Категорія
Компанії
Дата

З Херсону в Київ. Мережа електроніки «Кібернетики» за три роки планує зайняти 10% ринку. Чому Comfy і «Фокстроту» (не) варто хвилюватися

3 хв читання

Магазин «Кібернетики» у столичному ТРЦ Lavina Mall /надано пресслужбою

Магазин «Кібернетики» у столичному ТРЦ Lavina Mall Фото надано пресслужбою

Після того, як з ринку пішла мережа електроніки ringoo Володимира Костельмана, її площі почав займати маловідомий на ринку гравець – регіональна мережа «Кібернетики». За сім місяців 2024 року ритейлер, що розвивався переважно у невеликих містах на Півдні, відкрив 25 магазинів, зокрема великий флагманський – у Києві. На що він розраховує

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Навесні 2024 року Fozzy Group Володимира Костельмана закрила всі свої магазини ringoo. Причина – неактуальність регіональних офлайн-магазинів через стрімкий розвиток онлайн-торгівлі, розповідали Forbes Ukraine у пресслужбі Fozzy Group. 

Херсонський продавець електроніки «Кібернетики» вирішив з цим посперечатися. З весни компанія орендувала площі щонайменше 19 ringoo у 12 містах України. А 17 серпня у ТРЦ Lavina Mall урочисто відкрила свій перший магазин у столиці, який при площі 1300 кв. м став найбільшим у мережі. 

Локація під флагман у столиці херсонцям дісталася від інших конкурентів – Eldorado. Мережа Віктора Поліщука переживає не найкращі часи. Через суди і борги за рік вона скоротилася вдесятеро – із 70 магазинів до семи. 

«Кібернетики» навпаки розраховують на зростання. У найближчі три роки компанія збирається наростити свою частку на ринку техніки та електроніки з 2,5% до 10%, говорить співвласник мережі Денис Савченко. 

Чим вони конкуруватимуть із найбільшими гравцями – «Алло», Comfy і «Фокстротом»? 

За власні гроші та з Lego на полицях

Мережа електроніки «Кібернетики» родом із Херсону. До великої війни магазини мережі працювали у невеликих містах на Півдні Україні, зокрема Болграді, Южноукраїнську, Татарбунарах. В Одесі нам не вдавалося закріпитися, бо там є місцевий сильний гравець – «Цитрус», каже Савченко. 

До 24 лютого 2022 року «Кібернетикам» вдалося розширити свою мережу до 55 магазинів. Після початку великої війни команді ритейлера вдалося виїхати з окупованого Херсону. Тоді «Кібернетики» втратили 20 магазинів, ще сім закрили самі. 

До червня 2022 року команда «Кібернетиків» розʼїхалася по світу і працювала віддалено, каже Савченко. Пізніше більшу частину команди вдалося зібрати у Києві та запустити столичний офіс. 

До великої війни команда робила ставку на невеликі міста на Півдні України – Арциз, Подільськ, Татарбунари. «Заходили з концепцією «сервіс великих міст у маленькі містечка», – каже Савченко. 

Замість втрачених магазинів у Херсоні «Кібернетики» відкрили нові. Загалом 25 магазинів у нових локаціях, найбільші – в Івано-Франківську, Чернігові та Києві. 

Станом на кінець серпня в Україні «Кібернетики» мають 56 магазинів у 37 містах. Більшість – у населених пунктах, у яких проживає не більше 100 000 мешканців.

Всередині магазину «Кібернетики»

Всередині магазину «Кібернетики»

«Після початку великої війни прибуток мережі впав через втрату кращих магазинів і корегування заробітних плат до київського рівня», – каже Савченко. 

Як втриматися на ринку? Завдяки командній роботі і постійному самовдосконаленню, каже Савченко. Для того, щоби мати кошти на розвиток, «Кібернетики» отримують товарні кредити від постачальників.

«Ми беремо товар, продаємо і за ці гроші купуємо новий товар», – говорить Савченко. Свої гроші у товар «Кібернетики» майже не вкладають, тільки у нові локації. Покупців намагаються залучати додатковою пропозицією – пропонують настільні ігри, головоломки, Lego і навіть тактичне спорядження. 

Під розвиток «Кібернетики» отримали грант від ЄБРР на €25 000 і почали співпрацювати з агенцією Banda. «Вони нам розробили нову маркетингову стратегію», – каже Савченко. 

Це вплинуло на результати. Минулоріч виторг компанії виріс на 71,4%, до 589,4 млн грн порівняно з попереднім роком, свідчать дані YouControl. Компанії вдалося вийти зі збитку 28,3 млн грн у 14,8 млн чистого прибутку. Перше півріччя 2024-го компанія закінчила зі збитком в 7,9 млн грн.

До лідерів ринку їм поки далеко. Виторг «Фокстроту» у 2023 році зріс на 28,9%, до 12,6 млрд грн, а Comfy – на 66,6%, до 27,6 млрд грн. 

Чи достатньо Lego для завоювання ринку

«Наразі ринок електроніки не стагнує, однак і не розвивається», – каже співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retail.Pro Артем Ретін. Він не бачить попиту на створення ще однієї національної мережі електроніки. «Кібернетики» – гарний приклад «високого сервісу» у маленьких містах, однак щодо великих мереж його переваг не видно, зазначає Ретін. 

Клієнтів потрібно привчити до себе – для цього потрібно багато вкладатися в рекламу, додає Ретін. 

«Наразі ми вже зробили паузу в розвитку, бо хочемо розуміти, яка ситуація буде на фронті і загалом в країні», – зазначає Савченко.

Магазин електроніки «Кібернетики»

Магазин електроніки «Кібернетики»

Forbes Ukraine звернувся до представників із топ-5 найбільших мереж електроніки з проханням прокоментувати діяльність «Кібернетиків», однак ті сказали, що їм ця мережа маловідома.

«Кібернетики» не є магазином техніки та електроніки – вони сфокусовані виключно на електроніці, каже голова правління Асоціації ритейлерів України Андрій Жук. «Вони зайняли позицію ringoo», – вважає Жук. 

«Ми знаходимося у «червоному океані» і потужних конкурентів на ринку», – визнає Савченко. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.