На Центральному та Південному залізничних вокзалах Києва в кінці травня 2024 року зʼявиться інтерактивна карта столиці, на якій у режимі реального часу буде відображатися рейтинг донатності районів. У громадян, які прибуватимуть до Києва, виникне питання, як покращити позиції, скажімо, рідної Солом’янки або Позняків?
Для того щоб просунути рейтинг свого району вперед, достатньо викликати авто в застосунку Bolt та розрахуватися за поїздку карткою Visa. Після цього Bolt задонатить 10 грн до фонду «Повернись живим» від району, куди відправився пасажир. Таким чином, рейтинг району підвищиться. Аналогічна можливість є й у тих, хто вирушає авто Bolt із залізничних вокзалів Львова, Одеси та Дніпра. Район-переможець із поміж чотирьох міст-учасників визначать до кінця 2024 року.
«Впевнені, що кожен, хто приїде на вокзали Києва, Львова, Одеси та Дніпра, побачить інформацію про кампанію на вокзалі й викличе Bolt у свій район. Ми залучаємо райдерів релевантними комунікаційними інструментами, які нам доступні», – зазначають у Bolt.
Як виникла ідея нового соціального проєкту Bolt і Visa
Донатний виклик на вокзалах міст-мільйонників – не перший проєкт Bolt спільно з Visa в Україні. Сергій Костя, регіональний маркетинг-менеджер Bolt у Східній Європі та Азії, нагадує, що довгострокова співпраця з Visa розпочалася з кампанії знижок для преміальних карток всіх пасажирів Bolt, які прямували в або з аеропорту Бориспіль та інших аеропортів. Коли розпочалася пандемія COVID-19 і польоти тимчасово зупинилися, цю програму розширили на «Укрзалізницю», тобто на поїздки до або з залізничних вокзалів. А в 2024 році, під час повномасштабного вторгнення Росії, до цієї колаборації крім суто бізнес-цілей вирішили додати важливу соціальну складову.
Сергій Костя,
регіональний маркетинг-менеджер Bolt у Східній Європі та Азії
«Це була довгострокова кампанія, яка мала певний контекст, розвиток і бізнес-цілі, однією з яких був приріст бізнесу. Власне кажучи, як можна збалансувати бізнесовий підхід і контекст ринку? Оскільки у контексті ринку України триває повномасштабне вторгнення, війна йде десятий рік і важливо бути корисним, ми робимо бізнес-ефективну кампанію, в інструментах якої є і гуманітарна складова. Тобто діє проста формула: бізнес працює, бізнес заробляє, бізнес допомагає».
Особливість цієї кампанії полягає в тому, що бізнес не бере кошти у споживачів, щоб спрямувати їх на благодійність. Адже у громадян є чимало способів донатити без подібного посередництва. Але, як підкреслює Сергій Костя, тут для споживачів додається елемент гейміфікації, який дещо освіжає варіативність донацій. Тим часом компанія, віддячуючи клієнтам за їхню лояльність, донатить кошти від себе.
Якими є перші результати й мета донатного виклику
Кампанія Bolt на залізничних вокзалах триватиме до кінця 2024 року. Оскільки проєкт діє вже понад місяць і клієнти активно долучаються, вже можна поділитися першими результатами. В Києві найбільша кількість поїздок із вокзалу відбулася в такі райони столиці: Солом’янський (5970 поїздок), Деснянський (5710) та Дніпровський (5370). Тобто станом на 22 травня в донатному виклику перемагає Солом’янський район Києва. У Львові лідер – Сихівський район (5890 поїздок із залізничного вокзалу), в Одесі – Київський, у Дніпрі – Соборний. Але мешканці інших районів українських міст своєю активністю ще неодноразово можуть змінити ситуацію.
«Також уже можна казати про позитивне сприйняття і відгуки про кампанію. «Коли ми продумували механіку проєкту, були певні сумніви в тому, що, можливо, людям не дуже сподобається сама ідея батлу районів, – згадує Сергій Костя. – Ми навіть провели з цього приводу своє внутрішнє дослідження з агенцією. Але насправді, я видихнув із полегшенням. Адже за перший місяць проєкту у нас не було жодного негативного відгуку. Тобто, кампанію сприйняли як челендж, спортивний інтерес без будь-якої ворожої конкуренції. Бо коли ми йдемо на, скажімо, благодійний забіг, ми ж не конкуруємо один з одним, а змагаємося за велику мету».
В кінці 2024 року в Bolt підіб’ють підсумки кампанії, з’ясують, чи виконали поставлені цілі, і, за потреби, продовжать цю ініціативу. Цей проєкт задумувався не для яскравого фіналу, а для регулярної допомоги Україні. Але ближче до кінця року Bolt має оголосити деякий бонус для района-переможця.
Сергій Костя
«Будемо дивитися в першу чергу на бізнес-результат. Якщо проєкт дасть той приріст, на який ми розраховували, або хоча б збалансовані показники приросту і допомоги Україні, ми точно будемо продовжувати. Тобто, ціль цієї компанії взагалі стати постійною. Вона триватиме певний тривалий період, скажімо, до перемоги».
Як працює колаборація навколо донатного батлу районів
Донатний виклик районів Bolt реалізує разом із партнерами – міжнародною платіжною системою Visa і національним перевізником «Укрзалізниця». Сергій Костя підкреслює, що ця колаборація є прикладом правильного, органічного партнерства, де всі розуміють свої бізнес-цілі й повʼязані один з одним шляхом споживача. Тобто Bolt везе до і з вокзалу, «Укрзалізниця» перевозить між містами, а Visa, як платіжна система, допомагає розрахуватися за ці послуги.
До речі, партнерство між Bolt і «Укрзалізницею» також є довготривалим, як і з Visa. З «Укрзалізницею» у Bolt ще до повномасштабного вторгнення було багато різних проєктів. Йдеться про програму лояльності, промокампанії. Зокрема, під час пандемії COVID така кампанія була спрямована на популяризацію подорожей всередині країни.
Не виключено, що до ініціативи згодом долучатимуться інші партнери. Зокрема, у випадку відкриття аеропортів в Україні їхня участь має стати логічним продовженням проєкту.
Куди підуть донати від Bolt
Відомо, що кошти, які компанія Bolt має задонатити в межах проєкту, будуть скеровані відомому українському фонду «Повернись живим».
«Це не перше наше партнерство, ми вже декілька разів співпрацювали з фондом «Повернись живим», вони надають компетентну допомогу та завжди прозоро звітують», – коментують цей вибір у компанії Bolt.
Формат співпраці з «Повернись живим» передбачає, що Bolt на квартальній основі перераховуватиме кошти у фонд за результатами виконаних поїздок із вокзалів. Поки в компанії не розголошують цільову суму допомоги, але сподіваються перевершити попередні очікування.
«Ми як суспільство дуже довго перебували в ілюзії, що все має бути добре само по собі. Але добре буде тільки тоді, коли ми будемо всі згуртовано працювати пліч-о-пліч і докладати спільні зусилля», — підсумовує Сергій Костя.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.