Студенти Української академії лідерства
Категорія
BrandVoice
Дата

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі»

5 хв читання

Студенти Української академії лідерства

Яка ж методологія стоїть за цією інноваційною навчальною програмою? Та які цінності, підходи і навички найбільш необхідні майбутнім лідерам? Про це, а також про практичні інсайти та «формулу методології Академії» розповідає керівник програмного департаменту Української академії лідерства Василь Кулевчук

Якщо театр починається з вішалки, то будь-який освітній заклад – з методології, за якою навчає. Українська академія лідерства виховує майбутніх ціннісних лідерів, які у майбутньому змінюватимуть суспільство на краще. Студенти спілкуються з викладачами та успішними практиками з різних сфер, досліджують роботу бізнес-компаній, освітніх, культурних і державних інституцій. Здобувають досвід реалізації проєктів і волонтерства.

Розкажіть, будь ласка, про формаційну програму Української академії лідерства?

Формаційна програма Академії розпочинається вже з моменту відбору студентів.

Ключовий критерій для нас – мотивація людини. Це наріжний камінь. Адже мало прагнути змін чи знань, треба бути готовим задля цього працювати.

Навчальний рік починається з чотириденного походу. Це і момент першого вишколу студентів, і мить, коли злітають усі соціальні маски, адже в таких умовах неможливо нічого приховати – так студенти знайомляться по-справжньому і з нами, і між собою.

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 1

Керівник програмного департаменту Української академії лідерства Василь Кулевчук

За якими принципами сформована навчальна програма Академії?

Програма складається з трьох рівнів: ставлення й переконання (це найважливіший рівень), знання та навички.

Навчальний рік поділено на чотири смислові модулі.

Перший має назву «Служитель». Тут ми працюємо з розумінням людини себе самої: хто вона, чого прагне, які її цінності. Молодь навчається взаємодіяти з іншими, домовлятися та виконувати зобов’язання.

Другий модуль, «Воїн», присвячений роботі над цілями, а також шляхами їхнього досягнення. Це також про командну роботу, адже воїну необхідні друзі, побратими, щоб разом йти до мети.

Третій модуль, «Дослідник» – про дослідження власних сильних і слабких сторін. Про креатив, творчість та експеримент. Саме тут студенти зустрічаються з цікавими людьми, відвідують незвичайні місця, досліджують великий і цікавий світ.

І останній модуль, «Мандрівник» – про вибір персонального шляху та важливість руху ним. Про бачення, необхідне для цього руху.

Гаразд, з рівнем ставлення зрозуміло. А як щодо структури знань?

Знання бувають двох напрямків. Перший – це знання, потрібні для здобуття нових навичок. Другий – більш стратегічні. Ми формуємо лідерів суспільства, тож приділяємо велику увагу формуванню їхнього світогляду та розуміння, як функціонує суспільство й країна.

На рівні знань в Академії є шість основних тем.

  • Перша – національна ідентичність. Це про ідентичність у контексті країни. Студенти відвідують лекції на цю тему від відомих особистостей і мають навчальні експедиції тощо.
  • Друга тема – національна безпека та оборона. Це фундамент, адже без безпеки не може існувати ані країна, ані людина.
  • Третя тема – здоровий спосіб життя, звісно, якщо ти не маєш здоровʼя, в тебе немає нічого.
  • Четверта – освіта та виховання, це запорука будь-якого розвитку.
  • П’ята – державотворення. Ми говоримо про те, як функціонує держава на всіх рівнях, та як кожен громадянин може до цього долучатися.
  • І шоста тема – підприємництво, як такий собі стовбур суспільства, що забезпечує ресурси та інновації.

Поговорімо про останній, третій рівень програми Академії – навички. Які ключові soft skills ви розвиваєте в студентах?

Ми називаємо ці навички геномом лідера і виділяємо топ-10 скілів, розвитку яких приділяємо особливу увагу.

  1. Уміння ухвалювати рішення на основі цінностей. Це важлива щоденна практика, що може спричинити фундаментальний вплив на життя студентів, саме тому так важливо тренувати цей мʼяз.
  2. Цілепокладання, уміння ставити цілі й досягати їх.
  3. Вміння навчатись протягом життя та організувати цей процес. Це важливо робити в трьох напрямках – фізичному, емоційному, інтелектуальному, тільки це дає потрібний баланс і стійкість.
  4. Рефлексія – базовий метод, що дозволяє людині аналізувати навколишню дійсність.
  5. Герменевтика – форма аналізу навколишніх джерел (текстів, книжок, сенсів), що дає змогу знайти відповіді на свої питання та виокремити корисні знання.
  6. Вміння працювати в команді й вести за собою людей.
  7. Вміння працювати з людиною. Бачити її таланти, знати, як її підсилити та допомогти їй максимально реалізуватися.
  8. Навичка роботи з будь-яким капіталом (фінансовим, людським, часовим тощо).
  9. Комунікаційна логіка. Це вміння висловлювати свої думки та порозумітися з іншими.
  10. Лідерство, тобто проактивність і вміння діяти, брати на себе відповідальність за людей та результат.

Як в рамках навчання в Українській академії лідерства ви балансуєте теорію та практику, зважаючи на таку інтенсивну програму?

Як ви вірно зазначили, крім лекцій з різних напрямків навчання, ми також маємо практичну програму, що складається з чотирьох елементів.

Перший – це самоврядування. Під супроводом менторів студенти самостійно організовують простір навколо себе.

Другий елемент – волонтерство. Студенти вчаться допомагати з огляду на свої можливості та запити громади. Наприклад, у нас був досвід, коли студенти безкоштовно створили сайт для бібліотеки.

Третій елемент – проєктна діяльність. Протягом року кожен студент долучається до реалізації мінімум одного-двох проєктів. Це може бути організація лекції, форуму або створення медіа тощо.

Четвертий практичний елемент – експедиції. Студенти виїздять на два тижні за межі осередку, де проживають майже рік. Їдуть у нове для себе місто, аби дослідити певну систему: бізнес-компанію, державний орган або іншу інституцію, знайомляться з людьми, отримують новий досвід.

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 2

Всеукраїнський форум "Творимо себе — Творимо Україну" в Маріуполі (2019 рік)

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 3

Щорічний форум державотворення "Софія Київська"

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 4

Лекція Валерія Пекара в Українській академії лідерства

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 5

відкриття навчального року в Українській академії лідерства

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 6

Похід на Петрос

Василь Кулевчук: «Місія Української академії лідерства – допомагати студентам бути реалізованими людьми та тримати фокус на суспільній користі» /Фото 7

Експедиція студентів Академії до Європейського Союзу

Попередній слайд
Наступний слайд

Розкажіть, будь ласка, про елементи програми Академії, повʼязані з темою підприємництва. Чому так важливо стимулювати молодь не боятися створювати власні бізнес-проєкти?

Тут є кілька важливих напрямків. По-перше, ми знайомимо студентів з підприємництвом. Це відбувається і через зустрічі з підприємцями-рольовими моделями, дискусії, обговорення тощо. Формати можуть бути різними: успішний підприємець може завітати до нас, аби розказати про свій шлях у бізнесі або обговорити зі студентами книжку чи бізнес-кейс.

Ми стимулюємо студентів не думати про підприємництво лише як про цифри у бізнес-плані. Це радше спосіб мислення, певні підходи до ухвалення рішень тощо.

По-друге, ми досліджуємо підприємництво через відвідування бізнес-компаній: буваємо і на книжкових ярмарках, і на яблучних фермах, і на виробництві човнів тощо. Студенти мають змогу бачити, як працюють підприємства різних спрямувань.

По-третє, ми робимо все це ще й на міжнародному рівні: буваємо в експедиціях в країнах ЄС, Ізраїлі тощо, запрошуємо міжнародних гостей.

Ми справді заохочуємо студентів до створення власних бізнес-проєктів – йдеться не лише про заробляння коштів, а передовсім про вміння проаналізувати потребу та запропонувати розвʼязання проблеми. Генерувати рішення – дуже важлива навичка в бізнесі.Навчання в Українській академії лідерства допомагає молоді навчитися організовувати людей та процеси. Саме для цього потрібно підприємницьке мислення. І ми завжди дуже тішимося, коли бачимо результати наших випускників: як-от Юрія Андрієнка, який у 19 років запустив перший бізнес-проєкт і у віці трохи за 20 вже має успішний досвід різних бізнесів (від вертикальних ферм – до пошиття одягу).

Або ж проєкт «Менторія» Юлії Супик, яка створила онлайн-всесвіт для менторського супроводу дітей та підлітків. Чи проєкт Георгія Дехтяренка «VILNYY» – це мережа з 28 колівінгів, що дають молоді можливість жити та працювати в спільноті однодумців.

Коротка формула методології Академії?

Для мене це допомагати нашим студентам бути щасливими різнобічно розвиненими людьми. А що означає бути щасливою людиною? Вміти розуміти себе та свої бажання, ефективно взаємодіяти з оточенням, досягати цілей й обʼєднувати людей навколо себе. А ще – тримати фокус не на егоїстичному самозадоволенні, а на суспільній користі. 

Програма Української академії лідерства реалізується за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України». #ТворимоСебеТворимоУкраїну #МиUA

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.