«Точка (без)контакту»
Категорія
BrandVoice
Дата

Людський капітал, глобальний банкінг, управління найбільшим банком країни. Головне з інтервʼю з CEO ПриватБанку

4 хв читання

Герхард Бьош, голова правління ПриватБанку. Віра Платонова, старша віцепрезидентка Visa, яка відповідає за 17 ринків.

Forbes BrandVoice спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», в якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії, які ключові виклики постали перед командами та як їх долають, про те, як ухвалюють рішення й реагують на безпрецедентні виклики з початку повномасштабної російської воєнної агресії

Героєм п’ятого епізоду став Герхард Бьош, голова правління ПриватБанку. 

У розмові з Вірою Платоновою, старшою віцепрезиденткою Visa, яка відповідає за 17 ринків, він розповів про роботу й управління ПриватБанком під час вторгнення, кібербезпеку банку та підтримку співробітників, тренди банкінгу у світі й експансію українського бізнесу за кордон. 

Підсумовуємо головні тези розмови. 

Про роботу ПриватБанку під час вторгнення

  • Згідно зі стратегією банку, ПриватБанк мав бути готовий до приватизації у 2024 році. Після вторгнення графік приватизації став менш пріоритетним, проте ціль залишилася така ж. Найголовніша мета – залишатися операційно стабільними. 
  • Більшість приватних і особливо західних банків знизили схильність до ризику. Ми робимо протилежне за підтримки нашого акціонера – нашою головною метою під час війни є підтримка економіки. 
  • ПриватБанк зміг заплатити 52 мільйони дивідендів акціонеру після початку війни. Це величезний внесок банку. 

Виклики у менеджменті ПриватБанку

  • ПриватБанк масштабний і завжди був лідером інновацій. Проте банк зіштовхується з викликами зовнішнього середовища, наприклад, війни. 
  • Не важливо, організація великого чи середнього розміру, головне мати комунікацію між співробітниками. Коли війна почалася, ми мали три-чотири зустрічі щодня з усіма нашими 12 регіональними директорами, членами правління та топменеджерами банку. 
  • Фізичні зустрічі спрацюють для 25 людей, але не для 2500. Інші інструменти для комунікації – телеграм-канали, електронні листи, «Приват24», інструкції для співробітників, як проходити в укриття чи що робити з клієнтами під час повітряної тривоги. 
  • Останнім часом ми повертаємо особисті зустрічі, внутрішні івенти та семінари.

Людський капітал ПриватБанку та України

  • Ми могли допомагати людям, які перемістилися всередині країни. Ми допомогли з транспортом, надавали фінансову допомогу людям, чиї будинки були знищені. Допомагали фінансово, якщо щось гірше відбулося з сім’ями.
  • Зараз ПриватБанк очікує на повернення ветеранів з війни на робочі місця. У них можуть бути різні травми. Це буде викликом для всієї країни, але ми інтенсивно готуємося, створюємо менторство та інфраструктуру, щоб допомогти цим людям повернутися до цивільного життя. 
  • З 2006 року Україна суттєво змінилася – розмови з людьми, їхні настрої. Прийшло нове покоління, яке свідомо не пережило травму 1990-х та не пережило вплив Радянського Союзу. Зараз різниці між молодим поколінням в Україні та в Західній Європі немає. Такі ж смаки в музиці, літературі, кіно, таке саме політичне бачення. 
  • Після перемоги Україна може зробити ще швидший стрибок, особливо враховуючи початок перемовин з Євросоюзом. 
Герхард Бьош

Герхард Бьош, голова правління ПриватБанку

Рішення ПриватБанку для клієнтів

  • Комерційна орієнтація та конкурентоспроможність співробітників «Привату» є найвищою, яку я бачив за мій професійний досвід. 
  • Мільйони клієнтів, переважно пенсіонерів, залежні від фізичної присутності банку. У нас є відділення, банкомати, мережі та термінали, і ми не плануємо зменшувати масштаб. Великі інвестиції також підуть на мобільні сервіси і продукти. 

Безпека «Привату» під час війни 

  • Наші два центри зберігання даних (центри обробки даних) стали нашою найбільш вразливою точкою під час вторгнення. Рішення перейти в хмару прийшло за пару днів, коли ІТ-спеціалісти провели багато годин, чекаючи біля кордонів в автівках. Замість шести місяців ми вирішили це за 72 години. 
  • Ми здійснили трансфер даних за менш ніж два місяці. Зазвичай це відбувається протягом 12-18 місяців. Ми часто порушували правила, інколи не роблячи зайвого тестування, але найдорожчим ресурсом був час. Проте зараз ми виявили, що можемо використовувати апаратне забезпечення набагато ефективніше, ніж у минулому. 
  • ПриватБанк досі переживає регулярні DDoS-атаки, проте вони не переривають роботу банку. Жодна з атак не була настільки масштабною, як атака 24 лютого. 

Тренди глобального банкінгу

  • Необанки та фінтех не витиснуть традиційний банкінг, проте їхня роль – розбудити банки та кинути їм виклик. І щойно вони хочуть стати банками, їм потрібно відповідати усім регуляторним вимогам. 
  • І банки таки прокинулися та стали більш конкурентноспроможними. 
  • Майбутнє банкінгу залежатиме від того, як сектор використає штучний інтелект та дані. ПриватБанк використовує машинне навчання протягом останніх багатьох років. 
  • Співпраця з платіжними системами дуже цінна, оскільки вони знають все, що відбувається в різних куточках світу. Можна створювати проєкти разом, шукати партнерів і отримувати важливу інформацію. 

Поради для виходу на зовнішні ринки

  • Попри експортний потенціал, український ринок мав 40 млн споживачів до вторгнення – це дуже великий показник. У Європі є 10–15 країн із населенням менш ніж 10 млн людей. Тому якщо ти розвиваєш бізнес у Словенії, населення якої трохи більше за населення Києва, рано чи пізно ти маєш розширюватися за кордоном. В Україні ж ти можеш масштабуватися вдома. 
  • Небагато українців мали досвід роботи за кордоном. Тепер вони матимуть більше досвіду роботи в іноземних компаніях, матимуть кращі мовні навички. Це може стати поштовхом для малого бізнесу. 
  • Проте на середньому та меншому корпоративному рівні ще багато роботи. Потенціал є не лише в українського сервісу, а й у продуктів. Коли ми вступимо до ЄС, їм не буде перешкод для експорту. 

Уроки з України

  • Бьош хоч і не змінився характером, проте після 26 років в Україні здобув для себе чималий досвід. Найголовніше – спостерігати, як люди виборюють для себе краще життя в Україні. Від революцій до боротьби з Росією. 

Бліц-питання

  • Яку пораду ви б дали собі у 2006-му, коли лише приїхали в Україну? Вчити українську одразу ж, незважаючи на перешкоди. 
  • Які книги порадите? Я не люблю читати книги з менеджменту, біографії мільярдерів чи засновників хедж-фондів і ніколи не пораджу цього. Я набагато більше читаю кулінарних книг, ніж книг із менеджменту та самовдосконалення. 
  • А які подкасти? Два фаворити – подкасти з вивчення української мови та класичної сучасної філософії. 

Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.