ProCare – український виробник доглядової косметики та побутової хімії. Компанію заснували підприємці Олександр і Марина Кагани у партнерстві з хіміком-технологом Оленою Халипою. Першу продукцію вони виготовляли вручну в маленькому офісі, а за сім років виросли до річного обороту 168 млн грн та асортименту понад 500 товарів. Щороку бізнес зростає у 2–3 рази.
Зараз команда ProCare налічує 130 людей, продуктовий портфель – шість власних брендів: Joko Blend, Barbers, Shelly, JOLY:LAB, Tink та Touch Protect. Окремий підрозділ компанії – R&D-центр із розробки нових продуктів, який, зокрема, надає послуги з виробництва косметики Private Label. Forbes BrandVoice розповідає історію ProCare.
Перші продукти – кавові скраби та альгінатні маски
До створення ProCare Олександр і Марина Кагани займалися інтернет-продажами і шукали нішу, у якій можна було б запустити власний бренд. У 2016 році вирішили виготовляти кавові скраби, популярний на той час продукт. Невдовзі знайшли хіміка-технолога Олену Халипу, яка стала третьою співзасновницею бізнесу.
Як пригадує Олександр Каган, спочатку партнери усе робили вручну й власними силами: розробляли рецептуру, етикетки, позиціювання.
«На запуск перших партій продукції ми витратили не більш як $500. Далі почали реінвестували прибуток у нове виробництво», – розповідає Каган.
Згодом додали до асортименту новий продукт – альгінатні маски. Як каже СЕО компанії, в Україні тоді не існувало масового виробництва такої продукції. Розробка рецептури тривала три місяці.
Поступово обсяги виробництва зростали. Через рік після старту партнери орендували цех на 70 кв. м, розширили команду, закупили професійне обладнання. Окрім Instagram та власного сайту, почали продавати товари у великих інтернет-магазинах на кшталт MAKEUP і PARFUMS. За словами Олександра, відтоді компанія перетворилася на серйозний бізнес із помітним прибутком.
Мультибрендова компанія
2017 року Олександр Каган, який обійняв посаду СЕО ProCare, сформував структуру та візію бізнесу. «Я летів із відпочинку й міркував, як компанія має виглядати через пʼять, сім, 10 років, – розповідає він. – Прямо в літаку взяв папірець та намалював схему. Вирішив, що ми будемо мультибрендовим бізнесом: кожен бренд задовольнятиме певну цільову аудиторію та ціновий сегмент. Головне, аби вони не конкурували одне з одним. За цим планом ми і рухаємося дотепер – структура компанії розділена на бізнес юніти, які доповнюють один одного».
Другий бренд – Barbers – компанія розробила за три місяці. Це чоловіча косметика з догляду за бородою, вусами та волоссям. Як пояснює Каган, цю нішу обрали, оскільки в Україні був на неї попит, зокрема серед професійних барберів.
Після цього команда ProCare продовжила аналізувати потреби ринку й запускати наступні бренди. Наприклад, бренд Shelly створений для майстрів манікюру. «Ми позиціонуємо нашу продукцію як спосіб заробляти більше, адже завдяки їй майстри продають своїм клієнтам більше послуг. Зараз в Україні немає жодної майстрині манікюру, яка не має нашого крему чи рукавичок», — ділиться Олександр.
Ще одна стратегія створення брендів – під місце дистрибуції. Щоб зайти в роздрібні мережі, бізнес запустив масмаркет-бренд жіночої косметики Tink, розрахований на дешевший сегмент. Зараз портфель ProCare налічує шість брендів з асортиментом понад 500 продуктів.
Також компанія займається виробництвом Private Label – «під ключ» закриває всі етапи створення продукту: від розробки рецептури до візуальної частини. На сьогодні виготовили понад 500 найменувань продукції для більш ніж 130 клієнтів.
«Нам цікаво рости разом із клієнтами, коли спочатку ми виробляємо 50 літрів крему, а за рік – уже 2 тонни. Такі випадки у нас є», – розповідає Олександр.
Він додає, що у Private Label дещо нижча маржинальність ніж у власної продукції. Проте цей напрям дозволяє швидко поповнювати оборотні кошти, а також довантажувати виробництво й уникати простоїв.
Зростання у 2–3 рази щороку
ProCare щороку зростає у 2–3 рази. СЕО компанії наводить цифри: 2019 року оборот складав близько 10 млн грн за рік, 2020 — майже 28 млн грн, 2021 року – 34 млн грн, 2022 року – 54 млн грн, 2023 року – 168 млн грн.
Коли почалося повномасштабне вторгнення, зростання бізнесу уповільнилося. Як пригадує Олександр Каган, незадовго до цього компанія переїхала в нову локацію площею 2000 кв. м. Там почали робити ремонт, аби виробництво задовольняло вимоги GMP-сертифікації. Для цього вперше залучили кредитні кошти.
«Водночас ми підписали договори з ритейл-мережами, у березні 2022 року мали відвантажити їм великий обсяг продукції. І от починається повномасштабна війна: у нас недороблений ремонт, весь оборотний капітал вкладений у продукцію. Склади забиті, а на розрахунковому рахунку – 20 000 грн. Тоді ми частину продукції безплатно передали волонтерам і призупинили діяльність», – розповідає Олександр Каган.
У квітні 2022 року бізнес відновив роботу. Насамперед виконали зобовʼязання перед клієнтами з Private Label, потім повернулися до виробництва своєї продукції. Тоді на ринку було складно знайти сировину, пригадує Олександр Каган, тож адаптували рецептури до наявних складників. З липня бізнес повернувся до довоєнних темпів зростання, отримали GMP-сертифікат, закінчили ремонт та закупили нове обладнання. Для цього вперше залучили кредитні кошти.
2023 року компанія взяла в оренду додаткові виробничі та складські приміщення, їхня загальна площа сягнула 3500 кв. м. Команда збільшилася з 50 до 130 людей. У такий спосіб за рік вдалося продати 4 млн одиниць товару й збільшити річний оборот утричі.
Розробка, виробництво та дистрибуція продукції
ProCare складається з трьох підрозділів: R&D-центр, виробництво та дистрибуція. «Це окремі бізнес-юніти, кожен з яких веде окрему фінансову звітність, заробляє гроші та є прибутковим», – зазначає Каган.
R&D-центр відповідає за розробку нових рецептур: за сім років команда з шести хіміків-технологів створила понад 600 унікальних косметичних засобів. Як каже СЕО компанії, їхній головний фокус – інновації та складні продукти високого рівня.
Розробка нових продуктів триває від двох тижнів до року, все залежить від складності. Наприклад, рукавички для майстрів манікюру Shelly створювали шість місяців: потрібно було домогтися, щоб протягом їхнього використання гель-лак не розшаровувався.
Нові продукти проходять попереднє тестування у спеціально сформованих тест-групах. Іноді запрошують фахівців – наприклад, крем для стоп перевіряють професійні подологи. Крім цього, торік компанія почала співпрацювати з Національною медичною академією, залучивши до тестування однієї з лінійок дерматологів.
Продуктивність виробництва – понад 400 000 одиниць на місяць. «Ми постійно закуповуємо нове обладнання, щоб збільшувати потужності. Наприклад, зараз готуємося встановити лінію, яка дозволить виробляти аерозолі», – каже Каган.
Найактивніший канал продажів продукції – роздрібні мережі. Продукція ProCare представлена в EVA, Prostor, Brocard, «Аврора», «Сільпо» тощо – загалом у 130 містах України. Крім цього, є інтернет-магазини для кожного бренду, Instagram-сторінки, налагоджена співпраця з інтернет-ритейлом. Час від часу бізнес отримує замовлення з-за кордону, але поки що не на системному рівні.
«Ми просуваємо продукцію на виставках, працюємо з лідерами думок. Влаштовуємо екскурсії на виробництво для бренд-амбасадорів, а також шкіл барберів, косметологів, майстрів манікюру. Для нас це не так про маркетинг, як про відкритість: клієнти мають право бачити, як і в яких умовах виробляється косметика», – наголошує Каган.
Плани на 2024 рік
Як зазначає СЕО ProCare, у планах на поточний рік – запустити три нові бренди, масштабувати виробництво, розширити асортимент, створити нові продукти: аерозолі, декоративну косметику та парфумерію. А також відкрити офіс в Європі та вийти на експорт. Для цього зараз бізнес проходить сертифікацію одного з брендів.
Фінансова ціль на 2024 рік – досягти обороту 320 млн грн, що вдвічі більше за тогорічний показник.
«А в перспективі кількох років ми рухатимемося до позначки у 1 млрд грн», – каже Каган.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.