Переможці бізнес-премії «Вибір року» розповіли про розвиток продуктів і сервісів, попри повномасштабну війну, а також про складні рішення, бізнесові досягнення 2023 року та стратегії планування на 2024-й.
Про «Вибір року»
Всеукраїнська бізнес-премія «Вибір року» була започаткована у 2000 році й щороку оголошує перелік товарів, послуг і компаній, які перемогли у різних категоріях. Цей список ґрунтується на маркетинговому дослідженні споживчих уподобань українців, опитуванні експертів, медійного журі й фахівців у галузях маркетингу та реклами. Переможці премії отримують медаль-відзнаку «Вибір року», яку можуть використовувати на пакованні, для маркування товару на полицях торговельних мереж і вітринах маркетплейсів, у промоматеріалах у медіа.
Національне маркетингове дослідження споживчих уподобань у рамках конкурсу «Вибір року» в Україні у 2023 році провела команда Ipsos в Україні – представництво міжнародної дослідницької компанії. За даними Ipsos, найбільше з-поміж опитаних українців – 35,9% – вказали, що викликає довіру саме нагорода «Вибір року». Майже 40% опитаних зазначили, що серед товарів, представлених у торговельних мережах, звертають увагу на позиції, відмічені медаллю «Вибір року».
SCANDI – переможець у номінації «Виробник модульних будинків року»
Сергій Лоцман
власник компанії SCANDI
Що було найскладнішим у 2023 році, які рішення давалися важко?
Почну здалеку. Ще у 2020-му ми були шоковані викликами, але пристосувалися, зрозумівши, що треба працювати у форматі кризового менеджменту. У 2021-му закріпили навички і навіть трохи розслабилися. А от 2022 рік ледь не відправив нас у нокаут. Наш завод розташований у Бородянці і на момент повномасштабного вторгнення там було понад 20 готових будинків для замовників. Нам пощастило: під час окупації Київщини левова частка потужностей виробництва і готових будинків уціліли.
У 2023 році ми вже вміли працювати в умовах війни, тож діяли злагоджено і швидко. Приміром, почали активніше залучати жінок-фахівчинь до роботи на виробництві у процесах, що не вимагають значних фізичних навантажень (комплектування, фарбування, утеплення). Також поліпшили продукт, бо активно працюємо на європейському ринку, де діють свої стандарти. Саме у 2023-му імплементувати низку цікавих і ефективних технічних рішень у SCANDI.
Які дані з точки зору ведення бізнесу вважаєте найважливішими у 2023 році?
Близько 30% виробленого у 2023 році продукту ми експортували до Європи. Це дуже важливо, адже експорт сприяє надходженню валютного виторгу в Україну. Це така собі умовна диверсифікація продажів компанії з урахуванням спаду попиту на українському ринку.
Якими рішеннями команди за 2023 рік ви задоволені найбільше?
З огляду на відкритість товару і ціноутворення ми створили по-справжньому класний продукт SCANDI.
Звісно, це сталося не у 2023 році, але саме минулоріч ми посилили продукт потужними рішеннями. Йдеться ось про що:
- фіксована ціна – покупець одразу розуміє, за що платить і який комплекс рішень входить до остаточної вартості: доставка, монтаж, кухня, охоронна система, світло, тепло тощо;
- точність і конкретність – клієнт отримує саме такий будинок, який замовляв.
Також у 2023-му ми створили безкоштовний додаток. У ньому користувач має доступ до конфігуратора рішень. Клієнт бачить будинок та його ціну і може додати різні архітектурні та інженерні рішення, а ціна і візуальний вигляд будинку автоматично «підтягнуться». У режимі доданої реальності просто зі смартфона можна «встановити» будинок на ділянці і навіть зайти всередину та роздивитися деталі інтерʼєру.
Яку стратегію впроваджуватимете у 2024-му?
Наразі SCANDI виготовляє 15 будинків на місяць. Бачимо обережне зростання попиту на внутрішньому ринку, тож задовольнятимемо його, також наростимо й експортні поставки.
Чому перемога у «Вибір року» в Україні важлива для компанії?
Ми не подавали заявку на участь у конкурсі, тому отримання нагороди стало несподіванкою. Однак організатори премії провели незалежне дослідження ринку й визнали наш бренд найкращим у своїй категорії. Це підтвердження того, що ми працюємо у правильному напрямку і пропонуємо якісний продукт, який користується попитом.
Відзнака є важливим досягненням для нас, що приверне увагу українців до будинків SCANDI – сучасного, екологічного і функціонального житла, яке швидко будується.
«Фрекен БОК» – переможець у номінації «Кухонні товари року»
Юрій Голянич
генеральний менеджер напрямів Household, Recycling and International Business корпорації «Біосфера»
Що було найскладнішим торік?
Перебудуватися відповідно до того, що всі наші прогнози на 2023 рік не справдилися. Ми вважали, що під час повномасштабної війни споживачі тяжітимуть до базових продуктів і у широкому асортименті не буде необхідності, гадали, що конкуренція знизиться, бо малі компанії не зможуть оговтатися внаслідок падіння ринку і фінансових втрат. Ми сумнівалися, що серйозна маркетингова активність буде необхідною. Все сталося навпаки.
Однак покупець залишився перебірливим: шукав улюблені продукти та чекав широкого асортименту в усіх категоріях. Конкуренція зросла, з’явилося багато нових брендів, а знані на ринку бренди активно розвивалися, роздрібні мережі вистояли й зміцніли. Тож нам довелося кардинально змінити плани посеред року. Ми запустили багато нових проєктів і цікавих рішень. Це дозволило нам завершити цей рік із довоєнним обсягом продажів.
Як плануєте працювати у 2024-му?
Маємо амбітні плани. Передусім це консолідація лідерства у категорії через посилення маркетингової підтримки флагманського бренду «Фрекен БОК». І, звичайно, запуск нових продуктів, розвиток та лідерство на ринку.
Анастасія Макова
директорка з маркетингу бізнес-напряму товарів для дому в Україні та країнах Експорт Схід
Якими рішеннями ви найбільше задоволені?
У 2023-му ми вирішили оновити асортимент. Це йшло всупереч стратегії, яку компанія запровадила після початку повномасштабної війни, але це дозволило нам утримати й посилити лідерство. Новинки року – надміцні пакети для сміття «Фрекен БОК» «Сталева міць» та інноваційні кухонні губки з екологічних матеріалів, що стали драйверами зростання у другій половині 2023-го.
Що виокремлює ваш продукт на ринку?
Комплексний підхід, що складається з якісного продукту, сильного бренду, потужної емоційної багатоканальної комунікації, дозволяє нам бути №1 серед товарів для дому. Ми багато інвестуємо, щоб мати стабільно високу якість продукції. Однак цього замало, щоб бути №1 на висококонкурентному ринку. Ми працюємо у дуже «комодитизованій» товарній категорії, де споживач ухвалює рішення щодо купівлі біля магазинної полиці й часто губиться серед товарного розмаїття. Щоб бути обраними, потрібен сильний бренд, створений завдяки активній комунікації. Бренд «Фрекен БОК» існує понад 20 років, і весь цей час ми плекаємо емоційний зв’язок зі споживачами, зокрема через партнерство з реаліті-шоу «МастерШеф».
ЖК «Синергія Сіті» – переможець у номінації «Житловий комплекс бізнес-класу року в передмісті Києва»
Юрій Марченко
директор будівельної групи «Синергія»
Як працювала компанія у 2023 році?
Наші стандарти будівництва житла залишаються незмінно високими. Про це дбають інженери та архітектори – вони регулярно здійснюють контроль якості. Не постраждала і швидкість: у 2023 році ми одночасно зводили три черги, або 13 будинків, та здали в експлуатацію чотири нові будинки комплексу – 189 власників отримали ключі від своїх квартир. Ще раніше було введено шість будинків. Загалом на території ЖК планується звести 72 будинки.
Забудовник детально продумує благоустрій проєкту: бульвари, прогулянкові території, спортивні майданчики, магазини. У 2023-му у ЖК ми втілили релакс-зону та подвір’я-сад площею 5000 кв. м, де висадили 10 000 рослин, розробили унікальний ландшафтний дизайн та облаштували healthy-зону для занять йогою.
Розвивається й внутрішня інфраструктура «міста в місті»: тут уже є продуктові крамниці, кав’ярні, заклади харчування, готуються до відкриття фітнес-клуб, відділення «Нової пошти» та дитячий центр дозвілля.
Якими бізнес-рішеннями компанії за 2023-й ви особливо задоволені?
Для будівництва ЖК бізнес-класу ми використовуємо лише перевірені будівельні матеріали й новітні технології. Щойно на ринку з’являються інноваційні рішення, ми починаємо їх застосовувати. Для безпеки мешканців обираємо IP-домофонію та IP-відеоспостереження, що дозволяє мешканцям потрапляти до лобі будинків за допомогою смартфону та технології Face-ID.
Також у 2023-му ми підготували до відкриття спортивне містечко на території комплексу. «Спорт Сіті» матиме футбольне поле, баскетбольний майданчик, тенісний корт, зону для настільного тенісу, а також силові тренажери у зоні воркаут. Готуємося відкрити інноваційний дитячий майданчик.
Herbalife – переможець у номінаціях «Протеїновий коктейль року», «Дієтичні добавки року», «Програма для корекції та зниження маси тіла»
Тетяна Серебряник
директорка «Herbalife Україна»
Які виклики були найскладнішими у 2023 році для бізнесу?
Головні завдання нашої команди, незалежно від обставин, – підтримка дистриб’юторів Herbalife та забезпечення безперебійного постачання продукції. З цим ми успішно впоралися того року.
Основним викликом була важка фінансова ситуація: зростання цін і зниження купівельної спроможності громадян. Крім того, тисячі дистриб’юторів Herbalife, рятуючись від війни, переїхали до безпечніших регіонів України або за кордон. Хтось втратив успішний бізнес, який будував роками. Слідуючи філософії Herbalife «бізнес без кордонів», їм довелося почати з нуля, будуючи нові клієнтські взаємини й гілки бізнес-контактів. Та навіть за цих умов продажі Herbalife зростають.
Які показники зростання демонстрував бренд у 2023 році?
Ми стрімко наближаємося до показників 2021 року, хоч поки й не можемо похвалитися довоєнним рівнем продажів. У 2023-му «Herbalife Україна» здійснила прорив, ставши №1 у номінації Absolute growth in 2023 серед усіх країн європейського регіону. Згідно з маркетинговим дослідженням бренду за 2023 рік, довіра до компанії зросла на 15% порівняно з 2021-м, а кількість незалежних дистриб’юторів, що започаткували бізнес із «Herbalife Україна», побільшало майже вдвічі порівняно з початком 2022-го.
Чому перемога у «Виборі року» в Україні важлива для компанії?
Це 11-та поспіль нагорода Herbalife від «Вибору року» і підтвердження того, що компанія обрала правильний вектор руху.
Ця перемога відображає вибір українських споживачів, їхню любов і довіру до продуктів компанії. Це велика честь для Herbalife.
Високе визнання продуктів компанії – заслуга команди Herbalife, а також дистриб’юторів, які допомагають клієнтам долучитися до збалансованого харчування та просувають ідею здорового життя.
Zeminvest – переможець у номінації «Сервіс земельних інвестицій»
Олександр Чорний
співзасновник компанії Zeminvest
Які зміни та нові можливості на ринку вас надихають?
Можу виокремити цілу низку можливостей і перспектив, які відкриваються для гравців аграрного ринку. Найважливішим мені здається переформатування ринку, яке очікується протягом двох-трьох років після завершення війни. Цей процес, імовірно, відкриє перед фермерами та інвесторами широкі горизонти перспектив.
Крім цього, мене неабияк надихає прогнозоване зростання обсягу ринку сільськогосподарських земель до $75 млрд протягом двох – чотирьох років, що створює відчутні перспективи для розвитку галузі.
У свою чергу поява нових гравців і посилення позицій наявних учасників ринку сприяють створенню конкуренції. А це, у свою чергу, дасть потужний поштовх для розвитку аграрної галузі.
Не можу не згадати і про доступ до передових технологій – це багатообіцяючий вектор розвитку галузі, який підвищить агропоказники і поліпшить продуктивність господарств.
Також вселяє оптимізм введення нових фінансових механізмів для кредитування сільськогосподарських земель. Це надасть інвесторам змогу отримати необхідний капітал для розвитку і вкладати кошти у цей ринок. Двері для іноземних інвестицій і нових технологій відкриє і дозвіл іноземцям купувати земельні ділянки в Україні.
Зрештою, зростання вартості земель на 27% під час війни може приносити вигоду власникам земельних активів, і це також важливий аспект, який варто брати до уваги.
Якими трансформаціями компанії 2023 року ви пишаєтеся?
У 2023-му ми зрозуміли, що найголовнішим для інвесторів є якісний сервіс. Щоб гарантувати це, ми впроваджуємо максимально зручні ІТ-рішення, розробили чат-бот і нову платформу з кабінетами інвесторів. Наступний етап – розробка додатка для мобільних пристроїв, щоб наші інвестори могли стежити за своїми активами 24/7 з будь-якої точки світу.
Що у 2023 році вам сподобалося у рішеннях маркетологів та PR-менеджерів?
Вважаю, що вплив війни змінив підходи до реклами в Україні. Бізнес-середовище стало відкритішим у публічному демонструванні успіхів і досягнень та обсягів допомоги військовим. Цей тип PR-діяльності формує позитивний імідж компанії. Я певен, що це спонукає й інші компанії приєднуватися до гуманітарних та патріотичних ініціатив.
Які цифри й дані за 2023 рік, що стосуються діяльності вашого бізнесу, є найважливішими?
Станом на зараз маємо такі показники: в управлінні Zeminvest – 2200 га землі; понад 30% постійних партнерів; середній період укладання угоди купівлі-продажу – 30 днів; щотижневе поповнення земельного банку – від 50 га.
Чому перемога у «Виборі року» важлива для компанії?
«Вибір року» не торгує нагородами, а проводить реальний аудит і оцінку сервісу компаній. Ми прагнули змагатися в рамках цієї премії, щоб розповісти про свої успіхи і досягнення.
Для нашої компанії перемога має велике значення – ми підтвердили безумовне лідерство у своїй торговельній категорії, показавши здатність досягати високих стандартів якості навіть у непрості часи.
Ми віримо в успішне майбутнє України. Тож, попри труднощі, продовжуємо активно працювати і вдосконалюватися.
SOLENTE – переможець у номінації «Оптичні товари року (контактні лінзи, розчини та краплі, оправи, лінзи для окулярів)»
Сергій Іванов
операційний директор ТМ SOLENTE
Якими успіхами запам’ятався компанії 2023 рік?
Отриманням трьох нагород, крім медалі «Вибір року». Також укладанням стратегічних партнерств, що допомогло вдосконалити продуктовий портфель компанії завдяки розширенню асортименту товарів, не жертвуючи якістю.
Попри зростання цін на міжнародному ринку, ми зберегли доступні ціни для кінцевих покупців. Ми маємо змогу дарувати оправу під час замовлення окулярів, створюємо нові робочі місця та маємо фінансову можливість допомагати військовим. А під час розпродажу в рамках «чорної п’ятниці» вийшли на довоєнні показники за кількістю замовлень.
Якими рішеннями 2023 року у контексті ведення бізнесу ви задоволені?
Економічна турбуленція та війна посіяли у бізнес-середовищі неспокій і невизначеність. Проблеми з ланцюгами постачання та блокування перевізниками наших кордонів призводять до затримок товарів і зростання собівартості.
Серед викликів – відтік персоналу до Європи, зростання кількості кібератак на наші ресурси перед «чорною п’ятницею», тоді довелося терміново перелаштовувати ІТ-інфраструктуру. Це спонукало нас переглянути бізнес-модель, стати гнучкішими, почати нарощувати резерви для ефективного управління ризиками.
Чому перемога у «Виборі року» в Україні важлива для компанії?
Це – підвищення репутації бренду, довіри споживачів і підтвердження високих стандартів продукції та послуг. Нагорода дозволить вирізнити компанію серед конкурентів і привернути увагу нових клієнтів.
Що плануєте на 2024 рік?
Маємо намір і надалі розширювати асортимент товарів. Уже домовилися про розробку і виготовлення розчину для очищування контактних лінз з унікальним складом, якого ще немає на ринку України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.