Едуард Малярчук, засновник компанії Nawi Europe /пресс-служба Nawi Europe
Категория
BrandVoice
Дата

Рішення для синергії бізнесу в Європі. Як Nawi Europe допомагає підприємцям з усього світу релокуватися до Чехії. Інтерв’ю засновника компанії

6 хв читання

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe. Фото пресс-служба Nawi Europe

За шість років існування компанія Nawi Europe напрацювала портфель із майже півтори сотні клієнтів, серед яких бізнеси різного профілю, масштабу та обороту. Здебільшого це підприємці з України, але є і бізнеси з інших країн. Засновник і власник Nawi Europe Едуард Малярчук створив сервіс із надання послуг повного циклу для розвитку бізнесу у Чехії. Це не лише допомога в масштабуванні чи релокації до цієї країни, а й у відкритті першого бізнесу в Чехії

Про нюанси роботи в Чехії, а також про болі клієнтів, які вирішує Nawi Europe, – в інтерв’ю Едуарда Малярчука.

Компанія, що допомагає вийти на європейський ринок: спеціалізація Nawi Europe

Розкажіть про початок роботи Nawi Europe у 2018 році. З якою метою ви створили компанію?

Насправді шість років тому Nawi Europe мала зовсім інший профіль, ніж нині. У 2018-му світ, і бізнес-ком’юніті зокрема, жили за трохи іншими трендами і мали інші настрої, ніж зараз. Не було ще ні пандемії коронавірусу, ні повномасштабної війни в Україні. Тоді я вже жив у Чехії понад 15 років і добре знав настрої на тамтешньому ринку нерухомості, тож разом із партнерами заснував компанію з інвестування в нерухомість. Ми об’єднали власний капітал і почали купувати великі земельні ділянки в Чехії, розділяти її на менші наділи і продавати приватним покупцям. Справи пішли краще, ніж ми планували: інвестиції швидко повернулися і виросли у відсотковому відношенні більше, ніж ми очікували.

У 2019-му ми залучили перші іноземні інвестиції й отримали цікавий проєкт для примноження капіталу іноземного інвестора. Нам довелося навчитися залагоджувати юридичні й податкові моменти, шукати шлях вигідної і швидкої релокації активів у Чехію. Тоді нам ще бракувало експертизи для надання повного циклу послуг для залучення й примноження інвестицій. Щоправда, певні кошти ми тоді все ж залучили й отримали нових стратегічних партнерів. Почалася активна робота з освоєння капіталів та їх примноження. Клієнти, з якими ми успішно закрили перший кейс, почали звертатися до нас з іншими питаннями щодо організації їхніх бізнесів у Чехії. І от один із таких великих клієнтів запропонував нам організувати також його бізнес у В’єтнамі, аргументуючи це тим, що в Чехії в нас добре виходить.

Ви впоралися із завданням? Що було найскладнішим?

В’єтнам – абсолютно нова країна, принципово новий досвід, який кардинально відрізняється від ведення бізнесу в Європі. Це було цікаво, тож я погодився, і команда почала працювати над релокацією бізнесу клієнта у В’єтнам. Та одразу виникли перепони: абсолютно відмінний від нашого і європейського менталітет, незнання мови, місцевих порядків ведення бізнесу, нюансів юридичної, фінансової і банківської систем. Довелося вчити все з нуля, та цей досвід дав класні результати – ми знайшли партнерів, опанували юридичну базу, найняли професійних перекладачів, адвокатів, бухгалтерів, податківців, аудиторів і за пів року здали клієнту проєкт під ключ.

Це був такий собі тест-драйв, який показав нашу мультизадачність, оперативність, стресостійкість, вміння адаптуватися до нового середовища, здатність швидко вирішувати проблеми будь-якого калібру.

До того ж я зрозумів, з якими страхами і болями бізнес стикається під час релокації на незнайомий ринок чужої країни.

Як ваша компанія розвивалася далі – у 2020 році і пізніше?

Я повернувся до Праги з чітким розумінням, що робити далі. Вирішив розширити спектр послуг Nawi Europe, зосередившись на юридичній безпеці ʼ конфіденційності клієнта, а також на гарантуванні клієнту безпеки його бізнес-діяльності за кордоном. Щойно ми з командою склали бізнес-плани, скорегували стратегію розвитку, почалася пандемія.

Тоді масштабування й релокація бізнесу загальмувалися, і ми зосередилися на супроводі міжнародної торгівлі. Виокремився великий сегмент клієнтів, які експортували медичну продукцію з Китаю до Європи. Ми допомагали їм із ліцензуванням, контрактною базою з контрагентами і державою (якщо клієнти вигравали тендери і мали співпрацювати з державою). Nawi Europe отримала безцінний досвід у контексті рішення нестандартних ситуацій в онлайн-режимі. Ми комунікували з партнерами у США, Китаї, Європі. Це різні часові пояси, різний менталітет, різні юрисдикції права, і це все треба було професійно поєднати разом, щоб воно працювало у синергії тут і зараз.

Після того, як закінчилася гостра фаза пандемії і економічна ситуація стабілізувалася, ми зрештою розширили послуги на релокацію і масштабування бізнесу.

У які країни Nawi Europe сьогодні допомагає бізнесу релокуватися?

Ми зупинилися на Чехії. Я приїхав до цієї країни на навчання 20 років тому і залишився. Добре знаю тутешній менталітет, законодавчі тонкощі і можу аргументовано пояснити, чому бізнесу вигідно обирати для роботи саме Чехію.

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe.

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe. Фото: пресслужба Nawi

Розкажіть, чому ж бізнесу варто обирати Чехію?

Це європейська торгова держава, центр Європи, звідки зручно розширюватися по всьому Євросоюзу. Закони тут дійсно працюють, рівень бізнесової безпеки високий. Тут немає рейдерських захоплень і свавілля по відношенню до бізнесу, немає сфабрикованих кримінальних справ проти підприємців. Економіка стабільна, тож вести прозорий законний бізнес досить нескладно. Порівняно з іншими країнами Євросоюзу, у Чехії немає міцно вкоріненої бюрократії, а податкова система демократична.

Якими є філософія і бізнес-стратегія компанії Nawi Europe: для кого і з якою метою працюєте?

Ми закриваємо повний цикл послуг: юриспруденція, податкові консультації і податкова оптимізація, реєстрація компанії, фінансові та банківські питання, ліцензування продукту компанії. Організовуємо переїзд офісу, команди, оформлюємо дозволи на роботу й виробництво в Чехії, закриваємо питання в контексті міграційного законодавства, робимо зріз ринку, вивчаючи конкурентів клієнта.

Яким є портрет вашого клієнта?

Будь-яка іноземна компанія або іноземний інвестор з будь-якої країни, крім РФ і Білорусі, які хочуть масштабуватися в Чехію, є нашим потенційним клієнтом. Це може бути компанія будь-якого профілю та масштабу, з будь-яким виторгом. Головне – бажання бізнесу релокуватися і працювати над цим завданням. 90% наших клієнтів – українські підприємці.

Зі скількома бізнесами ви вже попрацювали?

У портфелі Nawi Europe понад 140 кейсів. Це виробничі підприємства, IT-компанії, iGaming. У 2021–2022 роках це були здебільшого фабрики, які безпосередньо виробляли продукт. Зараз активно релокується ІТ-бізнес.

Ми не женемося за кількістю клієнтів або за масштабним бізнесом, який має у розпорядженні великий капітал. Найважливіше – довгострокова взаємовигідна співпраця.

Які фахівці працюють у команді Nawi Europe?

Юристи, фінансисти, банківські фахівці, бухгалтери і податківці. Менеджери, які спілкуються з клієнтом, – це українці, а виконавці роботи – чехи.

Довідка про компанію Nawi Europe

Nawi Europe – компанія з офісом у Празі (Чехія), що працює з 2018 року. Послуги орієнтовані на бізнес та інвесторів, які працюють за межами Чехії, проте планують вкладати капітал або масштабуватися на чеський ринок.

У команді Nawi Europe працюють бухгалтери, податківці, фінансисти, адвокати, нотаріуси, фахівці з міграційних питань, арбітражні судді, релокейт-менеджери.

Компанія надає повний цикл послуг з підтримки релокації, масштабування та відкриття бізнесу у Чехії, допомагаючи підприємцям долати перешкоди. Йдеться про вирішення фінансових, юридичних, логістичних та міграційних питань у Чехії задля прозорої і прибуткової роботи бізнесу.

Про алгоритм релокації до Чехії: як працює команда Nawi Europe

Скільки часу займає повний цикл процесу релокації бізнесу до Чехії з підтримкою від Nawi Europe?

Отримання деяких ліцензій може зайняти кілька тижнів, а інших – рік. Тож все індивідуально і залежить від цілей клієнта, кількості працівників і обсягу потужностей. 

Яким є алгоритм роботи з клієнтом, який хоче релокуватися або відкрити бізнес у Чехії?

Перше – це звернення клієнта. Далі ми з’ясовуємо його кінцеву мету, підписуємо угоду про співпрацю і отримуємо оплату послуг. Складаємо план дій і починаємо оперативно його реалізовувати. Клієнту майже нічого не потрібно робити самому, ми все беремо на себе.

Ми постійно на звʼязку з клієнтом. На кожному етапі він отримує від нас інформацію про стан справ і може сам за потреби планово або позапланово звʼязатися з нами і отримати вичерпний звіт за тим чи іншим питанням.

На який бюджет треба розраховувати компаніям, щоб скористатись вашими послугами?

Залежить від величини компанії. Якщо це початківець, це одна цифра, якщо компанія з 50–100 працівниками, то інша. Щоб зареєструвати компанію, банківські рахунки, налагодити бухгалтерський і юридичний супровід, потрібно від €10 000.

Погодинна оплата нашої роботи також відрізняється. Приміром, консалтинг – це €200/год, а high-risk у галузях геймтеху, платіжних систем, криптобізнесу – €400/год.

Якою є динаміка релокації бізнесів до Чехії з початку повномасштабної війни?

У березні–квітні 2022-го крива поповзла догори дуже швидко. Це була здебільшого релокація приватних інвесторів. Наприкінці 2022 року активно релокуватися почав малий бізнес: кав’ярні, ресторани, об’єкти б’юті-індустрії. Зараз на перший план вийшов IТ-сектор.

Що найскладніше в роботі бізнесу в Чехії?

Найважливіше, щоб клієнт зрозумів, що Чехія – не Україна. Буває, що замовник звертається до нас, коли вже допустив помилки в релокації. Приміром, його українські юристи створили контрактну базу, якою в Чехії користуватися неможливо, адже тутешні закони відрізняються від українських. Часто буває і таке, що клієнт підписав контракт із контрагентами, який де-юре недійсний.

Варто пам’ятати, що в Чехії, як і деінде, треба працювати за місцевими правилами та інструментами, які надає ринок і держава.

До чого треба бути готовим власнику українського бізнесу в Чехії, коли він уже релокувався?

Перше – мовний барʼєр. Чехія – консервативна держава, де здебільшого говорять чеською і рідко – англійською. Друге – менталітет. Тут ніхто не працює «на вчора», як це часто буває в Україні. Треба набратися терпіння і чекати, бо кожен процес вимагає конкретного часу виконання. Водночас часові рамки завжди виконуються всіма учасниками процесу, зокрема державними структурами.

Які у вас плани з розвитку? 

Наступного року ми плануємо запустити роботу офісу на Кіпрі, а в Празі відкрити відділ чеського банку. На першому етапі банк буде відкривати рахунки для фізичних осіб, а також видавати позики та іпотеки, пропонувати інвестиційні продукти та інструменти на ринку капіталів. У подальшому будуть також продукти для юридичних осіб.

Детальніше про компанію Nawi Europe на сайті.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.