Спільні зусилля для стабільності. Як WOG, «Аврора» і АТБ попри ризики відновлюють роботу на деокупованих землях, сплачують обов’язкові та добровільні податки й розвиваються під час війни /колаж Олександра Карасьова
Категорія
BrandVoice
Дата

Спільні зусилля для стабільності. Як WOG, «Аврора» і АТБ попри ризики відновлюють роботу на деокупованих землях, сплачують обов’язкові та добровільні податки й розвиваються під час війни

колаж Олександра Карасьова

Оживання підприємництва на деокупованих територіях – відкриття магазинів, заправок, поштових відділень і кав’ярень – запорука розвитку звільнених земель. Мережа WOG відновлювала АЗК, щойно військові перевіряли деокуповані землі на предмет мінувань і дозволяли починати роботу. Мультимаркети «Аврора» поверталися в українські міста та селища вже за тиждень після звільнення. АТБ першими серед ритейлу їдуть на звільнені землі наповнювати полиці магазинів продуктами і товарами першої необхідності. Чому це надважливо? Представники трьох цих бізнесів поділилися з Forbes BrandVoice.

БУТИ ТАМ, ДЕ ПОТРІБНІ, А НЕ ТАМ, ДЕ ЛЕГКО – КЕЙС WOG

WOG

Геннадій Карлінський, директор з маркетингу WOG

Від початку повномасштабної війни 35 АЗК WOG були пошкоджені агресором чи опинилися на тимчасово окупованих територіях. 18 з них уже відновили (в Чернігівській, Київській, Сумській, Харківській, Миколаївській та Херсонській областях).

«Ми одними з перших повертаємось на звільнені території, – кажуть у компанії. – Головне, щоб на АЗК можна було заправитись, зігрітися, замовити каву та хот-дог, купити необхідне в дорогу». Поновлення роботи заправок WOG на деокупованих територіях – це не тільки про пожвавлення економіки, а й про нові робочі місця, буквально – про повернення до життя.

Попри війну, компанія проводить капітальні реконструкції АЗК. Вже оновили об’єкти на Київщині та Волині, в процесі реновації АЗК в Житомирській, Черкаській та Львівській областях. До середини 2024‐го оновлять 15 об`єктів. 1 листопада 2023 року у с. Глибочиця на Житомирщині WOG відкрив найбільший в Україні АЗК з площею внутрішніх приміщень 1407,8 м2, що підтверджено Національним реєстром рекордів України. WOG є відповідальним платником податків. За 9 місяців 2023-го він сплатив податків і зборів на 6,6 млрд грн, що складає 0,6% від зведеного бюджету країни.

Збільшення кількості працюючих АЗК, зміна трафіку на ключових магістралях спонукали до створення нових робочих місць. Так, станом на вересень 2023 року штат мережі збільшився на 56% порівняно з квітнем 2022-го, коли найбільше АЗК вимушено не працювали. Разом із ростом заробітних плат це дало зростання сплати податків на персонал (єдиного соціального внеску, податку на доходи фізичних осіб і військового збору) за три квартали 2023 року на 74% в порівнянні з аналогічним періодом 2022-го. Особливу увагу WOG приділяє добровільним податкам: з лютого 2022 року до 1 грудня 2023-го направив на допомогу ЗСУ, ДСНС, волонтерським і благодійним фондам понад 121 млн грн. Одні соціальні проєкти у WOG змінюють інші. Так, результатом деяких з них стали 4 всюдиходи та 1 пожежне авто для ДСНС, 4 ударні БПЛА та 371 FPV‐дрон – для захисників, понад 1 млн хімічних грілок – для ТРО. З березня 2022 року на підтримку волонтерів, які евакуюють цивільних та поранених військових, WOG спрямував понад 492 000 л пального.

WOG

АЗК WOG

WOG

З лютого 2022 р. до 1 грудня 2023 р. WOG направив на допомогу ЗСУ, ДСНС, волонтерським і благодійним фондам понад 121 млн грн

Попередній слайд
Наступний слайд

Академія кави WOG – ще одна ініціатива мережі, спрямована на реінтеграцію ветеранів. Тут вони та їхні рідні отримують професію баристи, знання для відкриття власної справи й коло спілкування і однодумців. Більше 40 випускників, дві відкриті кав’ярні та ще кілька в процесі відкриття – це результати першого року роботи. Тож ветеранському бізнесу бути!

РОЗВИТОК ПОПРИ ВСЕ – КЕЙС МЕРЕЖІ МУЛЬТИМАРКЕТІВ «АВРОРА»

Аврора

Тарас Панасенко, CEO мережі «Аврора»

«Аврора» під час війни кожні 14 годин відкриває новий магазин і нарощує виторг. За 2023 рік виторг мережі складе понад 27 млрд грн, що на 85% більше, ніж у 2022‐му. «У наступному році ми плануємо відкрити понад 350 магазинів. Будемо активно розвиватися за межами України, зокрема у Румунії, запустимо систему лояльності», – ділиться планами співвласник і CEO мережі «Аврора» Тарас Панасенко. «Аврора» будує бізнес відповідально та сплачує податки, з яких формується бюджет для сил оборони. Компанія співпрацює з військовими частинами й волонтерськими організаціями: United24, БФ «Повернись живим» тощо. Також вона підтримує клієнтів низькими цінами, а працівників, яких у компанії понад 11 тис. – робочими місцями. «У розподільчому центрі Львова створили понад 300 робочих місць, у 2024‐му запустимо схожий у Києві», – каже Панасенко. За 2022 рік «Аврора» сплатила понад 1,5 млрд грн податків і зборів. За 2023‐й сума податків складе орієнтовно 3 млрд грн.

«Аврора»

За 2022 рік «Аврора» сплатила понад 1,5 млрд грн податків і зборів

«Аврора»

В 2024 році компанія планує відкрити 12 магазинів у Донецькій області, 20 – у Харківській, 26 – у Запорізькій і 7 – у Херсонській

Попередній слайд
Наступний слайд

Однією з перших компанія зайшла у Херсон, відновивши там шість магазинів; у Білозерку, що на Херсонщині; у Снігурівку на Миколаївщині; на Київщину; на Донеччину: у міста Селідове, Слов’янськ, Дружківка, Краматорськ, Святогірськ; на Харківщину: в Ізюм, Борову, Шевченкове, Балаклію. Повернення мережі мультимаркетів дуже цінне для місцевих: вони ж віддячують активною купівлею товарів.

«Працювати на деокупованих територіях небезпечно через близькість і рухливість лінії фронту та досяжність артилерійського вогню, – каже Тарас Панасенко. – Бізнес неможливо застрахувати – якщо з ним щось станеться через воєнні дії, власник понесе великі втрати і не отримає компенсації».

Незважаючи на ризики, наступного року компанія планує відкрити 12 магазинів у Донецькій області, 20 – у Харківській, 26 – у Запорізькій і 7 – у Херсонській. Також команда планує суттєве розширення асортименту у цих регіонах.

ОДНІ З ПЕРШИХ У ДЕОКУПОВАНИХ РЕГІОНАХ – КЕЙС «АТБ‐МАРКЕТ»

АТБ-Маркет

Наталія Шаповалова, генеральна директорка «АТБ-Маркет»

Одразу після початку повномасштабного вторгнення чимало магазинів АТБ зазнали руйнувань або потрапили на тимчасово непідконтрольну територію, постраждали розподільчі центри, склади і логістична інфраструктура. Однак мережа супермаркетів АТБ перейшла на особливий режим роботи, втрималася на плаву й продовжила розвиватися.

«Дехто з виробників, перевізників і постачальників не мав змоги відвантажити вже замовлену продукцію. У стислі терміни ми майже вручну розподіляли товари по магазинах, розробивши нові логістичні ланцюжки і доставляючи товари до дискаунтерів власним транспортом», – згадує генеральна директорка «АТБ‐Маркет» Наталія Шаповалова.

Щоб замінити продукти і товари, виробники яких не могли працювати, в АТБ уклали понад 100 угод з місцевими виробниками. Аби громадяни мали доступ до продуктів навіть під час блекаутів, в АТБ з осені 2022 року обладнали магазини генераторами і дали українцям змогу безкоштовно заряджати гаджети. 4,5 тис. працівників АТБ були мобілізовані до ЗСУ, дехто евакуювався за кордон.

«Кожен з 55 тисяч наших працівників має повний соцпакет, «білу» зарплату, можливість навчання та карʼєрного зростання, – каже Шаповалова. – А співробітники, які евакуювалися з тимчасово окупованих територій, можуть влаштуватися у діючі магазини». За перше півріччя 2022 року підприємства ГК «АТБ» сплатили 9,79 млрд грн податків. Цьогоріч за аналогічний період цей показник склав 12,01 млрд грн. За результатами року податкові надходження від «АТБ» – 20,44 млрд грн.

Спільні зусилля для стабільності. Як WOG, «Аврора» і АТБ попри ризики відновлюють роботу на деокупованих землях, сплачують обов’язкові та добровільні податки й розвиваються під час війни /Фото 1
Спільні зусилля для стабільності. Як WOG, «Аврора» і АТБ попри ризики відновлюють роботу на деокупованих землях, сплачують обов’язкові та добровільні податки й розвиваються під час війни /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

До війни мережа кожного року відкривала 100‐120 нових магазинів. Зараз цифра менша, але, попри війну, з початку 2023 року АТБ відкрили 20 нових магазинів, а відновили 40. Це – до 7000 нових робочих місць. Супермаркети АТБ одними з перших відновили роботу на звільнених територіях Київської, Харківської, Чернігівської, Сумської та Херсонської областей. Це дозволило населенню отримати безперебійний доступ до продуктів за чесною ціною і стало імпульсом для відновлення економіки та інфраструктури цих регіонів.

«Тікаючи, ворог лишає випалену землю – усе знищене, розграбоване. Тож доводиться відбудовуватися майже з нуля, – каже Наталія Шаповалова. – Але, як показав ажіотаж навколо відео в’їзду фури АТБ до щойно звільненого Херсона, люди чекають на нас, на якісні продукти, гарний сервіс і доступні ціни, на смак мирного життя. Тому ми намагаємося якнайшвидше відновлювати магазини».

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні