Вероніка Куца, очільниця HR-напрямку AB InBev Efes Україна. /пресслужба AB InBev Efes Україна
Категорія
BrandVoice
Дата

Стрес-коучинг, розвиток лідерства та фінансова підтримка. AB InBev Efes Україна про HR-стратегію, що відповідатиме викликам 2023 року

3 хв читання

Вероніка Куца, очільниця HR-напрямку AB InBev Efes Україна. Фото пресслужба AB InBev Efes Україна

Очільниця HR-напрямку AB InBev Efes Україна Вероніка Куца розповіла про підтримку команди під час війни, кадрову політику компанії та важливість розвитку лідерів.

У 2022 році компанія зупинила роботу трьох броварень та втратила значну частку українського ринку. Зараз AB InBev Efes Україна сфокусована на перезапуску виробничих потужностей, повному відновленні бізнесу, інвестиціях у розвиток персоналу та зміцненні лідерського складу.

Як і для більшості українських компаній, впродовж 2022 року пріоритетом AB InBev Efes Україна стала безпека співробітників. Для підприємства, яке має броварні в безпосередній близькості до зон бойових дій, це питання набуло особливої важливості. 

На початку повномасштабного вторгнення, компанія евакуювала й розмістила в готелях на заході України та в Європі близько 2300 людей, працівників та членів їхніх сімей та продовжує надавати фінансову допомогу.

Стрес-коучинг, розвиток лідерства та фінансова підтримка. AB InBev Efes Україна про HR-стратегію, що відповідатиме викликам 2023 року /Фото 1

Фото: пресслужба AB InBev Efes Україна

Фінансова підтримка, страхування та відновлення житла

Упродовж минулого року ми сплачували заробітну платню навіть тим співробітникам, які не мали змоги працювати. На підприємствах та в офісах ми посилили заходи безпеки, а для команди підтримки зберегли гнучку модель для віддаленої роботи. Окрім того, ми додатково розширюємо медичне страхування.

Для нормальної роботи неможливе постійне перебування в кризовому стані, тому ми націлені відновити бізнес та свої позиції на ринку

Зазвичай у нас доволі сильна програма медичного страхування, яку ми зараз ще вдосконалили. Наприклад, минулого року додали онлайн-консультації лікарів – це було важливо для внутрішньопереміщених працівників та колег, що знаходяться за кордоном.

Цього року ми поліпшуємо умови страхового договору на основі відгуків та запитів працівників: збільшуємо ліміт на стоматологію на 25%, суттєво підвищуємо ліміт на патронаж вагітності, впроваджуємо додатково медичну допомогу при травмах та багато іншого. 

Гострою проблемою для багатьох працівників стало житло: хтось змушений був покинути домівку, у когось домівки більше немає. Проте люди – це наш незмінний пріоритет та цінність, тому компанія в першому кварталі 2023 року надала фінансову допомогу співробітникам із прифронтових регіонів та продовжує покривати оренду квартир для працівників, які втратили житло внаслідок воєнних дій. 

Окрім того, ми готуємо потужну програму з відбудови житла наших співробітників, яке було пошкоджене чи повністю знищене. Цей проєкт уже запущено, і до кінця 2023 року ми плануємо його реалізувати.

Стрес-коучинг, розвиток лідерства та фінансова підтримка. AB InBev Efes Україна про HR-стратегію, що відповідатиме викликам 2023 року /Фото 2

Фото: пресслужба AB InBev Efes Україна

Стрес-коучинг та навчання

Наступний важливий аспект нашої НR-програми – ментальне здоровʼя співробітників. Для цього компанія розширила програму психологічної підтримки, якою можуть скористатись не лише співробітники, а й члени їхніх сімей. 

Окрім того, наприкінці 2022 року до загальної програми ми додали стрес-коучинг. Це напрям, що відповідає на таке питання: як ефективно працювати та досягати цілей в умовах довготривалого стресу. Звичайно, від зовнішніх чинників не позбудешся, але стрес-коучинг має на меті допомогти людині навчитися справлятися зі стресом. Основне, чого навчає цей напрям, – нормалізувати свій стан та продовжити ефективно функціонувати.

Люди стають більш залученими до процесів, тому що ми як бізнес відновлюємося

Якщо минулого року була велика потреба в індивідуальних консультаціях психологів, то зараз ми бачимо, що люди звертаються саме до стрес-коучингу. Він допомагає сфокусуватися навіть в умовах турбулентності. Таким чином, ми бачимо, що люди стають більш залученими до процесів, тому що ми як бізнес відновлюємося. 

Для подальшої мотивації ми повернули навчання наших працівників та команд: від обовʼязкової адаптації та навчання до розвитку керівників. У 2023 році ми також плануємо відновити програму визнання досягнень співробітників. 

Ми розуміємо, що для нормальної роботи бізнесу неможливе постійне перебування в кризовому стані. Тому зараз ми націлені на повноцінне відновлення роботи та своїх позицій на ринку. Аби цього досягти, потрібна ефективна команда та нові підходи, тому ми переосмислюємо свою HR-програму. Зокрема, розробляємо нові стратегії комунікації між командами, проводимо регулярні зустрічі з працівниками усіх рівнів та запроваджуємо тренінги з кризового менеджменту для керівників. 

Розвиток лідерства та кадрове питання

Особливо важливе значення варто приділяти розвитку лідерів. Вони відчувають подвійне навантаження, адже відповідальні за команду – 70% успіху та залученості команди залежить саме від здібностей керівника. Тому ми провели для наших менеджерів спеціальну програму з управління командою в умовах стресу. Тренінг складався з двох вебінарів, спеціально розроблених для управлінців, та містив прикладні інструменти для роботи в кризовий період. 

Ми вважаємо, що вакантні позиції в компанії потрібно заповнювати перш за все внутрішніми кадрами – це правильно та справедливо щодо наших працівників

Хоча на ринку спостерігається певна кадрова криза, ми не так сильно відчуваємо це в компанії. Якщо в нас є вакансії, ми намагаємося максимально закривати їх внутрішніми ресурсами. Минулого року багато наших співробітників перейшли в європейські офіси, натомість їхні позиції ми закриваємо кадровим резервом.

У нас відбувається багато переведень спеціалістів серед персоналу броварень. Якщо на одному підприємстві звільняються посади, то зайняти цю вакансію може людина з тимчасово непрацюючої броварні. Ми вважаємо, що вакантні позиції в компанії потрібно заповнювати перш за все внутрішніми кадрами – це правильно та справедливо щодо наших працівників.

Наші цілі як роботодавця залишаються незмінними. Ми хочемо мати максимально високий рівень залученості співробітників, щоб люди пишалися роботою в нашій компанії та почували себе тут реалізованими, безпечно та комфортно. 

Останнє опитування співробітників у листопаді 2022 року показало 95% залученості персоналу. Це дуже високий показник, яким ми пишаємося, та результат безпрецедентної підтримки компанією наших співробітників. Надалі ми тільки посилюватимемо програми з підтримки та мотивації команди, а також сфокусуємося на інтенсивному відновленні бізнесу.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.