Наталя Онищук і Кирило Руднєв, співзасновники компанії SMART business, про рішення, потрібні бізнесу сьогодні, корпоративну культуру та розвиток компаній в Україні.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
SMART business займається розробленням, упровадженням і підтримкою ERP- і CRM-систем, а також систем на основі предиктивної аналітики та штучного інтелекту. Розробляє власні рішення на основі продуктів Microsoft і сприяє цифровій трансформації компаній у 60 країнах у всьому світі.
Історія SMART business
Наталя: Компанія SMART business була створена під час кризи 2008–2009 років. На той час ми вже багато років займалися впровадженням ERP-систем і в один момент вирішили, що хочемо робити це по-своєму, відповідно до нашого бачення.
Спочатку ми займалися впровадженням тільки однієї ERP-системи Microsoft. Згодом вирішили, що потрібно пропонувати клієнтові найкраще з того, що є на ринку. Поступово почали додавати CRM, системи документообігу, хмарні технології. Сьогодні ми займаємося абсолютно всіма рішеннями, які Microsoft пропонує для бізнесу.
Ми як компанія завжди перебуваємо на піку технологій. Одна з наших місій – розповідати клієнтам про те, як за нашою допомогою вони можуть звʼязати всі процеси й отримати максимальний результат. Безперечно, набагато простіше було б підтримувати експертизу тільки в одній системі або індустрії, але для нас важливо дати клієнту повноцінну стратегію. Коли одна компанія впроваджує маркетинг, друга – продаж, третя – інтранет-рішення, часто ці системи не використовують синергію одна одної, а діють окремо. Ми робимо так, щоб усе працювало як одне ціле.
Партнерство з Microsoft
Кирило: Ми входимо всередину технологічної групи Microsoft і працюємо з ними у звʼязці: Microsoft часто додає до продукту нові функції, потребу в яких йому доносимо ми. Ми так само отримуємо цю інформацію від клієнтів. Отже, ми можемо працювати над тим, щоб кожна програма покращилася за побажаннями клієнтів.
Наталя: Коли Microsoft розробив хмарні версії системи Office 365, ми були одними з перших партнерів в Україні, хто почав пропонувати ці послуги клієнтам. Нам цікаво не просто продати ліцензію, а розповісти, як можна за допомогою конкретного інструменту поліпшити бізнес-процеси.
Кирило: Наша компанія є також офіційним партнером, який надає послуги з адаптації хмарних сервісів Microsoft. Недостатньо просто купити Teams, Yammer або SharePoint, важливо ще вміти користуватися усіма їхніми можливостями. Часто компанії користуються тільки поштою, попри те, що купують хмарні ліцензії, не знаючи, як запустити інші сервіси, за які платять.
Наталя: Крім того, ми допомагаємо налаштувати продукти у такий спосіб, щоб вони були дійсно життєздатними в компанії. Просто надати роботи із розгортання сервісу замало, важливо працювати над стратегією щодо змін у компанії. Ми пропонуємо впровадити не лише бізнес-системи, а й систему комунікацій, яка дає змогу побудувати сучасне робоче місце кожного співробітника.
Кирило: Наприклад, одного дня ми з легкістю дозволили співробітникам залишатися вдома. Нам нічого не треба було для цього робити, у нас все вже було готово.
Робота з клієнтами та флагманські рішення
Кирило: Наші клієнти дуже різні: від маленьких компаній до найбільших корпорацій у світі. Ми працюємо з абсолютно різними індустріями, серед яких банки, виробництва, ритейл, фарма, фінансово-технологічний сектор.
Наталя: Компаніям краще за все впроваджувати рішення поступово, на першому етапі достатньо стандартного функціонала, пізніше його можна покращувати, індивідуалізувати та розширювати. Такі свої розробки, свій досвід ми упаковуємо у готові рішення, що дозволяє впровадити їх дуже швидко.
Кирило: Сьогодні одне з наших флагманських рішень для управління людським досвідом Human Capital Management та Learning Management System побудоване на базі CRM-платформи Microsoft Dynamics 365, адже відносини зі співробітниками настільки ж важливі, наскільки й із клієнтами. Сьогодні більшість компаній впровадили автоматизацію бухгалтерії та вже готові переходити до наступних важливих речей – побудови процесів пошуку, мотивації та розвитку персоналу.
Наталя: На такі системи нині дійсно великий попит, тому що багато компаній працюють або в дистанційному, або в гібридному режимі. Їм потрібен тісніший і більш керований звʼязок зі співробітниками, прозора постановка цілей, оцінка персоналу, процес дистанційного навчання з можливістю атестації.
Кирило: Готовий продукт можна впроваджувати швидко. Наша мета – швидше допомогти клієнту. Мені дуже подобається, що Microsoft вважає своєю головною місією надання можливості кожній людині й організації на планеті досягати більшого. Ми працюємо з таким само підходом. Наприклад, наш клієнт «Екософт» займається очищенням води, це про здоровʼя.
ERP Business Central гарантує, що вони це роблять правильно з погляду на технологічні процеси, а це означає, що вода буде дійсно чистою. «Електролюкс» виробляє пральні машини, споживач бажає, щоб вони працювали добре і довго. Так ось, контроль процесу виробництва – це те, що відбувається завдяки нашим рішенням. Отже, ERP допомагає не лише конкретній компанії, а й споживачеві.
Культура компанії
Наталя: Ми понад 20 років допомагаємо клієнтам будувати їхній бізнес-процес і, безумовно, всередині нашої компанії процеси побудовані добре. У нас майже немає ієрархії, ми вибудовуємо культуру експертності та взаємодопомоги. У нас немає керівників, які сваритимуть за щось, ми частіше використовуємо слово «ментор». Якщо співробітник має питання, він завжди може знайти в компанії людину, яка йому допоможе, проведе коуч-сесію, підкаже напрями для розвитку.
Певна річ, для цього ми підбираємо людей, які не будуть просто сидіти з десятої до шостої в офісі й чекати вказівок зверху. Ми шукаємо тих, хто повсякчас навчатиметься та ділитиметься своїми знаннями.
Соціальна відповідальність
Наталя: Соціальна відповідальність нашої справи полягає у тому, що ми є одними з небагатьох представників ІТ-бізнесу, хто працює в Україні. Ми шукаємо різні підходи до клієнтів, такі як створення готових рішень і зниження вартості проєктів. В Україні дуже багато бізнесів, які тільки розвиваються й залучають до себе інвестиції. На цьому етапі далеко не завжди просто утриматися на плаву, потрібно вкладатися у технології, інакше не вийде бути конкурентоспроможними. Ми допомагаємо бізнесу в цьому. Кожен у нашій команді може цим пишатися.
Кирило: Безумовно, у нас є класичні проєкти КСВ. Десь ми підтримуємо дитбудинки або школи, даємо гроші на благодійність, підтримуємо маленькі школи України. Але головне все ж таки те, як ми взаємодіємо з клієнтами. Ми всі взаємоповʼязані, і що сильніше рішення, яке ми впроваджуємо, то кращими і якіснішими стають послуги та продукти наших клієнтів.
Це тягне за собою те, що їхній бізнес стає більш маржинальним і можна витратити більше грошей на своїх співробітників, які, своєю чергою, підвищують рівень життя, вкладають у своїх дітей, дають їм кращу освіту. Це не одноразова акція, а цілий ланцюжок подій.
Наталя: Нам важливо бути частиною, яка впливає на майбутнє країни. Цю культуру ми будуємо тут, в Україні, а також приносимо в інші країни, в яких відкриваємося.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.