Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group /надано пресслужбою
Категорія
BrandVoice
Дата

Готельне інвестування на Балі: як Ribas Hotels Group разом з девелоперами заходить на цей ринок

5 хв читання

Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group Фото надано пресслужбою

Близько десяти років тому острів Балі почав перетворюватися з туристичного осередку на локацію для перспективного інвестування. Міжнародна керівна компанія Ribas Hotels Group, що розробляє концепції готелів і супроводжує їхнє будівництво, зайшла на ринок готельної нерухомості на Балі, ґрунтуючись на будівельно-інвестиційній експертності, і вже розвиває низку прибуткових проєктів на острові. Аналітики компанії провели дослідження та з’ясували, у яких регіонах Балі вигідніше інвестувати у готельну нерухомість і на яких умовах, а також прорахували профіт від таких інвестицій

Причини інвестиційної привабливості Балі 

Формула інвестиційної привабливості острова Балі має кілька складових, одна з яких – рівень економіки: Індонезія займає 16-те місце у світі за розміром ВВП завдяки туризму, який щороку збагачує економіку на $70-80 млрд. Частка острова Балі у структурі «туристичних» бюджетних надходжень – 51%, зазначають у Ribas Hotels Group. За прогнозами міжнародних аналітиків, у 2024-2025 роках індонезійська економіка покаже безпрецедентні темпи росту порівняно з рештою світу. Надходження іноземної валюти від туристів дає змогу залучати капітал у бізнеси, дотичні до туризму: розбудову та покращення інфраструктури, прокладання нових маршрутів, будівництво й відкриття гастрономічних точок і публічних просторів. 

Також туристична активність дозволяє уряду підтримувати інвесторів – Балі посідає четверте місце у світі за інвестиційною привабливістю. Щоб залучити іноземні інвестиції, тамтешній уряд надає інвесторам податкові пільги.

Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group

Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group

Особливості готельної нерухомості Балі

Балі – флагман Індонезійського туризму, найпопулярніша туристична локація країни, що приваблює в середньому 10,37 млн туристів на рік з Австралії, Філіппін, Таїланду, Індії, Японії, Китаю, Великої Британії, США та Європи. У середньому турист витрачає на Балі $1640, майже 20% цієї суми – бюджет на проживання. 

Понад 50% туристичних ночей в Індонезії припадає на чотири провінції: Балі, Західна Ява, Джакарта, Східна Ява. Балі – лідер за кількістю проданих номерів в Індонезії, що забезпечує зайнятість понад 13,6 млн номеро-ночівель щорічно, або понад 16% загального попиту на готельні номери, констатують фахівці Ribas Hotels Group.

Зіркові готелі острова набагато популярніші (близько 10,6 млн ночівель за рік), ніж не класифіковані (3,03 ночівель за рік). Зокрема, на острові функціонують 3528 готелів як під управлінням провідних міжнародних операторів: InterContinental, Accor, Hilton, Mariott BONVOY, так і невеликі родинні готелі й вілли. І найчастіше туристи зупиняються у них: у чотири- та п’ятизіркових готелях. Готелі категорії 1* і 2* майже не користуються попитом. 

За І квартал 2024 року середня заповнюваність готелів Балі становила 65%, середні ціни за ніч – $133, а в експлуатацію введено 457 нових номерів.

Ринок готельної нерухомості Балі зростає, надаючи можливості для девелоперів та інвесторів. Великий попит призводить до стрімкого зростання цін і орендних ставок.

«До кінця 2024 року на ринку готельної нерухомості побачимо зміщення фокуса на обʼєкти преміум-класу, інфраструктура стане обовʼязковим атрибутом, а туристичний попит зміститься в бік південної частини Балі», – прогнозує Артур Лупашко, засновник групи компаній Ribas Hotels Group.

Готельне інвестування на Балі: як Ribas Hotels Group разом з девелоперами заходить на цей ринок /Фото 1

Девелопери, які вже працюють на Балі: реальні кейси

Здебільшого інвесторами нерухомості на Балі є ті, хто бажає тут відпочивати, а також жителі мегаполісів, котрі шукають пасивний дохід і житло у тропіках, кажуть аналітики Ribas Hotels Group. Також є покупці з Азії, США, Європи, Середньої Азії – вони шукають стабільні інвестиції, що мають потенціал до зростання.

Проєкти на Балі у партнерстві з Ribas Hotels Group уже реалізують і українські девелопери. Йдеться про Big Waves development, а також ANTA Group, Sunny Development Group, LOYO Development, Bali Construction Group, Stetsyuk Development, Bali Development Privilege, Taryan Group.

Для українських забудовників Ribas Hotels Group надає комплексну підтримку виходу на ринок острова Балі. В рамках співпраці українські девелопери отримують розроблений командою аналітиків Ribas Hotels Group мануал з експлуатації. Це детальний документ з даними, необхідними для масштабування на Балі: глибинна аналітика ринку, результати дослідження умов ведення бізнесу у галузі готельної нерухомості, а також супровід у виборі ідеальної ділянки для будівництва готелю, технічна документація для його зведення та допомога у запуску обʼєкту і подальшому вигідному продажу в ньому апартаментів найвищого класу.

«Щоб девелопери могли краще зрозуміти інвестиційну привабливість Балі, є сенс порівняти туристичну нерухомість острова та України, аби по точних показниках простежити різницю», – каже Артур Лупашко. І там, і тут маємо різноманітні типи нерухомості: готелі, апартаменти, вілли, земельні ділянки, що підходять для інвесторів із різним бюджетом. Ціни на нерухомість в обох регіонах зростають протягом останніх років – земля дорожчає майже на 20% на рік, що робить інвестування вигідним. Серед відмінностей такі: на Балі переважає пляжний туризм, а в Україні – культурний та історичний. Туристичний сезон на Балі триває цілий рік, в Україні ж він чітко виражений. 

Артур Лупашко

засновник групи компаній Ribas Hotels Group

Обираючи об’єкт для інвестування, варто визначатися з такими моментами:

  1. Локація. Одним з найпопулярніших місць на Балі, а відтак і найвигіднішим з точки зору інвестицій у нерухомість, є селище Чангу. Деякі його райони щойно почали розвиватися, тож ніша для інвесторів ще вільна.
  2. Тип нерухомості для інвестування. Що це буде? Земельна ділянка, вілла, апартаменти, готель? Вибір залежить від мети: з точки зору ціни вкладень найвигіднішими будуть апартаменти. Також їх можна буде здати в оренду керівній компанії – її фахівці шукатимуть гостей і обслуговуватимуть нерухомість.
  3. Забудовник. Щоб обрати надійного, треба переглянути реалізовані проєкти компаній і перевірити її дозвільні та податкові документи на землю й об’єкти, які вас цікавлять. Щоб розібратися докладно, варто звернутися до індонезійського юриста.

Керівна компанія Ribas Hotel Group уже бере участь у створенні таких проєктів на Балі:

  • Anta Residence Canggu (від забудовника Anta Group) – преміум апартаменти в топовій локації Чангу. Це 117 апартаментів з концепцією Jungle roof top у п’яти хвилинах ходьби від Індійського океану. Дата відкриття – ІV квартал 2025 року. Чистий прибуток: від 16,4% річних.
  • Big Waves Berawa (від забудовника Big Waves Development) – комплекс апартаментів на Бераві у семи хвилинах ходьби від Індійського океану. Це однокімнатні апартаменти-студії з меблями та технікою, з басейном, баром і тенісним кортом, клубом і пляжем поряд. Дата відкриття – ІІ квартал 2024 року. Чистий прибуток: від 16,5% річних.
  • Moon Rock Villas (від забудовника Big Waves Development) – комплекс віл біля Убуда у заповідній зоні. Тут будуть представлені вілли з власним інфініті басейном та кругозором на рисові поля. Дата відкриття – ІV квартал 2024 року. Чистий прибуток: від 15,8% річних.
  • Buddha Club House та Just Club House (від забудовника Avalon Group Bali). Комплекси апартаментів розташовані всього за 700 метрів від мальовничого пляжу Берава. Проєкти обіцяють поєднати комфорт, стиль і високу якість обслуговування.
Проєкт Big Waves AWWA

Проєкт Big Waves AWWA

Проєкт Anta Residence Canggu

Проєкт Anta Residence Canggu

Проєкт Bubbha Club House

Проєкт Bubbha Club House

Попередній слайд
Наступний слайд

Артур Лупашко

засновник групи компаній Ribas Hotels Group

Характеристики Балі, які доводять доцільність інвестування у готельну нерухомість острова:

  • Привабливість для туристів. Білі пляжі, доступний серфінг, старовинний храм Танах-Лот, рисові поля, вулкани Батур та Агунг, кратерні озера, старовинне місто Амлапура, печери Гоа Гаджа, водоспад Мундук, сафарі-парки.
  • Відсутність сезонності. На Балі ідеальний клімат – 27-30°C цілий рік. Туристичний сезон тут триває весь рік, і кількість туристів не скорочується залежно від пори року.
  • Розвиток інфраструктури. На острові постійно тривають будівництво та реконструкція. Нещодавно завершили реконструкцію порту в Санурі, а цьогоріч планують відкрити лікарню Bali International Hospital і збудувати шосе, що зʼєднає Балі з Джакартою. А завдяки оновленому порту Гіліманук прогнозується, що острів прийматиме до 14 млн туристів на рік.
  • Висока прибутковість нерухомості. Щороку вартість оренди нерухомості на острові зростає на 15%. А середня рентабельність інвестицій у нерухомість становить 12-20% на рік. Будівництво на Балі може принести українському девелоперу рентабельність інвестицій на рівні 25% і швидку окупність (п'ять-сім років).
  • Низький поріг інвестування. Вартість землі тут нижча, ніж на інших курортних островах, а ціна на апартаменти стартує від $143 тис., на віллу з ремонтом – від $350 тис., на котедж із земельною ділянкою – від $212 тис.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.