Категорія
Компанії
Дата

З Херсону в Київ. Мережа електроніки «Кібернетики» за три роки планує зайняти 10% ринку. Чому Comfy і «Фокстроту» (не) варто хвилюватися

3 хв читання

Магазин «Кібернетики» у столичному ТРЦ Lavina Mall /надано пресслужбою

Магазин «Кібернетики» у столичному ТРЦ Lavina Mall Фото надано пресслужбою

Після того, як з ринку пішла мережа електроніки ringoo Володимира Костельмана, її площі почав займати маловідомий на ринку гравець – регіональна мережа «Кібернетики». За сім місяців 2024 року ритейлер, що розвивався переважно у невеликих містах на Півдні, відкрив 25 магазинів, зокрема великий флагманський – у Києві. На що він розраховує

Даруємо 40% знижки на річну підписку Forbes Digital. Пропозиція діє за промокодом SEPT40 до 18 вересня включно. Оформлюйте за посиланням.

Навесні 2024 року Fozzy Group Володимира Костельмана закрила всі свої магазини ringoo. Причина – неактуальність регіональних офлайн-магазинів через стрімкий розвиток онлайн-торгівлі, розповідали Forbes Ukraine у пресслужбі Fozzy Group. 

Херсонський продавець електроніки «Кібернетики» вирішив з цим посперечатися. З весни компанія орендувала площі щонайменше 19 ringoo у 12 містах України. А 17 серпня у ТРЦ Lavina Mall урочисто відкрила свій перший магазин у столиці, який при площі 1300 кв. м став найбільшим у мережі. 

Локація під флагман у столиці херсонцям дісталася від інших конкурентів – Eldorado. Мережа Віктора Поліщука переживає не найкращі часи. Через суди і борги за рік вона скоротилася вдесятеро – із 70 магазинів до семи. 

«Кібернетики» навпаки розраховують на зростання. У найближчі три роки компанія збирається наростити свою частку на ринку техніки та електроніки з 2,5% до 10%, говорить співвласник мережі Денис Савченко. 

Чим вони конкуруватимуть із найбільшими гравцями – «Алло», Comfy і «Фокстротом»? 

За власні гроші та з Lego на полицях

Мережа електроніки «Кібернетики» родом із Херсону. До великої війни магазини мережі працювали у невеликих містах на Півдні Україні, зокрема Болграді, Южноукраїнську, Татарбунарах. В Одесі нам не вдавалося закріпитися, бо там є місцевий сильний гравець – «Цитрус», каже Савченко. 

До 24 лютого 2022 року «Кібернетикам» вдалося розширити свою мережу до 55 магазинів. Після початку великої війни команді ритейлера вдалося виїхати з окупованого Херсону. Тоді «Кібернетики» втратили 20 магазинів, ще сім закрили самі. 

До червня 2022 року команда «Кібернетиків» розʼїхалася по світу і працювала віддалено, каже Савченко. Пізніше більшу частину команди вдалося зібрати у Києві та запустити столичний офіс. 

До великої війни команда робила ставку на невеликі міста на Півдні України – Арциз, Подільськ, Татарбунари. «Заходили з концепцією «сервіс великих міст у маленькі містечка», – каже Савченко. 

Замість втрачених магазинів у Херсоні «Кібернетики» відкрили нові. Загалом 25 магазинів у нових локаціях, найбільші – в Івано-Франківську, Чернігові та Києві. 

Станом на кінець серпня в Україні «Кібернетики» мають 56 магазинів у 37 містах. Більшість – у населених пунктах, у яких проживає не більше 100 000 мешканців.

Всередині магазину «Кібернетики»

Всередині магазину «Кібернетики»

«Після початку великої війни прибуток мережі впав через втрату кращих магазинів і корегування заробітних плат до київського рівня», – каже Савченко. 

Як втриматися на ринку? Завдяки командній роботі і постійному самовдосконаленню, каже Савченко. Для того, щоби мати кошти на розвиток, «Кібернетики» отримують товарні кредити від постачальників.

«Ми беремо товар, продаємо і за ці гроші купуємо новий товар», – говорить Савченко. Свої гроші у товар «Кібернетики» майже не вкладають, тільки у нові локації. Покупців намагаються залучати додатковою пропозицією – пропонують настільні ігри, головоломки, Lego і навіть тактичне спорядження. 

Під розвиток «Кібернетики» отримали грант від ЄБРР на €25 000 і почали співпрацювати з агенцією Banda. «Вони нам розробили нову маркетингову стратегію», – каже Савченко. 

Це вплинуло на результати. Минулоріч виторг компанії виріс на 71,4%, до 589,4 млн грн порівняно з попереднім роком, свідчать дані YouControl. Компанії вдалося вийти зі збитку 28,3 млн грн у 14,8 млн чистого прибутку. Перше півріччя 2024-го компанія закінчила зі збитком в 7,9 млн грн.

До лідерів ринку їм поки далеко. Виторг «Фокстроту» у 2023 році зріс на 28,9%, до 12,6 млрд грн, а Comfy – на 66,6%, до 27,6 млрд грн. 

Чи достатньо Lego для завоювання ринку

«Наразі ринок електроніки не стагнує, однак і не розвивається», – каже співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retail.Pro Артем Ретін. Він не бачить попиту на створення ще однієї національної мережі електроніки. «Кібернетики» – гарний приклад «високого сервісу» у маленьких містах, однак щодо великих мереж його переваг не видно, зазначає Ретін. 

Клієнтів потрібно привчити до себе – для цього потрібно багато вкладатися в рекламу, додає Ретін. 

«Наразі ми вже зробили паузу в розвитку, бо хочемо розуміти, яка ситуація буде на фронті і загалом в країні», – зазначає Савченко.

Магазин електроніки «Кібернетики»

Магазин електроніки «Кібернетики»

Forbes Ukraine звернувся до представників із топ-5 найбільших мереж електроніки з проханням прокоментувати діяльність «Кібернетиків», однак ті сказали, що їм ця мережа маловідома.

«Кібернетики» не є магазином техніки та електроніки – вони сфокусовані виключно на електроніці, каже голова правління Асоціації ритейлерів України Андрій Жук. «Вони зайняли позицію ringoo», – вважає Жук. 

«Ми знаходимося у «червоному океані» і потужних конкурентів на ринку», – визнає Савченко. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.