Шлях смаків. WINETIME розкриває секрети, як крафтовий міцний алкоголь потрапляє на полиці гастромаркетів
Категорія
BrandVoice
Дата

Шлях смаків. WINETIME розкриває секрети, як крафтовий міцний алкоголь потрапляє на полиці гастромаркетів

5 хв читання

У світі крафтового виробництва міцного алкоголю пошук «правильного» продукту, ризик і творчий експеримент відіграють величезну роль. Це своєрідна лабораторія, де народжуються унікальні рішення, що іноді здатні перевершити продукти мас-маркету. Перевага мас-маркету – очікувана якість, але головна його вада – одноманітність. Крафт вносить у гру ноту непередбачуваності та ексклюзивності. Тож у динамічному світі виробництва міцного алкоголю нішевий підхід стає справжнім джерелом конкурентної переваги та відмінності.

Один із лідерів імпорту нішевого міцного алкоголю в Україні – мережа гастромаркетів WINETIME: на сьогодні в компанії представлено понад 1500 SKU від виробників Австралії, Мексики, Канади, США, Японії та європейських країн. Серед них є напої, які пропонують лише у WINETIME. Щороку 15% асортименту оновлюється, з’являються нові виробники та бренди. Про це дбають категорійні лідери гастромаркетів Богдан Дубовий і Юрій Саченко. Вони розповіли, як добирають асортимент для гостей гастромаркетів WINETIME.

WINETIME

Категорійні лідери гастромаркетів WINETIME Богдан Дубовий і Юрій Саченко.

Про пошук нових брендів 

Пошук нових алкогольних брендів і знайомство з ними українських споживачів є однією з місій WINETIME. У мережі одразу відмовились укладати магістральні контракти з компаніями – гігантами індустрії. «Бо в цьому разі ти насправді втрачаєш свободу обирати, з чим працювати, а з чим ні, – зазначає Богдан Дубовий. – Усі рішення щодо твого портфоліо приймає компанія – власник бренду, а ти лише надаєш їй логістичні послуги на ввіреній тобі території. За такого характеру партнерства втрачається головне – філософія створення «асортименту мрії». Тобі потрібно бути лише експертом у логістиці, у напоях не обов’язково».

Натомість Богдан Дубовий і Юрій Саченко почали шукати невеликі, раніше невідомі компанії, винокурні та дистилерії, аби сформувати унікальний спектр продукції в гастромаркетах. Обрати якісний продукт виявилося не так просто. «Перший виклик на цьому шляху – знайти ту саму «перлину» серед величезної кількості нових брендів. Ми вивчаємо тисячу марок, замовляємо сотню зразків, а ставимо на полиці щонайбільше 10, – ділиться Богдан. – Ще один момент: багато культових ботлерів чи мікродистилерів ніколи не було на ринку України, бо вони достатньо комфортно почуваються в межах заможних ринків Європи та Сполучених Штатів. У таких випадках доводиться вмовляти виробників виділити невеликі партії продуктів для України й нашого віскі-ком’юніті». 

WINETIME

Богдан Дубовий, категорійний лідер гастромаркетів WINETIME.

Зазвичай про відкриття нової дистилерії менеджери дізнаються через нетворкінг, із вузькоспеціалізованих видань, форумів, агрегаторів користувацьких оцінок тощо. Часто перше знайомство з брендом відбувається на виставках. «Наприклад, із Maison Ferrand, нашим багаторічним партнером, ми познайомилися на виставці в Дюссельдорфі. Тоді вони ще були маловідомою крафтовою компанією, – розповідає Богдан. – Ми повірили в них, почали знайомити гостей із продуктом, проводили дегустації. Так поступово їхні продукти стали популярними в Україні серед гостей наших гастромаркетів». 

Головний критерій відбору бренду – смак продукту. У WINETIME сформували асортиментний комітет, який вирішує, чи варто заводити певну марку в Україну. Це фокус-група, до якої входять працівники компанії, сомельє, бармени, керівники бізнесів, викладачі академії WINETIME. «Ми отримуємо дуже чесні фідбеки, – зазначає Юрій Саченко. – Якщо ситуація спірна, проводимо сліпу дегустацію, учасники якої не знають назв напоїв, які оцінюють. Тоді результати об’єктивніші». 

А буває так, що категорійним лідерам буквально доводиться відстоювати новий бренд. «Ми завезли Mezcal ще до того, як культура споживання цього напою прийшла в Україну. Або інший приклад: почали нарощувати асортимент джину в наших гастромаркетах ще до того, як він став мейнстримом», – резюмує Юрій.

WINETIME

Юрій Саченко, категорійний лідер гастромаркетів WINETIME.

Амбасадори смаку  

У WINETIME зацікавлені у тривалому партнерстві з виробниками, тому бізнес тут будують як стосунки – на довірі. До гастромаркетів часто приїжджають амбасадори брендів, влаштовують дегустації, майстер-класи, презентації нових напоїв і продуктів. Навіть під час повномасштабного вторгнення до України завітав амбасадор французької марки Maison Ferrand Філіп Вайт. Він відвідав із майстер-класами кілька міст України: Київ, Чернігів, Черкаси, Вінницю, Львів та інші.

Філіп Вайт

Філіп Вайт, амбасадор французької марки Maison Ferrand.

«Я знаю, що зараз багато партнерів бояться приїжджати в Україну. Але я тут, щоб показати українцям, що ми не забуваємо про них, – розповідає Філіп Вайт. – Мені імпонує чесність, з якою українці беруть участь у дегустаціях, вони справді хочуть мати знання. А ще я отримую подарунки в кожному місті, хоч би куди приїхав. Це надзвичайно приємно».

Філіп Вайт відповідає за регіон Східної та Центральної Європи, тому часто їздить у відрядження до європейських країн, знайомлячись із власниками ресторанів і магазинів. Але, за його словами, жоден із них не володіє такою мережею, як WINETIME. «Якщо говорити про Європу, то одні дистриб’ютори традиційно сильні в сегменті HoReCa, інші можуть бути експертами в е-комерс, можливо, у когось навіть є кілька магазинів чи великий шоу-рум. Але немає жодного схожого на WINETIME, де одночасно поєднувалися б і потужна мережа преміального ритейлу, і власні ресторани, і сильні позиції в напрямах HoReCa та Modern Trade, – каже Філіп. – Одна справа, коли це єдиний магазин чи ресторан, і зовсім інша, коли 35 магазинів у 15 регіонах країни. Дивовижно!»

WINETIME

Філіп Вайт, амбасадор французької марки Maison Ferrand, завітав до України.

WINETIME

Філіп Вайт відповідає за регіон Східної та Центральної Європи, тому часто їздить у відрядження до європейських країн.

Попередній слайд
Наступний слайд

Від смаку до емоцій 

Коли новий бренд потрапляє на полицю, головну роль у знайомстві з ним споживачів відіграють сомельє. На сьогодні в мережі гастромаркетів WINETIME працює 120 сомельє, троє з яких мають титул «Найкращий сомельє України». Спершу вони самі куштують продукт, описують його смак і вивчають історію. «Ми продаємо не алкоголь, а емоції, – зазначає Богдан Дубовий. – Не можна просто сказати гостю, мовляв, купуйте, це смачно. Емоцію потрібно передати так, щоб людина загорілася». Сомельє постійно заохочують гостей шукати свої смаки, куштувати нове, бо навіть два шотландських віскі можуть кардинально відрізнятися. «Одне вам сподобається, а інше – ні, і це нормально», – зазначає Юрій Саченко.

WINETIME

Мережа гастромаркетів WINETIME.

Ціна напою залежить від технології виробництва та способу розливу. Блендове (купажоване) віскі – суміш солодових і зернових спиртів – коштує зазвичай дешевше, ніж односолодове, яке виробляють лише з ячмінного солоду. Що довше витримають віскі, то дорожчим воно буде. Розлив також має значення: найчастіше виробники змішують напій із кількох бочок, асамблюють і бутилюють його. Але можуть обрати одну найкращу бочку і розлити лише з неї, тоді це преміум-продукт.

Загалом фахівці радять пити чесний продукт без домішок. «Якщо це віскі, то купуйте односолодовий. Якщо текіла, то це має бути 100-відсоткова агава. Якщо ром, то чесний ром, а не всі види Spiced Rums, де поганий спирт намагаються реанімувати спеціями та карамеллю», – наголошує Богдан Дубовий. 

Довідка про компанію

WINETIME – українська мережа гастромаркетів, заснована у 2010 році. Входить до складу «АСНОВА Холдингу». На сьогодні компанія представлена в 15 регіонах України на сумарній площі понад 5000 кв. м та в інтернет-магазині. 

Основа асортименту WINETIME – власний імпорт із десятків країн Старого та Нового світу, а також ексклюзивна продукція невеликих українських виробників. Разом це понад 10 000 найменувань алкоголю та гастрономії. Нині маркети WINETIME – це справжні гастрономічні хаби, адже тут можна і купити продукти, і поїсти у фудхолах та ресторанах. Загалом мережа налічує 35 гастромаркетів. 

WINETIME має власну пекарню «Жорнова», ферму «Тростинка» з повним циклом виробництва та органічними полями, м’ясна продукція якої представлена лише в маркетах WINETIME, а також власну сироварню.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.