Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /пресслужба METRO Україна
Категорія
BrandVoice
Дата

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві

3 хв читання

пресслужба METRO Україна

Світ досі переповнений стереотипами та дискримінацією, що призводить до соціальної роздробленості. Цивілізовані країни, зокрема й Україна, борються з упередженістю, та багато людей досі підвладні стереотипам щодо віку, статі, національної приналежності тощо

Згідно із загальнонаціональними соцопитуваннями, в Україні ейджизму зазнає молодь віком від 18 до 29 років і люди, старші за 55 років – близько 40% громадян. Майже 60% українців поділяють професії на «чоловічі» та «жіночі». Також існує упередженість щодо людей з інвалідністю: з 2,7 млн таких українців наразі працевлаштовані лише 560 000. Є ще один сильний стереотип, з яким стикнулася наша країна – ставлення до внутрішніх переселенців, котрі переїхали з прифронтових областей у більш безпечні. З 24 лютого 2022-го 7 млн українців стали ВПО, і 66% з них досі не мають постійної роботи. 

«METRO Україна» активно впроваджує довгострокову стратегію неупередженості та безбар’єрності, спрямовану на культивування толерантної атмосфери та доступності у бізнесі й суспільстві. «Наші дослідження й аудити в галузі безбар’єрності, проведені разом із експертами у 2021 році, визначили головні напрями, – розповідає Анна Толмачова, HR-директорка «METRO Україна». – Рада директорів «METRO Україна» наголошує, що робота з різноманіттям та інклюзією – це не просто проєкт, а постійна практика, включена в стратегію сталого розвитку. Наразі вона об’єднує п’ять пріоритетних напрямів, які ми розвиваємо паралельно, забезпечуючи комплексний підхід до справжньої інклюзії. Ми спрямовані на поліпшення досвіду наших співробітників, клієнтів, партнерів, кандидатів і суспільства загалом. Наші ідеї та результати можуть надихнути інших роботодавців, які тільки починають будувати інклюзивну організацію».

«METRO Україна»

«METRO Україна»

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /Фото 1

Як «METRO Україна» працює з цим?

Всередині компанії ми проактивно просуваємо різноманітність нашої команди, підкреслюючи саме особистості людей (а не функції чи демографічні характеристики) та їхні захоплення. Це легко, коли в команді гармонійно поєднуються 51% жінок і 49% чоловіків, люди від 18 до 73 років з усієї країни, з різним досвідом, сімейним статусом та інтересами.

Проте ми розширюємо підтримку інклюзивності й поза межами екосистеми «METRO Україна». Наприклад, ми передали 25 млн грн центру Superhumans – фінансуємо протезування українців, які постраждали від війни. Додатково в межах проєкту «Люди з можливостями» розбудовуємо культуру безбар’єрності: створили тест-капчу, яка перевіряє людей на відсутність упереджень. Також компанія долучилася до соціального проєкту громадської організації «Сонячні люди» та надає підтримку команді соціальних піцерій Sunshine Café, де працюють люди з ментальною інвалідністю та синдромом Дауна.

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /Фото 2

Як «METRO Україна» працює з цим?

За експертної підтримки фахівців і фахівчинь громадської організації «Доступно.UA» та незалежного консультанта – людини з інвалідністю – ми розробляємо дорожню карту покращення фізичної безбар’єрності в ТЦ та офісному коворкінгу. Їх побудовано виключно з урахуванням норм безбар’єрності. Проте ще залишаються зони для вдосконалення. Для реалізації рекомендацій ми запросили до співпраці волонтерську групу співробітників/-ць «METRO Україна», в яку, зокрема, входять люди з інвалідністю. Це дуже важливо для дотримання принципу «нічого для нас без нас».

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /Фото 3

Як «METRO Україна» працює з цим?

Різноманітність – наша конкурентна перевага, основа для інновацій, креативного пошуку та продуктивного діалогу всередині команди. Кадрові політики та процедури охоплюють механізми попередження стереотипності через прозорість найму, оцінки, призначень, оплати праці тощо. 

Про рівні можливості в нашій компанії говорять результати: на управлінських посадах працює до 70% жінок, вік керівників/-ць – від 22 років, багато наших співробітників/-ць є внутрішньо переміщеними особами, особами з інвалідністю тощо. 

Ще в 2022 році «METRO Україна» розробила і запровадила програму реінтеграції ветеранів і ветеранок, у межах якої відбулися зустрічі на тему: «Специфіка професії військового та військової», «Шлях ветерана на війні» тощо. Наразі 192 працівники «METRO Україна» служать у ЗСУ, три з них – жінки, 23 працівники вже демобілізовані, з них дві жінки, загалом у колективі працює дев’ять демобілізованих працівників.

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /Фото 4

Як «METRO Україна» працює з цим?

Кожна людина – передусім людина, яка має право на гідне ставлення та повне прийняття незалежно від посади, віку, наявності тих чи інших особливостей тощо. Принципи недискримінації завжди були частиною нашого комплаєнс-кодексу, але у 2022 році ми додатково запровадили політику протидії мобінгу, оновили механізм збору повідомлень і реакції на них. Співробітники/-ці звертаються анонімно або відкрито, і комплаєнс-комітет і лідерка з безбар’єрності розглядають звернення та роблять висновки про подальші дії. 

З літа 2023-го ми запровадили комунікаційну платформу «Неупереджені». Це цикл інтерв’ю, в яких журналіст розкриває особистість людини. Минулого року він був присвячений стереотипам про гендер, вік, воєнний досвід, професії тощо. 2024-й ми присвятимо питанням інвалідності та протезування. Відеоконтент ми доповнюємо квізами, до яких долучається до 50% команди.

Неупереджені. Як «METRO Україна» сприяє розвитку культури безбар’єрності у бізнесі та суспільстві /Фото 5

Як «METRO Україна» працює з цим?

Ми активно популяризуємо і використовуємо словник безбар’єрності та фемінітиви. «METRO Україна» поступово проводить доповнення навчальних матеріалів не лише титрами, а й жестовою мовою. У нас працюють люди з порушенням слуху, тому з цього року всі загальні збори онлайн супроводжуються перекладом на жестову мову. Також заплановано навчання основам жестової мови відділу клієнтського досвіду в ТЦ. Для цього відділу будуть розроблені спеціальні матеріали, які допоможуть взаємодіяти з різноманітними клієнтами без бар’єрів.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.