«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави» /предоставлено пресс-службой
Категория
BrandVoice
Дата

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави» Фото предоставлено пресс-службой

Як мухомор допомагає боротися зі стресом? Чому українські гриби так цінують у Швейцарії та Кореї? Як вийти на хороший дохід в українських лісах?

Відповісти на ці питання може компанія BIONERICA – переможець грантової програми Think ON. Ukraine, яку проводила компанія Lenovo. BIONERICA – це agrofoodtech бізнес з Івано-Франківська, який майже 10 років займається заготівлею, обробкою та реалізацією лісової продукції, а саме грибів, ягід та лікувальних трав.

Грантова програма Think ON. Ukraine від компанії Lenovo проходила з нагоди 30-річчя бренду бізнес-ноутбуків ThinkPad, щоб підтримати розвиток інновацій серед малого та середнього бізнесу. Серед 246 підприємств, які подали заявки, журі обрали десятку фіналістів. BIONERICA набрала найбільшу кількість балів і отримала грантове фінансування від компанії Lenovo в розмірі 1 млн гривень на розвиток інновацій.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 1

Андрій Бабула, директор і засновник компанії BIONERICA.

Директор і засновник Андрій Бабула та Максим Заіка операційний директор компанії BIONERICA розповідають про унікальність їхньої продукції, лісові «цехи» по всій Україні, підкорення зарубіжних ринків та руйнування стереотипів про гриби.

Від чорниць до грибів

У 2016 році ми стали одними з найбільших постачальників ягід для українських переробних заводів, адже ми знали, де, що і в якій кількості росте. Згодом ми вивчили особливості заготівельної бази і орендували, а потім викупили підприємство в місті Вижниця Чернівецької області.

Раніше це підприємство належало італійцям, які займалися збиранням і переробкою лісових грибів. Ми вирішили продовжити їхню справу, оскільки цей ринок був вільним і малоструктурованим. Зібравши команду, ми організували заготівлю, розширили філії та почали закуповувати гриби по всій Україні.

У сезон наше виробництво працює безперервно в дві зміни, залучаючи 300–500 працівників. Зараз ми займаємось оптимізацією процесів і створенням умов, щоб кожен учасник нашої команди був максимально ефективним.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 2

Технології, продиктовані природою

Українці довгий час мали переконання, що лише чотири види грибів – польський, білий, маслюк і лисичка – є їстівними та безпечними. Проте, ми хочемо зруйнувати цей стереотип і довести, що наша країна має безліч надзвичайно корисних грибів, які здобувають популярність за кордоном.

Наша інноваційність полягає не стільки в обладнанні, яке ми використовуємо, скільки в продукції, яку ми виробляємо. Гриби – дуже делікатний продукт, який повинен потрапляти на виробництво в максимально стислі терміни після збору, бажано в охолодженому вигляді, щоб уповільнити процеси розпаду, адже навіть після зриву гриби продовжують рости і старіти. Ми дуже пильно стежимо за контролем якості нашої продукції. Перед тим, як гриб потрапить до клієнта, ми перевіряємо його близько шести разів.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 3

BIONERICA набрала найбільшу кількість балів і отримала грантове фінансування від компанії Lenovo в розмірі 1 млн гривень на розвиток інновацій.

Український гриб на міжнародному ринку

Ми працюємо всюди, де є багато грибів: Волинь, Рівненська, Житомирська, Чернігівська, Херсонська, Хмельницька, Полтавська, Сумська області. Звичайно, найплодовитішими на гриби є Карпати, тому ми охоплюємо всі прилеглі до них регіони.

Однією з наших переваг перед конкурентами є розташування України в різних часових поясах з різними кліматичними умовами. Приміром, лисичка з’являється у нас першою, а білий гриб з Херсона росте найдовше.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 4

Херсонський гриб дуже полюбили швейцарці, тому що він твердий, чистий і може довго зберігатися у свіжому вигляді. До окупації ми збирали близько 300–400 тонн білих грибів і маслюків на Херсонщині.

За 7 років ми встановили стійкі звʼязки з клієнтами із близько 25 країн світу, включаючи Швейцарію, Австрію, Німеччину, Італію, Литву, Латвію, Румунію, Польщу, а також США і Канаду.

Нещодавно ми також уклали контракт з трьома корейськими компаніями. Корейці вважають, що їжа повинна не тільки смакувати, але й приносити користь для здоровʼя. Вони добре знають цілющі властивості їжі і розуміють, як певні продукти можуть лікувати чи запобігати хворобам. Вони зацікавлені у такій кількості грибів, яку не можуть забезпечити навіть українські землі, тому ми організовуємо збір з інших районів Карпат, поза межами нашої країни.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 5

Як BIONERICA будує власну екосистему

Раніше ми їздили по сільських радах (зараз ОТГ), шукали ініціативних голів рад та підприємців і пропонували їм співпрацю. Тих, хто погоджувались, ми забезпечували необхідними інструментами, проводили інструктаж, а вони зі свого боку розголошували інформацію у громадах і спонукали людей долучатися до збору грибів. В сезон наші збирачі заробляють $100–$150 на день.

Тепер ми створюємо своєрідні заготівельні пункти і кооперативи, де відбувається збір, прийом і переробка грибів та ягід. Ми заохочуємо і навчаємо людей, розповідаємо, як і коли треба ходити до лісу, що і в якому вигляді треба збирати і що матиме найбільшу цінність. Ми стимулюємо людей ходити в ліси, садити сади і таким чином забезпечувати себе роботою і доходом.

У найближчій перспективі ми плануємо відкрити понад 15 заготівельних цехів по всій Україні. Також ми облаштовуємо виробництво у Словаччині, щоб охоплювати Карпати з усіх сторін і давати робочі місця українцям, які виїхали до близького зарубіжжя.

Глобальна мета Bionerica – створити екосистему з абсолютно автономних підприємств, які будуть працювати злагоджено й незалежно, залучати більше людей, розширювати об’єми і популяризувати нашу діяльність. Ми хочемо довести, що не варто їхати за кордон, адже можна заробляти і вдома, в наших прекрасних лісах.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 6

Цілющий мухомор для балансу і спокою

Раніше на мухомор ніхто не звертав уваги, вважаючи його отруйним. Але сьогодні культура споживання цього гриба зростає як в Україні, так і за кордоном. Коли ми почали досліджувати мухомор, то були здивовані, які властивості він має і скільки є шляхів його використання.

Мухомори BIONERICA купують литовські, польські й американські компанії для виготовлення біодобавок. Ми висушуємо, калібруємо, очищаємо й за необхідності перемелюємо гриб на порошок. Замовникам лишається тільки засипати мухомор в капсули.

Наступного року ми сфокусуємось на поглибленій переробці грибів і активному пошуку фармацевтичних компаній та виробників БАДів для співпраці. Ми вже підписали меморандум про співпрацю з Прикарпатським університетом імені Василя Стефаника, щоб створити лабораторію, де будемо досліджувати властивості лікувальних рослин і грибів, включаючи наші власні мухомори. Це дозволить нам займатися сублімацією і витяжкою корисних речовин з грибів і самостійно виготовляти біодобавки в майбутньому.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 7

Грант компанії Lenovo для розвитку інновацій

Ми надзвичайно вдячні за можливість взяти участь у грантовій програмі компанії Lenovo Think ON.Ukraine і за можливість презентувати нашу модель розвитку поважному журі. Ми навіть не могли собі уявити, що лідери українського бізнесу оцінюватимуть нас і даватимуть зворотній зв’язок про нашу компанію.

2022-й став важким і водночас важливим роком для нашого бізнесу. У нас не було підручника, де написано, як розбудовувати компанію в країні, що воює, як зберегти бізнес та рівень заробітних плат. Ми знайшли рішення й переорієнтувалися на зовнішні ринки, і перемога в цьому конкурсі довела, що ми на правильному шляху.

Грант від Lenovo допоможе нам оптимізувати виробничі процеси і розширити сушильне виробництво, щоб перероблювати більше продукції й забезпечувати більше людей роботою.

 

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 8

Грантова програма Think ON. Ukraine від компанії Lenovo проходила з нагоди 30-річчя бренду бізнес-ноутбуків ThinkPad, щоб підтримати розвиток інновацій серед малого та середнього бізнесу.

Від сировинної країни до міжнародного визнання

Нам категорично не подобається відношення до України як до сировинної країни, тому ми хочемо виготовляти повноцінний, готовий до споживання продукт, аби змінити імідж нашої держави.

Зараз під брендом Bionerica виходять джеми і сиропи з ягід, консервовані, сушені і мариновані гриби, трав’яні чаї та збори трав. Навіть мухомор, який ми відправляємо як сировину, по факту є готовим продуктом, адже наші клієнти його здебільшого тільки фасують.

Ми прагнемо розвивати українське сільське та лісове господарства, а також популяризувати українське виробництво, адже ми маємо потенціал стати континентальним лідером на ринку натуральної продукції.

«Ми хочемо змінити імідж України як сировинної держави». Гриби та ягоди від BIONERICA підкорюють світ /Фото 9

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.

Исправить
Предыдущий слайд
Следующий слайд
Новый выпуск Forbes Ukraine

Заказывайте с бесплатной курьерской доставкой по Украине