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.