Категория
Партнерский материал
Дата

Пристрасть до легенди: від викладача фізики до колекціонера Porsche 911

Станіслав Віленський, заступник голови ради корпорації «Алеф»

Станіслав Віленський, заступник голови ради корпорації «Алеф»

У автомобільній колекції Станіслава Віленського усі покоління легендарної моделі Porsche 911, класичні та найбільш рідкісні експонати. Колекція має логіку та структуру: зібрані усі топові модифікації 911 версій Turbo S, полегшені моделі GT3, GT2, GTS RS, GT3 RS та суперкари 959 і Carrera GT.

Проте його колекція – не музей розкішних авто, а повноцінний автопарк, де кожен автомобіль на ходу та інколи використовується у щоденному житті. Кар’єру Станіслав розпочинав із роботи науковим співробітником та викладачем Дніпропетровського університету. Нині він – успішний бізнесмен із пристрастю до спорткарів Porsche. Ми поговорили про адреналін, любов до авто та життєву позицію, що допомагає досягти успіху.

«Ні, я не захистив дисертацію, хоча і написав її, – одразу уточнює Станіслав Віленський. – Коли у 90-ті роки до країни прийшла економічна криза, я почав займатися бізнесом. А коли вже роблю щось, то пірнаю у це з головою, інакше просто нічого не вийде». Станіслав був упевнений: його призначення – це наука, він викладав вищу математику та теоретичну фізику, написав кілька праць про квантову теорію поля та планував нові дослідження. Нині він – заступник голови ради корпорації «Алеф», компанії, що змінює обличчя міста Дніпра своїми девелоперськими проєктами та створює тисячі робочих місць на заводах регіону. 

Любов до авто прийшла до нього не відразу: у викладача університету в Радянському Союзі не те що можливостей – навіть думок не могло бути про володіння Porsche, тим паче про створення власної колекції. У ті часи Станіслав почав керувати авто радше через необхідність. Однак швидко зрозумів, що автомобіль для нього означає значно більше, аніж засіб пересування. У 2005 році він приїхав до друга у Мюнстер, невелике німецьке містечко, де вперше познайомився із брендом Porsche. Відвідавши знайомого, який нещодавно придбав рідкісний Porsche, однак з певних причин вирішив його продати, Станіслав зрозумів: він знайшов нову любов тривалістю у ціле життя. 

Це був Porsche 911 996 GT3 MkII – динамічний, полегшений спорткар. Раніше я ніколи не сидів за кермом авто цього бренда, та мені вистачило п’яти хвилин, щоб відчути шалений захват

«Авто кардинально відрізнялося від усього, що я водив раніше. І я сказав, що хочу придбати його просто зараз. Це придбання було не кількісним, а суттєво якісним стрибком, і, насправді, більше в моєму житті подібних сильних стрибків не було. Я їздив на різних авто – і Porsche, й інших брендів, однак такого неймовірного захвату, як у ту першу подорож за кермом 911, вже не було».

 Нині у колекції Станіслава багато авто саме з покоління 911. Каже, що однаково любить кожен екземпляр та з особливим трепетом ставиться до свого Porsche 901 #473 1965 року випуску. Шукав його декілька років, адже знайти подібне авто з правильним родоводом та в гарному стані не так вже й просто.

Цей автомобіль у 60-х роках імпортували у Каліфорнію, там він змінив чимало власників, аж поки не повернувся назад до Німеччини, де його відновили до ідеально нового стану. Знайшовши омріяний спорткар, Станіслав придбав його без вагань. 

Різниця у віці колекційних автомобілів бізнесмена – більше півстоліття. Однак Станіславу тому й подобається Porsche, що, попри рік випуску, за кермом ти завжди відчуваєш, що водиш саме 911. Хоча більшість авто досить рідкісні, усі вони на ходу – щодня колекціонер використовує 911 991 GT3 MkII з механічною трансмісією та класичний 911 993 Turbo.

Обожнюю автомобілі з механічною коробкою передач. Люблю відчувати кожну мить управління своїм авто. Їзда на механіці динамічніша, яскравіша, напевно, трохи божевільна, наче ти щоразу підкорюєш собі дикого звіра, управляєш ним, а не він тобою.

«Атмосферний 4-літровий двигун потужністю 500 к.с. мого 911 991 GT3 MkII, його звук, потужність – ні з чим не порівняти. Повертаю ключ, і щоразу тілом йдуть мурашки. GT3 заряджає енергією у щоденних справах, дає драйв, що втілюється у нових бізнес-проєктах. Спорткари відповідають моєму життєвому темпу та характеру, я декілька разів пробував їздити за кермом седанів – і розумів, що для мене це абсолютно нудно, продавав їх одразу. Я люблю адреналін не лише у подорожах, він супроводжує мене у бізнесі, в особистих стосунках». 

Станіслав не поєднує хобі та роботу, до якої підходить винятково з холодною головою. У колекціонуванні ж він – абсолютно пристрасна людина: «Колекцію збираю заради задоволення, тому маю моделі, які не продам за жодну ціну. Бо торгувати задоволенням та справжніми емоціями, думаю, дещо нерозумно. Майже щодня я виїжджаю на своєму класичному 911 993 Turbo, із ним я переношусь у зовсім іншу епоху. Ці відчуття єднання з класикою та історією просто незрівнянні.

Я беру вже раритетні аудіокасети, вставляю у магнітолу і насолоджуюся рок-баладами 60–70-х років. У динаміках звучать хіти The Animals та The Doors, під капотом неймовірний звук двох турбін двигуна з повітряним охолодженням – найвищий прояв інженерної майстерності чарівників, що створили Porsche. У такі моменти відчуваєш себе на вершині світу». 

За колекційними Porsche Станіслав полює сам, попри шалену зайнятість на роботі витрачає на це багато вільного часу. Для нього і процес придбання, і, якщо потрібно, відновлення, і власне володіння та керування авто однаково цінні. Кожен його новий автомобіль унікальний, виготовлений у єдиному екземплярі підрозділом Porsche Exclusive Manufacture. Надійним та незмінним партнером Станіслава у створенні унікальних автомобілів щоразу є Порше Центр Київ Аеропорт, що належить до еліти флагманських дилерів Porsche Exclusive у світі та є єдиним флагманським дилером в Україні. 

«Якби моя колекція була повною, і більше не було авто, які я хотів би придбати, мені просто стало б не цікаво, – каже Станіслав. – Я цікавлюся різними моделями, хочу поповнити колекцію рідкісною моделлю Porsche 911 Carrera 2.7 RS 1973 року випуску – це практично перший серійний полегшений Porsche, випущений у кількості лише 500 авто». На його думку, якщо справа консервується та не має розвитку, настає момент, коли дуже легко втратити інтерес. Адже коли людина вирішує, що вона на піку та досягла всього у житті, – починається регрес. «Новий поворот, нові пейзажі, нові мрії – попереду завжди цікавіше, в якому б віці ви не були». 

Станіслав окреслює успіх як мікс активної життєвої позиції, гострого розуму та везіння. Везіння є необхідною, проте недостатньою умовою для успіху, хоча справжніх вершин без нього не досягнеш. Однак покладатися лише на нього теж не варто. Лише додавши до нього працелюбність, стратегію, розум та характер, можна реалізувати свої мрії.

Предыдущий слайд
Следующий слайд
Новый Forbes уже в продаже

Новый Forbes уже в продаже

Рейтинг зарплат | 15 самых комфортных банков