Едуард Малярчук, засновник компанії Nawi Europe /пресслужба Nawi Europe
Категорія
BrandVoice
Дата

Рішення для синергії бізнесу в Європі. Як Nawi Europe допомагає підприємцям з усього світу релокуватися до Чехії. Інтерв’ю засновника компанії

6 хв читання

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe. Фото пресслужба Nawi Europe

За шість років існування компанія Nawi Europe напрацювала портфель із майже півтори сотні клієнтів, серед яких бізнеси різного профілю, масштабу та обороту. Здебільшого це підприємці з України, але є і бізнеси з інших країн. Засновник і власник Nawi Europe Едуард Малярчук створив сервіс із надання послуг повного циклу для розвитку бізнесу у Чехії. Це не лише допомога в масштабуванні чи релокації до цієї країни, а й у відкритті першого бізнесу в Чехії

Про нюанси роботи в Чехії, а також про болі клієнтів, які вирішує Nawi Europe, – в інтерв’ю Едуарда Малярчука.

Компанія, що допомагає вийти на європейський ринок: спеціалізація Nawi Europe

Розкажіть про початок роботи Nawi Europe у 2018 році. З якою метою ви створили компанію?

Насправді шість років тому Nawi Europe мала зовсім інший профіль, ніж нині. У 2018-му світ, і бізнес-ком’юніті зокрема, жили за трохи іншими трендами і мали інші настрої, ніж зараз. Не було ще ні пандемії коронавірусу, ні повномасштабної війни в Україні. Тоді я вже жив у Чехії понад 15 років і добре знав настрої на тамтешньому ринку нерухомості, тож разом із партнерами заснував компанію з інвестування в нерухомість. Ми об’єднали власний капітал і почали купувати великі земельні ділянки в Чехії, розділяти її на менші наділи і продавати приватним покупцям. Справи пішли краще, ніж ми планували: інвестиції швидко повернулися і виросли у відсотковому відношенні більше, ніж ми очікували.

У 2019-му ми залучили перші іноземні інвестиції й отримали цікавий проєкт для примноження капіталу іноземного інвестора. Нам довелося навчитися залагоджувати юридичні й податкові моменти, шукати шлях вигідної і швидкої релокації активів у Чехію. Тоді нам ще бракувало експертизи для надання повного циклу послуг для залучення й примноження інвестицій. Щоправда, певні кошти ми тоді все ж залучили й отримали нових стратегічних партнерів. Почалася активна робота з освоєння капіталів та їх примноження. Клієнти, з якими ми успішно закрили перший кейс, почали звертатися до нас з іншими питаннями щодо організації їхніх бізнесів у Чехії. І от один із таких великих клієнтів запропонував нам організувати також його бізнес у В’єтнамі, аргументуючи це тим, що в Чехії в нас добре виходить.

Ви впоралися із завданням? Що було найскладнішим?

В’єтнам – абсолютно нова країна, принципово новий досвід, який кардинально відрізняється від ведення бізнесу в Європі. Це було цікаво, тож я погодився, і команда почала працювати над релокацією бізнесу клієнта у В’єтнам. Та одразу виникли перепони: абсолютно відмінний від нашого і європейського менталітет, незнання мови, місцевих порядків ведення бізнесу, нюансів юридичної, фінансової і банківської систем. Довелося вчити все з нуля, та цей досвід дав класні результати – ми знайшли партнерів, опанували юридичну базу, найняли професійних перекладачів, адвокатів, бухгалтерів, податківців, аудиторів і за пів року здали клієнту проєкт під ключ.

Це був такий собі тест-драйв, який показав нашу мультизадачність, оперативність, стресостійкість, вміння адаптуватися до нового середовища, здатність швидко вирішувати проблеми будь-якого калібру.

До того ж я зрозумів, з якими страхами і болями бізнес стикається під час релокації на незнайомий ринок чужої країни.

Як ваша компанія розвивалася далі – у 2020 році і пізніше?

Я повернувся до Праги з чітким розумінням, що робити далі. Вирішив розширити спектр послуг Nawi Europe, зосередившись на юридичній безпеці ʼ конфіденційності клієнта, а також на гарантуванні клієнту безпеки його бізнес-діяльності за кордоном. Щойно ми з командою склали бізнес-плани, скорегували стратегію розвитку, почалася пандемія.

Тоді масштабування й релокація бізнесу загальмувалися, і ми зосередилися на супроводі міжнародної торгівлі. Виокремився великий сегмент клієнтів, які експортували медичну продукцію з Китаю до Європи. Ми допомагали їм із ліцензуванням, контрактною базою з контрагентами і державою (якщо клієнти вигравали тендери і мали співпрацювати з державою). Nawi Europe отримала безцінний досвід у контексті рішення нестандартних ситуацій в онлайн-режимі. Ми комунікували з партнерами у США, Китаї, Європі. Це різні часові пояси, різний менталітет, різні юрисдикції права, і це все треба було професійно поєднати разом, щоб воно працювало у синергії тут і зараз.

Після того, як закінчилася гостра фаза пандемії і економічна ситуація стабілізувалася, ми зрештою розширили послуги на релокацію і масштабування бізнесу.

У які країни Nawi Europe сьогодні допомагає бізнесу релокуватися?

Ми зупинилися на Чехії. Я приїхав до цієї країни на навчання 20 років тому і залишився. Добре знаю тутешній менталітет, законодавчі тонкощі і можу аргументовано пояснити, чому бізнесу вигідно обирати для роботи саме Чехію.

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe.

Едуард Малярчук, засновник і власник Nawi Europe. Фото: пресслужба Nawi

Розкажіть, чому ж бізнесу варто обирати Чехію?

Це європейська торгова держава, центр Європи, звідки зручно розширюватися по всьому Євросоюзу. Закони тут дійсно працюють, рівень бізнесової безпеки високий. Тут немає рейдерських захоплень і свавілля по відношенню до бізнесу, немає сфабрикованих кримінальних справ проти підприємців. Економіка стабільна, тож вести прозорий законний бізнес досить нескладно. Порівняно з іншими країнами Євросоюзу, у Чехії немає міцно вкоріненої бюрократії, а податкова система демократична.

Якими є філософія і бізнес-стратегія компанії Nawi Europe: для кого і з якою метою працюєте?

Ми закриваємо повний цикл послуг: юриспруденція, податкові консультації і податкова оптимізація, реєстрація компанії, фінансові та банківські питання, ліцензування продукту компанії. Організовуємо переїзд офісу, команди, оформлюємо дозволи на роботу й виробництво в Чехії, закриваємо питання в контексті міграційного законодавства, робимо зріз ринку, вивчаючи конкурентів клієнта.

Яким є портрет вашого клієнта?

Будь-яка іноземна компанія або іноземний інвестор з будь-якої країни, крім РФ і Білорусі, які хочуть масштабуватися в Чехію, є нашим потенційним клієнтом. Це може бути компанія будь-якого профілю та масштабу, з будь-яким виторгом. Головне – бажання бізнесу релокуватися і працювати над цим завданням. 90% наших клієнтів – українські підприємці.

Зі скількома бізнесами ви вже попрацювали?

У портфелі Nawi Europe понад 140 кейсів. Це виробничі підприємства, IT-компанії, iGaming. У 2021–2022 роках це були здебільшого фабрики, які безпосередньо виробляли продукт. Зараз активно релокується ІТ-бізнес.

Ми не женемося за кількістю клієнтів або за масштабним бізнесом, який має у розпорядженні великий капітал. Найважливіше – довгострокова взаємовигідна співпраця.

Які фахівці працюють у команді Nawi Europe?

Юристи, фінансисти, банківські фахівці, бухгалтери і податківці. Менеджери, які спілкуються з клієнтом, – це українці, а виконавці роботи – чехи.

Довідка про компанію Nawi Europe

Nawi Europe – компанія з офісом у Празі (Чехія), що працює з 2018 року. Послуги орієнтовані на бізнес та інвесторів, які працюють за межами Чехії, проте планують вкладати капітал або масштабуватися на чеський ринок.

У команді Nawi Europe працюють бухгалтери, податківці, фінансисти, адвокати, нотаріуси, фахівці з міграційних питань, арбітражні судді, релокейт-менеджери.

Компанія надає повний цикл послуг з підтримки релокації, масштабування та відкриття бізнесу у Чехії, допомагаючи підприємцям долати перешкоди. Йдеться про вирішення фінансових, юридичних, логістичних та міграційних питань у Чехії задля прозорої і прибуткової роботи бізнесу.

Про алгоритм релокації до Чехії: як працює команда Nawi Europe

Скільки часу займає повний цикл процесу релокації бізнесу до Чехії з підтримкою від Nawi Europe?

Отримання деяких ліцензій може зайняти кілька тижнів, а інших – рік. Тож все індивідуально і залежить від цілей клієнта, кількості працівників і обсягу потужностей. 

Яким є алгоритм роботи з клієнтом, який хоче релокуватися або відкрити бізнес у Чехії?

Перше – це звернення клієнта. Далі ми з’ясовуємо його кінцеву мету, підписуємо угоду про співпрацю і отримуємо оплату послуг. Складаємо план дій і починаємо оперативно його реалізовувати. Клієнту майже нічого не потрібно робити самому, ми все беремо на себе.

Ми постійно на звʼязку з клієнтом. На кожному етапі він отримує від нас інформацію про стан справ і може сам за потреби планово або позапланово звʼязатися з нами і отримати вичерпний звіт за тим чи іншим питанням.

На який бюджет треба розраховувати компаніям, щоб скористатись вашими послугами?

Залежить від величини компанії. Якщо це початківець, це одна цифра, якщо компанія з 50–100 працівниками, то інша. Щоб зареєструвати компанію, банківські рахунки, налагодити бухгалтерський і юридичний супровід, потрібно від €10 000.

Погодинна оплата нашої роботи також відрізняється. Приміром, консалтинг – це €200/год, а high-risk у галузях геймтеху, платіжних систем, криптобізнесу – €400/год.

Якою є динаміка релокації бізнесів до Чехії з початку повномасштабної війни?

У березні–квітні 2022-го крива поповзла догори дуже швидко. Це була здебільшого релокація приватних інвесторів. Наприкінці 2022 року активно релокуватися почав малий бізнес: кав’ярні, ресторани, об’єкти б’юті-індустрії. Зараз на перший план вийшов IТ-сектор.

Що найскладніше в роботі бізнесу в Чехії?

Найважливіше, щоб клієнт зрозумів, що Чехія – не Україна. Буває, що замовник звертається до нас, коли вже допустив помилки в релокації. Приміром, його українські юристи створили контрактну базу, якою в Чехії користуватися неможливо, адже тутешні закони відрізняються від українських. Часто буває і таке, що клієнт підписав контракт із контрагентами, який де-юре недійсний.

Варто пам’ятати, що в Чехії, як і деінде, треба працювати за місцевими правилами та інструментами, які надає ринок і держава.

До чого треба бути готовим власнику українського бізнесу в Чехії, коли він уже релокувався?

Перше – мовний барʼєр. Чехія – консервативна держава, де здебільшого говорять чеською і рідко – англійською. Друге – менталітет. Тут ніхто не працює «на вчора», як це часто буває в Україні. Треба набратися терпіння і чекати, бо кожен процес вимагає конкретного часу виконання. Водночас часові рамки завжди виконуються всіма учасниками процесу, зокрема державними структурами.

Які у вас плани з розвитку? 

Наступного року ми плануємо запустити роботу офісу на Кіпрі, а в Празі відкрити відділ чеського банку. На першому етапі банк буде відкривати рахунки для фізичних осіб, а також видавати позики та іпотеки, пропонувати інвестиційні продукти та інструменти на ринку капіталів. У подальшому будуть також продукти для юридичних осіб.

Детальніше про компанію Nawi Europe на сайті.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.