«Аврора Мультимаркет» – всеукраїнська мережа магазинів формату One dollar store. Перший маркет відкрився у Полтаві 2011 року, а зараз бізнес нараховує понад 1300 магазинів по всій Україні. «Аврора» спеціалізується на товарах для дому та душі: від аксесуарів для господарства до домашнього текстилю. В асортименті – близько 30 товарних категорій та понад 7000 найменувань, значна частка яких припадає на імпорт.
У цьому матеріалі розповідаємо, як «Аврора Мультимаркет» працює з імпортом, які виклики перед бізнесом спричинило повернення гнучкого курсу долара та як вдалося побудувати оптимальну роботу з валютообміном завдяки сервісу «Торгова платформа» від ПриватБанку.
Робота з товарами з-за кордону та постачальниками
«Аврора Мультимаркет» працює у сегменті FMCG, пропонуючи клієнтам побутові товари широкого асортименту за доступними цінами. За 13 років бізнес досяг всеукраїнського масштабу. Лише протягом 2023-го мережа задовольнила потреби понад 8 млн унікальних покупців, забезпечила робочими місцями більш ніж 12 000 працівників у всіх регіонах держави та сплатила податків до бюджетів усіх рівнів на суму, що перевищує 3,2 млрд грн.
Серед постачальників компанії – як українські, так і закордонні виробники та дистриб’ютори продукції. За останні три роки частка імпортних товарів у структурі продажів компанії зменшилася майже на 10% і сьогодні складає близько 27%.
«Наш пріоритет – розвиток українських виробників. Ми прагнемо збільшити частку українських постачальників – проте не всю продукцію, на яку є попит, можна придбати в нас. Тому наразі співпрацюємо з Китаєм, Туреччиною, Індією та країнами ЄС. Відповідно, укладаємо ЗЕД-контракти у доларах та євро», – ділиться Ганна Половинка, керівниця відділу розрахункових операцій ЗЕД компанії «Вигідна покупка», яка є оператором мережі «Аврора Мультимаркет».
Позаяк компанія є імпортером, більшість ЗЕД-операцій – імпортні. Враховуючи специфіку формату one dollar store та бізнес-модель, валютні операції здійснюються майже кожного банківського дня. Обсяг валютно-обмінних операцій складає мільйони доларів на місяць.
Початок повномасштабної війни створив нові виклики для зовнішньоекономічної діяльності бізнесу. Через постанову КМУ «Про перелік товарів критичного імпорту» компанія була обмежена у своїй діяльності. Проте дефіцит імпортного товару вдалося компенсували завдяки вітчизняним постачальникам, зазначає Ганна Половинка.
Крім цього, подальша блокада Одеського порту призвела до зміни в логістиці імпортних товарів. Вантажі перенаправляли через інші порти та були використані альтернативні транспортні шляхи, це дозволило зберегти безперебійність постачання.
Економія на вигідному курсі
З липня 2022-го, коли НБУ встановив фіксований курс долара для всіх банків, «Вигідна покупка» закуповувала валюту через дилера банку, адже умови для імпортерів щодо курсоутворення були однакові. Але 4 жовтня 2023 року було повернуто гнучкий курс. Тоді в компанії почали моніторити та порівнювати курси серед банків для пошуку найкращих умов для співпраці. Відтак звернули увагу на сервіс «Торгова платформа» від ПриватБанку.
«Ми помітили, що курс на «Торговій платформі» є нижчим за курси, які дають дилери з-поміж банків. Після двотижневого активного моніторингу ситуації ухвалили рішення перейти на роботу з цим сервісом», – розповідає Ганна Половинка.
Компанія почала використовувати сервіс з жовтня 2023 року. На той момент «Вигідна покупка» уже була клієнтом ПриватБанку, тож перехід на «Торгову платформу» не потребував додаткового часу і зусиль – він тривав менш як один день після підписання угоди у «Приват24 для бізнесу».
«Інтерфейс «Торгової платформи» максимально простий та інтуїтивно зрозумілий. Ми ознайомилися з інструкцією та одразу почали працювати – на наступний день після підписання угоди. Спочатку виникли питання щодо варіантів подачі заявок на купівлю валюти, але після консультації з нашим менеджером все стало зрозуміло», – зауважує Ганна Половинка.
Протягом останніх чотирьох місяців бізнес працює виключно через сервіс «Торгова платформа». Керівниця відділу розрахункових операцій ЗЕД компанії «Вигідна покупка» виділяє кілька ключових переваг платформи.
- По-перше, це вигідніший курс у порівнянні з курсами дилерів та можливість купити валюту як «по ринку», так і за бажаним курсом, виставивши відповідний ордер.
- По-друге, платформа повністю автоматизована, і компанія не залежить від людського фактора, як-от доступність дилера, актуальний курс валют тощо.
Крім цього, у більшості банків торгова сесія діє у діапазоні з 10:00 до 13:00, тоді як «Торгова платформа» дає змогу купувати чи продавати валюту протягом вдвічі довшого проміжку часу – з 09:30 до 16:00. За словами Ганни, це зробило роботу компанії більш ефективною.
«Котирування курсів валют відбувається онлайн, що дає змогу робити певні прогнози та більш оперативно приймати рішення. Зручним є відображення статусу заявки, який інформує, чи виконано покупку або продаж валюти, а також є можливість перегляду архівного журналу з історією заявок», — ділиться вона.
На сьогодні «Вигідна покупка» щомісяця здійснює понад 300 операцій на «Торговій платформі». Комісія за покупку/продаж валюти складає 0,06%. Як підкреслює Ганна, це один із найкращих тарифів на ринку серед всіх банків. Якщо порівнювати з попереднім алгоритмом роботи по прямому дилінгу, завдяки платформі тільки за перший місяць економія бізнесу на курсі та комісії склала близько 3 млн грн.
Про розвиток «Торгової платформи»
ПриватБанк запустив сервіс «Торгова платформа» у середині червня 2023 року. Це інструмент з керування валютно-обмінними операціями, призначений для юросіб, які ведуть зовнішньоекономічну діяльність.
«Починаючи з жовтня, ми щомісяця маємо подвоєння обсягів операцій у «Торговій платформі». Кількість клієнтів із місяця в місяць зростає на 20%. Водночас 62% користувачів сервісу – це нові клієнти банка», – розповідає Руслан Кисельов, керівник департаменту малого бізнесу ПриватБанку.
Він наголошує, що за результатами глибинних інтерв’ю з близько 100 клієнтів «Торгова платформа» отримала середню оцінку 4,68 із 5.
Команда ПриватБанку продовжує розвивати сервіс, адаптуючи його під потреби користувачів. Збільшується частина клієнтів, що користуються конвертацією валют, тому банк поступово додає можливість працювати з дедалі більшою кількістю валютних пар. Наразі їх 19, проте невдовзі з’являться ще дві: EUR-PLN та EUR-CHF.
Також користувачі сервісу отримують доступ до історії курсів. Сервіс «Торгова платформа» доступний клієнтам з обсягом від $10 000. Незважаючи на те що сервіс працює тільки пів року, обсяг операцій складає вже понад $100 млн на місяць і швидко зростає.
«Аудиторія «Торгової платформи» – це будь-які компанії, які щодня працюють із ЗЕД. Ми прагнемо запропонувати їм максимально прозорі умови для валютообміну, щоб вони могли обирати найвигідніші для себе пропозиції», – резюмує Руслан Кисельов.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.