Київстар
Категорія
BrandVoice
Дата

Зв’язок як порятунок. Що робить «Київстар» для спокою абонентів під час війни

Під час блекаутів і нічних обстрілів абоненти «Київстару» мали змогу читати новини в інтернеті та говорити одне з одним – з укриттів, підземних станцій метро і власних домівок. Для забезпечення зв’язку інженери компанії працювали цілодобово, щоб українці могли почути після гудків: «Алло! Як ти?». У «Київстар» поділилися, як побудували свою роботу під час війни

Постійний зв’язок за будь‐яких умов

У перші дні повномасштабного вторгнення зв’язок для абонентів «Київстару» був доступний завдяки далекоглядності команди: з четвертого кварталу 2021 року компанія готувала телеком‐мережу до роботи в умовах кризи. Восени 2021‐го команда почала резервувати всі критично важливі елементи телеком-інфраструктури. У лютому 2022‐го «Київстар» запустила національний роумінг із іншими телеком‐операторами України й домовилася з іноземними партнерами про «внутрішні» тарифи для українців за кордоном.

Від початку війни «Київстар» акцентувала на безпеці людей, стійкості телеком‐мережі та безперервності надання послуг. Компанія, що обслуговує 24 млн осіб, розуміла: стабільний зв’язок – така сама необхідність, як вода, їжа і прихисток.

Щоб убезпечити телеком‐мережу, «Київстар» збудувала на заході України резервний центр управління мережею та сервісами. Також компанія переключила трафік з прикордонних базових станцій і тих, що в зонах бойових дій, на комутатори в західних регіонах України.

З початку війни побільшало замовлень тарифів із більшим наповненням, пакетів роумінгу, хвилин, гігабайтів, SMS, зріс обсяг споживання інтернету і користування Київстар‐ТБ, адже всі новини та дитячий контент на платформі були у вільному доступі. Під час блекаутів стало більше нових підключень – абоненти інших операторів використовували «Київстар» як резервну карту.

На звільнених від окупації територіях станції мобільних операторів були знищені – ворог прицільно розстріляв їх, руйнував мережі інтернет‐провайдерів і викрадав обладнання. «Київстар» уже відновила роботу 1600 базових станцій, усунула 170 000 аварій, замінила 1200 км пошкоджених кабелів, поновила мобільний зв’язок у 912 населених пунктах, відбудувала мережу фіксованого інтернету у 25 містах. Абоненти не бачили цієї роботи, але щодня відчували її ефективність. Вона триває й зараз – щодня майже 4000 співробітників роблять мобільний зв`язок та інтернет доступними.

Згідно з українським законодавством, телеком‐оператори можуть працювати лише на підконтрольних Україні територіях. Тож обладнання «Київстару» в тимчасово окупованих містах і селах відключено для безпеки мережі. Однак номери телефонів абонентів, які живуть там, досі збережені. Щойно ЗСУ звільнять ці землі, до людей повернеться український мобільний зв’язок. Абоненти на деокупованих і прифронтових територіях отримують від «Київстару» безкоштовні пакети хвилин та інтернету.

Час випробувань – це час підтримки

У лютому 2022‐го «Київстар» запровадила спілкування всередині мережі без сплати за тариф. Контрактним абонентам удвічі збільшили кредитні ліміти і таким чином відтермінували необхідність оплати на два місяці. Європейські оператори зменшили ціну за взаєморозрахунок, тому тарифи на роумінг знизилися. З’явився сервіс Суперсила «Допомога ЗСУ», за рахунок якого абоненти змогли донатити у фонд «Повернись живим» до 50 грн. Сьогодні Суперсилу підключили вже понад 100 000 осіб. Також абоненти долучаються до благодійних ініціатив «Київстару»: «Дороги перемоги», «Нам тут жити», «Добро переможе». Загальна сума благодійної допомоги, наданої компанією ЗСУ, абонентам, країні, вже перевищила 1,3 млрд грн.

«Київстар»

Благодійна допомога від «Київстар»

«Київстар» фінансує програми відновлення та розвитку цифрової інфраструктури України, кіберзахисту, розмінування території, допомагає у лікуванні дітей з опіками, а також продовжує розвивати нові мобільні технології. Так, за час війни збільшено територію радіопокриття мережі 4G. Для цього модернізовано та побудовано 10 000 базових станцій. Заплановані інвестиції у телеком‐сектор на наступні три роки – $600 млн.

Щоб захистити співробітників від небезпеки, яку несе війна, «Київстар» проводить навчання з радіаційного захисту, першої медичної допомоги, зупинки кровотечі, захисту у разі хімічної небезпеки. Підтримка компанією співробітників і їхніх рідних – це турбота про фізичне та ментальне здоров’я, матеріальна і нематеріальна мотивація.

Як «Київстар» готується до цієї зими

До можливих відключень світла у холодну пору 2023/2024 років «Київстар» готується завчасно – так само, як готувалася до великої війни. Компанія забезпечує телеком‐мережу дизельними генераторами, акумуляторами тривалої дії та джерелами безперебійного живлення.

З лютого 2022‐го компанія інвестувала в енергонезалежність мережі 920 млн грн: 680 млн – для автономної роботи мобільного зв’язку та 250 млн – для «Домашнього інтернету». Ще з минулорічного блекауту компанія має 2500 дизель‐генераторів для живлення базових станцій і телеком‐обладнання. Нещодавно на базових станціях мобільного зв’язку було встановлено 37 000 акумуляторних батарей, які до шести годин працюють без живлення.

«Київстар» не лише ремонтує те, що постраждало через війну, а й розвиває зв’язок в Україні. До кінця року компанія планує зробити енергонезалежною 70% мережі фіксованого інтернету, встановивши 50 000 блоків безперебійного живлення. Також фахівці «Київстару» працюють над впровадженням енергоефективної технології GPON – вона з’явиться на мережі «Домашнього інтернету» до кінця 2023‐го.

Допомога у розмінуванні України

Україна сьогодні – найбільш замінована країна світу. За кількістю мін і нерозірваних снарядів ми випередили Сирію й Афганістан. За даними ДСНС, боєприпасами забруднено 30% території. Робота з розмінування ведеться: першими у деокуповані міста та села заходять сапери. Їхня діяльність дає змогу відновлювати критичну інфраструктуру, зокрема телеком‐мережі.

Київстар

«Київстар» і фонд «Повернись живим» ініціювали проєкт «Нам тут жити»

Допомагати у розмінуванні – важлива місія для компанії. Щоб підвищити безпеку саперів, у травні 2023‐го «Київстар» і фонд «Повернись живим» ініціювали проєкт «Нам тут жити». Його мета – зібрати 175 млн грн на транспорт і обладнання для 146 інженерно‐саперних груп Сил підтримки ЗСУ. «Київстар» уже перерахувала на цю ініціативу 20 млн грн і закликає долучатися усіх. Уже зібрано понад 92 млн грн. Сьому частину суми надали абоненти «Київстару», підключивши Суперсилу «Допомога ЗСУ». Також упродовж серпня та вересня по 50 грн з кожного підключення перераховує на збір «Нам тут жити» Домашній інтернет від «Київстару».

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні