Лідери фінансового сектору та Mastercard розповіли Forbes про виклики та здобутки 2021 року, головні інновації та бачення прийдешнього року для банківської сфери.
2021-й був турбулентним, але успішним роком для фінансового сектору. Головні гравці ринку впроваджували важливі інновації, формували нові стратегії, збільшували обсяги кредитування та розширювали спектр послуг для клієнтів.
Аби детальніше дізнатись, з якими викликами довелось стикнутися українським банкам та що чекає на фінансовий сектор у 2022 році, Forbes спільно з Mastercard поспілкувались із головними банкірами країни.
Бути у ритмі з клієнтом – це як спорт. Якщо ти вже на рингу, то потрібно бути підготовленим.
Рафал Ющак,
CEO Альфа-Банку Україна
2021-й був роком реактивації економіки після подій 2020-го. Роком багатьох змін у банківському секторі.
Для нас було важливо зберегти позиції банку та не зупиняти значимі для нас проєкти. Ми ефективно впроваджували стратегічні проєкти й швидко реагували на зміни в галузі, яка переживала відновлення економіки та стрімкі темпи зростання.
2021 року ми посилено розвивали мобільні технології, оскільки віримо у мобільний банкінг і давно вже живемо у цифровому світі, де частіше шукаємо рішення у телефоні. Тому ми оновили стратегію розвитку та зробили ряд кроків щодо її реалізації: зберігши високий рівень обслуговування, взяли курс на цифрову модернізацію, запустили цифровий банк Sense SuperApp та запропонували новий клієнтський досвід.
За останні кілька років очікування клієнтів фінансових організацій зросли. Водночас зʼявляються багато технологічних компаній, які стимулюють ринок і змушують набувати нових навичок. Цікавими є процеси самого ринку: відкривається багато нових банків, гравців з великими амбіціями. Буде цікаво.
Серед великих інновацій Альфа-Банку – запуск продажу інвестиційних продуктів усередині мобільного додатку. Ми першими дали можливість купівлі та продажу акцій міжнародних компаній у мобільному додатку.
Інша вагома інновація – кредитно-дебетова карта Caméléon із нескінченним пільговим періодом. Вона наробила галасу. Але передусім я пишаюся навіть не гучними проєктами, а людьми, з якими над ними працюю.
Клієнти дедалі більше звертають увагу на доступність, швидкість і функціонал, бажано тут і зараз. Так ми додали 41 новий продукт у цифровий банк Sense SuperApp упродовж року та продовжуємо їх розвивати. Обʼєднали банківський функціонал і функціонал найбільшого у країні мобільного оператора в одному додатку.
Також спростили видачу кредитних лімітів і зробили послугу віддаленою, і для нас це рекордний рік щодо продажу через мобільний додаток. 10 мільярдів – звучить гордо. Бути у ритмі з клієнтом – це як спорт. Якщо ти вже на рингу, то потрібно бути підготовленим. Важко зрозуміти, як все станеться, але треба просто покладатися на підготовку та досвід, тримати фокус.
Готовність до змін, різких, часом хаотичних, але цікавих – і є усвідомлена зрілість. Світ зараз живе на високих швидкостях, і, щоб бути першим, слід бачити найширший обрій. Отже, тренди покаже рік, що точно – ми і є трендсеттерами.
Команда продовжує фокусуватися на створенні абсолютно нових для ринку пропозицій та розвитку екосистеми. Ми живемо у цікавий час, коли ти можеш змінити життя, щоб змінити світ. А світові зміни змінюють твоє життя. Це не добре і не погано, це просто про кожного з нас – людину, систему, країну і навіть глобальніше.
Це те, що дає нам вибір і водночас змушує бути в ритмі, якщо ти готовий упіймати найвищу хвилю. Це те, у що вірить наша команда, перетворюючи свої мрії на конкретні цілі, зокрема на наступний рік.
2021-й для мене – це рік відновлення віри бізнесу в те, що розвиток можливий за найскладніших ситуацій.
Володимир Мудрий,
голова правління ОТП Банку
Ми усі увійшли у 2021 рік добре адаптованими до нових умов, із розумінням нових викликів і навичками керувати своїм бізнесом та життям у «дистанційних умовах». У 2021 році, на відміну від 2020-го, ми спостерігали позитивну економічну кон’юнктуру, помітний розвиток бізнесу, зростання кредитування та збільшення робочих місць.
Тож 2021-й для мене – це рік відновлення віри бізнесу в те, що розвиток можливий за найскладніших ситуацій. У такій реальності потрібно бути гнучким і вміти перебудовуватися, безперервно рухаючись уперед.
У банківській сфері цей рік став проривом щодо співпраці держави та банківської сфери. Це стосується і законодавчої діяльності, зокрема Закону «Про платіжні послуги», і диджиталізації послуг та обміну інформацією через застосунок «Дія», і масштабних програм зі стимулювання кредитування бізнесу та населення – «5–7–9%» і «Доступна іпотека під 7%».
Протягом минулого року ОТП Банк реалізував багато інновацій. Для юридичних осіб – дистанційне відкриття поточних рахунків та депозитів, прийняття онлайн рішення про надання кредитів; для фізичних осіб – запуск нового мобільного додатку OTP Credit, онлайн підписання кредитних договорів, ідентифікація клієнтів через застосунок «Дія» тощо.
Та головне впровадження для фінансової установи – розширення доступу до фінансування і можливостей накопичення для наших клієнтів. У цьому ключовим досягненням стало фінансування великих інфраструктурних проєктів для корпоративних клієнтів, відновлення іпотеки для фізичних осіб та інвестиції для клієнтів на міжнародних ринках.
Завдяки загальному зниженню відсоткових ставок, 2021-й став рекордним за обсягами кредитування бізнесу за останні роки. ОТП Банк посідає провідні позиції з близько 40-відсотковим приростом кредитного портфеля юридичних осіб, що перевищив еквівалент $1 млрд у всіх валютах. Помітний попит мали середньострокові ресурси, фінансувалися інвестиційні проєкти, що суттєво збільшило середню суму кредиту на одного позичальника.
Також зростає кількість операцій, пов’язаних із зовнішньоекономічною діяльністю, що супроводжується лібералізацією валютного регулювання.
На роздрібному ринку майже всі транзакційні послуги переходять онлайн, і клієнти готові користуватись для цього навіть послугами небанківських фінансових установ. Водночас зростає попит на довгострокове кредитування та можливості інвестування вільних коштів, що трансформує роль банківських відділень.
Розвиток технологій і надалі відбуватиметься саме швидкими темпами. Вочевидь, з’являтимуться такі негативні фактори, як рівень інфляції або ж дефіцити в постачанні, втім економіка у нашій країні розвиватиметься та зростатиме.
Ми не купуємо ідеї та готові рішення, навпаки – ідеї переважно народжуються в команді.
Антон Тютюн,
член правління, відповідальний за роздрібний бізнес в Ощадбанку
2020-й перевернув процеси та прискорив диджиталізацію банківської сфери. Якщо перший рік карантину змусив нас кинути всі ресурси на адаптацію до нових реалій, то 2021-й став для нас етапом підготовки до квантового стрибка.
Увесь рік ми активно готувалися до запуску нового додатку «Мобільний Ощад», який у 2022 році повністю замінить існуючий «Ощад 24/7». За функціоналом і продуктовою лінійкою «Мобільний Ощад» максимально наблизиться до поняття диджитал-відділення. Крім того, ми розробляли два зовсім нових додатки: для ОСББ та для самовивезення товарів, які продовжать нашу стратегію диверсифікації продуктів і доповнять низку небанківських додатків Ощаду.
З важливих диджитал-оновлень – у каналах продажів відбувся запуск нового сайту. З моменту лончу нової версії на 12% збільшилася кількість заявок на продукти, отриманих із сайту.
Ми так захопилися розробками, що навіть успішно працюючий чатбот не уникнув інновацій: ми зробили його простішим і зрозумілішим для клієнта. З грудня 2021-го оновимося.
Що цікаво: ми не купуємо ідеї та готові рішення, навпаки – ідеї переважно народжуються в команді. Плануємо і надалі розвивати портфель додатків.
Якщо говорити про тренди серед банківських продуктів, набирає обертів іпотечне кредитування. Ринок все ще далекий від активності докризових часів, проте обсяги кредитування поступово зростають. Те саме можна сказати і про автокредити. Стабільно мають успіх кредитні картки, хоча ринок вже близький до перенасичення: клієнти часто мають кілька активних кредиток.
У преміальному сегменті банківських послуг дедалі зростає популярність ОВДП, і вже зараз ми можемо прогнозувати бум інвестування. Класичні банківські інструменти (депозити та метали) поступово втрачають інвестиційну привабливість.
Якщо вибрати одне слово, яке максимально характеризує 2022 рік, то це – «реліз». У наших планах – активний розвиток нового інтернет-банкінгу: до грудня 2022 року у ньому зʼявляться основні фішки. Окрім основного застосунку, ми працюємо над суттєвим оновленням інших додатків банку, а також над запуском нових диджитал-продуктів.
Водночас ми працюємо із продуктовою лінійкою банку. У планах наступного року – апгрейд нашої кредитної картки MORE. Ми працювали над оновленням продукту майже протягом усього 2021-го, втім запуск вирішили відкласти, щоб не змішувати події та знайомити аудиторію з нашими новинками поступово.
У листопаді 2021 року ми зробили велике оновлення для нашої дитячої картки Mastercard. Тепер із нашою картою «ЛАЙК'Ю» діти зможуть користуватися такими само аеропортовими сервісами, як і їхні батьки.
Core-продуктами для нашого банку незмінно є іпотека й автокредит, і у 2022 році ми вийдемо із серйозним продуктовим апгрейдом. Стратегія банку передбачає лідерство у цих сегментах, а отже, нам потрібні кардинально нові рішення, зокрема диджитал.
Як найбільший банк у країні ми відчуваємо й усвідомлюємо відповідальність, що лежить на наших плечах.
Герхард Бьош,
голова правління ПриватБанку
Для ПриватБанку 2021-й став роком великих інновацій у широкому сенсі, що задають тренди розвитку банку й усього ринку України на найближчі роки. Але це – не лише цифровий банк і десятки нових функцій, які ми зробили для клієнтів.
Як свідчить досвід 2020 року, коли все може швидко змінитися, важливо бути інноваційним не лише зовні, а й гнучким та ефективним усередині самої компанії. Тому сьогодні ми проходимо шлях трансформації менеджменту, системи управління банком, щоб відповідати новим орієнтирам і викликам часу. У результаті ми хочемо отримати кращу організацію: зрозумілішу, простішу й ефективнішу.
Нині перед нами надто амбітна програма – Стратегія банку до 2024 року, в якій закладено далекоглядні цілі. Те, чого ми прагнемо досягти протягом наступних кількох років, є надзвичайним. Ми хочемо по-справжньому зрозуміти, яка наша місія, бачення і цінності, та як ми працюватимемо у майбутньому. Як найбільший банк у країні ми відчуваємо й усвідомлюємо відповідальність, що лежить на наших плечах.
Ті інновації корпоративного управління, які банк запроваджує з 2020 року, дозволяють нам бути впевненими у стабільному розвитку. 2021 рік став для ПриватБанку ефективним та прибутковим, наші клієнти без відчутних втрат вийшли у період так званої нової реальності.
Щодо викликів, то позитивне рішення, яке банківська спільнота та наші партнери з платіжних систем запропонували у відповідь на потреби клієнтів з індустрії ритейлу, є чудовим прикладом ринкового регулювання тарифної політики та зосередження провідних гравців ринку на розвитку безготівкових оплат в Україні.
Не може бути сумнівів у тому, що тенденція до цифрової взаємодії та транзакцій триватиме, і не лише в банківській діяльності. Тому ми розширюємо бізнес з цільовими клієнтами, інвестуємо в продукти та послуги, в людський капітал, що дозволяє збільшувати вартість банку в довгостроковій перспективі.
Цьогоріч ми спостерігаємо якісне зростання обсягів підтримки банками малого бізнесу та мікробізнесу. Саме цей сектор є рушієм відновлення та зростання економіки. І для банку, який вважає обслуговування МСБ пріоритетом, є природним фокусувати зусилля на екосистемі підтримки підприємництва.
Інновації у спрощення процедури кредитування МСБ разом зі зрозумілою та прозорою державною політикою щодо підтримки сектору дозволили подвоїти обсяги кредитної підтримки підприємництва. Результат ми бачимо: економіка відновлюється після локдаунів.
Я впевнений, що ПриватБанк залишиться лідером клієнтського досвіду. Немає нічого важливішого, ніж фокус на потребах клієнтів, їхньому досвіді, а також продуктах і послугах, які їм допомагають.
Розвиток технологій також є пріоритетом для нас. Ми впроваджуватимемо інновації, співпрацюючи з фінансовими технологіями, постачальниками платежів, іншими експертами у галузі цифрових технологій. ПриватБанк у 2022 році однозначно стане більш орієнтованим на клієнта.
Бути ближче до клієнтів і змінюватися швидше за конкурентів – єдина win-стратегія, яка працює.
Себастіан Рубай,
заступник голови правління ПУМБ з роздрібного бізнесу
Для нас 2020 рік став роком змін, а 2021-й – роком швидкості. Ми розробляли, тестували та запускали нові продукти. Безперечно, пандемія виявилася драйвером переходу клієнтів у цифрові канали.
За дев’ять місяців 2021 року ПУМБ став №4 за приростом портфеля карт і працюючого кредитного портфеля фізичних осіб. У жовтні 2021 року відділення банку відвідали близько 1,5 млн клієнтів, водночас відвідувань мобільного застосунку – понад 27 млн.
Сьогодні в ПУМБ Online доступні всі банківські послуги, крім відкриття кредитів, але ця опція також незабаром буде додана. Стати клієнтом банку тепер можна без відвідування відділення – достатньо завантажити застосунок ПУМБ, авторизуватися завдяки застосунку «Дія» та відкрити віртуальну карту «всеКАРТА». Наш додаток налічує понад 1,14 млн активних користувачів, а приріст за 2021 рік становив +260 тис.
Бути ближче до клієнтів і змінюватися швидше за конкурентів – єдина win-стратегія, яка працює. Тому ми постійно підвищуємо якість обслуговування клієнтів, пропонуючи просте та прозоре ціноутворення без прихованих комісій. До того ж ПУМБ змінює внутрішні процеси й активно диджиталізує клієнтський досвід.
У банку створено чотири трайба роздрібного бізнесу, які працюють за принципом Agile та поєднують людей з різними компетенціями. Інновації та ініціатива йдуть знизу, це називається bottom-up innovation management. Ми перейшли з режиму очікування до режиму дій та реалізації ідей відповідно до завдань бізнесу. Це дозволяє прискорити виведення продукту на ринок, а також культивує лідерство й інновації.
Другий рік поспіль ми працюємо у віддаленому форматі. У фінансовій установі це важко, особливо для креативних команд, на плечах яких лежить 80% роботи з трансформацією та change-менеджмент. У звʼязку із цим у нашого HR-департаменту зʼявився новий виклик – турбота про ментальне здоровʼя співробітників. Так, у ПУМБ запустили програму well-being, завдяки якій банк розвиває та підтримує фізичне, психологічне й емоційне здоровʼя команди.
Ми проводимо технологічну та культурну трансформацію банку з фокусом на зовнішнього та внутрішнього клієнта. Наша головна мета – стати №1 за індексом задоволеності клієнтів, NPS, та бути лідерами за індексом задоволеності співробітників, eNPS.
Клієнтський досвід тепер в основі всіх продуктів, процесів та рішень.
Олександр Писарук,
голова правління Райффайзен Банку
2021 рік був роком економічного відновлення, масової вакцинації, прискорення інфляції та різкого зростання цін на ресурси. Хоча основною загрозою залишалася пандемія, її негативний вплив на економіку був меншим, ніж у 2020-му.
2021 року динаміка зростання фінансового сектору була чи не найкращою. Райффайзен Банк розвивався дуже стрімко. Ми посідаємо друге місце на ринку за прибутком і працюючими кредитами корпоративному сектору та четверте – за активами.
Упевнений, що цього року ми багато кого здивували зростанням та змінами. Ми стали просто Райффайзен Банком, активно залучаємо до нашої команди найкращих професіоналів, стабілізуємо системи та посилюємо їхню потужність, спрощуємо процеси й інвестуємо в клієнтський досвід. Те, що Райффайзен Банк змінюється, помітно і всередині компанії, і зовні.
Конкуренція на ринку посилюється. Новим сегментом клієнтів стає сучасна молодь, для якої операції у смартфоні набагато зручніші. Тому важлива наявність сучасного мобільного додатку, кешбеку, використання емоційних складових маркетингу. Посилюється конкуренція за клієнтів, які мають гарну кредитну історію. Клієнтський досвід тепер в основі всіх продуктів, процесів та рішень.
Безумовним успіхом банку у 2021 році є співпраця з провідним українським ритейлером АТБ. З весни 2021-го ми випускаємо кобренд-картки, яких на сьогодні вже понад 450 тис. Цей проєкт – приклад того, як компанії з різних секторів колаборують і закладають підґрунтя екосистем, і цей тренд посилюватиметься.
Ще один тренд надихає: Україна стає платформою для створення глобальних технологій і продуктів. Наприклад, RBI Retail Innovation запустила та тестує на українському ринку новий сервіс для підприємців Fairo. Ці розробки впроваджуються й на інших ринках, де працює Райффайзен Банк.
Рекордно низькі ставки за кредитами та реалізація державних програм підтримки кредитування підвищили попит на кредити загалом. Ми очікуємо на суттєве прискорення іпотечного кредитування і тому відновили іпотечні програми. Відкриття ринку землі створює можливості для кредитування під забезпечення землі, що прискорить технологічну перебудову в сільському господарстві. Посилюватиметься співпраця банків із провідними ритейлерами.
Поступово формуються дві основні моделі банківської справи: банкінг як сервіс, коли банківські послуги є частиною екосистеми інших компаній, і банкінг як платформа, коли банк створює власну екосистему. Райффайзен Банк обирає другу модель.
З кожним роком посилюватиметься вплив ESG (екологічне, соціальне та корпоративне управління). Райффайзен у цій сфері є одним із лідерів. Нещодавно затверджена НБУ дорожня карта щодо розвитку сталого фінансування посилить цей тренд і в Україні. Варто додати, що цьогоріч Райффайзен Банк в Україні вже вдруге отримав Green Trade Finance Award від ЄБРР як найактивніший банк-емітент у «зеленому» фінансуванні.
У нас позитивні макроекономічні очікування, і перспективи розвитку банкінгу в Україні є привабливими.
Конкуренція на ринку за споживача посилюватиметься, але від цього і ринок, і споживач тільки виграє.
Інга Андреєва,
генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові
Диджитал визначає сьогодні як ми живемо, спілкуємося, працюємо і взаємодіємо. І бізнеси все більше прагнуть до точки абсолютної цифровізації. Споживачі найбільше цінують швидкість, комфорт та безшовний досвід – з його легкістю, простотою і мінімальною кількістю зусиль для будь-яких операцій, і цифра стає відповіддю на ці запити.
Світові дослідження показують, що 53% користувачів готові спробувати новий спосіб оплати, щоб заощадити час, а три чверті користуватимуться цифровими оплатами, щоби заощадити гроші. Українці також дедалі активніше переходять на безготівковий спосіб життя. Згідно з цьогорічним дослідженням, половина українців готові відмовитися від готівки у майбутньому і понад 50% – повністю перейти у диджитал-банкінг упродовж найближчих двох років.
Загалом Україна унікальна з точки зору розвитку платежів. Користувач швидко освоює платіжні інновації, його відкритість до нових технологій є одним із важливих активів. У нас сучасна платіжна інфраструктура: 90% терміналів у країні безконтактні, а це важлива умова для розвитку платіжних диджитал-сервісів. І, зрештою, сьогодні в Україні представлений максимально широкий спектр цифрових рішень, зокрема з Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Xiaomi Pay, SwatchPay!, чим може похвалитися не кожна європейська країна. Закономірний результат: нині кожна друга оплата в Україні з карткою Mastercard – це цифрова оплата онлайн або гаджетами, і ми стабільно входимо до топ-країн світу за кількістю NFC-платежів.
Що далі? Вже зараз світ стає більш відкритим і взаємопов’язаним: розмиваються межі між фізичним та диджитал-просторами, з’являються нові екосистеми, трансформуються ролі компаній. Ритейлери створюють банківські продукти, а банки відкривають нові цифрові простори з послугами, що виходять далеко за межі фінансів.
Відкритий банкінг має перспективу стати каталізатором великого оновлення фінансової сфери і зможе вивести фінансові послуги на якісно новий рівень. На британському ринку, наприклад, сьогодні вже понад 100 компаній розробили свої open banking рішення – з інтегрованого управління фінансами з різних акаунтів, доступу до кредитних коштів, здійснення платежів тощо. Конкуренція на ринку за споживача посилюватиметься, але від цього і ринок, і споживач тільки виграє.
Зручний та інтуїтивно зрозумілий споживачеві продукт – основа, що має бути підкріплена безпекою. Потужні фрод-моніторингові системи банків і платіжних систем, технологія токенізації, активне біометричне розпізнавання (за відбитком пальця, Face ID чи сітківкою ока) чи пасивне (за унікальним цифровим профілем споживача) – це лише кілька з багатьох рішень, які сьогодні надійно стоять на варті безпеки в платежах.
Та є ще одна складова хорошого фінансового продукту чи сервісу. Емоції, якими він наповнює, та цінності, які транслює. Кожен третій українець вважає, що бренди мають знижувати тривогу, понад 40% споживачів готові платити більше за зручність і доброзичливий сервіс, а 60% – за екологічну відповідальність. Той, хто зуміє поєднати цінність продукту для вирішення фінансової потреби, безшовність, безпеку та особливу емоцію зі споживачем, очевидно, виграє у боротьбі за любов клієнта.
У нас у ДНК компанії – створювати прості, зрозумілі продукти, щоб ними могли користуватися і наші батьки, і нове покоління.
Михайло Рогальський,
співзасновник monobank
2021 рік, напевно, став найуспішнішим для monobank. У нас прискорилися темпи приросту клієнтів, хоча здавалося, що ми вже близькі до точки насичення: у сегменті молоді у великих містах маємо проникнення в ринок понад 50%.
Але зараз спостерігаємо, як нове покоління активно починає користуватися послугами нашого банку. Це великий виклик для нас, адже більша частина наших нових клієнтів – користувачі молодше 25 років. Для багатьох це перший банківський досвід, і взаємодія з monobank може закласти ставлення до грошей на багато років вперед.
У звʼязку з цим ми частіше замислюємося про те, як правильно не тільки пояснювати клієнтам, як працює продукт, а й давати базові поняття фінансової грамотності, формувати культуру поводження з грошима. У нас це ДНК компанії – створювати прості, зрозумілі продукти, щоб ними могли користуватися і наші батьки, і нове покоління.
У розробці багато інновацій та запусків: інтеграція із криптобіржею, випуск картки у біткоїнах, торгівля акціями. Найкрутіші продукти у нас попереду.
Наразі ми особливо активно розвиваємо еквайринг. Технологія ще у тестуванні, але до початку 2022-го плануємо застосовувати це до бізнесу на практиці. Також маємо багато ідей, як технічно можна змінити сферу платежів, покращивши життя бізнесу та клієнтам.
2022 рік буде сповнений цікавих змін. Одна з них – збільшення конкуренції у фінансовій сфері, зокрема зростання кількості міжнародних гравців. Про зацікавленість у нашому ринку вже оголосили Kaspi Bank із Казахстану, грузинський банк TBC та фінансовий сервіс Revolut, який відкриває в Україні офіс. Цікаво подивитись, що принесуть інші гравці на наш ринок. Конкуренція стимулюватиме ринок, а вигоду від цього отримають клієнти.
Щодо трендів і прогнозів, безперечно, є тенденція зростання безготівкових оборотів і переходу на безготівкові оплати. Україна у світових лідерах із проникнення Apple Pay та Google Pay.
Це, з одного боку, чудово демонструє розвиненість нашої інфраструктури, тому що NFC-термінали є в кожному магазині, а з іншого – показує інтерес наших людей до нових технологій та готовність їх використовувати. Також спостерігаємо підвищений інтерес до криптовалюти. Через збільшення онлайн-операцій зростає важливість цифрової безпеки як для фізичних осіб, так і для бізнесу.
Фінансовий сектор став частіше брати участь в екоініціативах, спрямованих на захист довкілля. Як нефізичний банк, ми також думали про шляхи розвитку цієї тенденції у monobank: зʼявилася ідея переробляти використані пластикові картки. Вони виготовлені зі специфічного пластику, який не можна переробити так просто, як пляшку. Але ми маємо кілька ідей, як переробляти використані картки, наступного року почнемо їх реалізовувати.
За один рік ми розвинулись, як за три: стали адаптивними та налаштували бізнес у нових умовах роботи.
Костянтин Лежнін,
заступник голови правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group
2021 рік запамʼятався швидкістю змін і зафіксував диджитал-реальність. Все, що можна робити онлайн, торік отримало поштовх: зростання обігу онлайн-операцій, скорочення готівкових платежів, потужні кроки в застосунку «Дія».
За один рік ми розвинулись, як за три: стали адаптивними та налаштували бізнес у нових умовах роботи. У 2021 році UKRSIBBANK запустив скорингове кредитування для середнього та малого бізнесу, а також випустив віртуальну картку до оформлення через додаток UKRSIB online.
Ще одним важливим досягненням стало впровадження постійної програми винагород «ЕКСТРА БІЛЬШЕ». В умовах зниження ставки інтерчейндж банки знижуватимуть розмір кешбеку, а наше рішення залишиться без змін і буде істотною перевагою для клієнтів.
Торішнім викликом стало відкриття ринку сільськогосподарської землі: ми створили кредитний продукт на купівлю цього активу, але ще працюємо над його покращенням.
Для клієнтів значно важливіші комфорт та економія власного часу. Тому банківські сервіси намагаються розробити швидкі, зрозумілі й прості рішення без зайвих комісій – це і є той самий ключик до залучення нових клієнтів. Адже моделі поведінки трансформувались по всьому світу, і користувачі стали більш вимогливими. Наша мета – задоволення потреб нових та існуючих клієнтів, і розвиток технологій це дозволяє.
З технологічних інновацій в UKRSIBBANK відзначу процес light-верифікації, який дає можливість відкрити рахунок без відвідування відділення. Ідея ще на стадії розробки, але це докорінно змінить платіжні звички громадян.
Також ми запустили опцію Dreams – сервіс для здійснення мрій у додатку UKRSIB online, що дозволяє обрати свою ціль, визначити суму та поступово рухатися до її досягнення.
Банківської сфери торкнулись й екологічні тенденції, тому ми стали ексклюзивним партнером ініціативи The Priceless Planet Coalition в Україні, мета якої – відновити 100 млн дерев протягом пʼяти років.
2022-й має стати стабільнішим, а це означає, що користувачі будуть більш впевнено витрачати кошти. Безперечно, зріс попит на онлайн-послуги банків, передусім – на онлайн-сервіси кредитування. Підвищилось поповнення депозитів і погашення кредитів через інтернет. Також збільшився попит на кредитні й інвестиційні продукти.
Ми плануємо не сповільнювати темп, адже основна мета – залучення нових клієнтів. Є багато ідей, на реалізацію яких неодмінно потрібні час та ресурси. Частиною win-стратегії буде продаж інвестиційних продуктів, тому що банки «ускладнили» свої баланси валютними залишками клієнтів, які не дають очевидної вигоди ні клієнтам, ні банкам.
З розміщенням вільних валютних коштів на альтернативні фінансові інструменти банк зможе трансформувати валюту зі свого балансу на баланс інвестиційних компаній, і клієнти матимуть змогу отримати більш відчутний прибуток від такого виду діяльності.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.