В Україні виникла необхідність регулювати водіїв, курʼєрів, людей, які навчають іноземних мов, фітнес-тренерів, психологів тощо. Учасники ринку наразі працюють над концепцією оподаткування sharing economy (економіки спільної участі). Про це сказав в інтервʼю Forbes керівник напряму райд-хейлінгу Bolt в Україні Сергій Павлик.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «Є ширше питання регулювання ринку загалом. Ми перестали розглядати окремо ринок таксі, окремо перевезень на замовлення, кур’єрів тощо. Це справді sharing economy, концепція самозайнятої особи», – пояснив Павлик.
- За його словами, наразі у держави є зрозуміла потреба – війна коштує дуже дорого для економіки, вона потребує надходжень. «Тобто насамперед необхідно регулювати саме податковий аспект для цих ринків у цілому», – зазначив він.
- Павлик розповів, що зараз у рамках робочої групи з іншими гравцями на ринку йде робота над цією концепцією. «Ми підтримуємо те, що кожен має сплачувати податки», – наголосив він. Серед найбільших розробників законопроєкту також Uklon, Uber, Glovo.
- Топменеджер Bolt вважає, що виникла необхідність регулювати такі види діяльності, коли людина в широкому сенсі працює сама на себе. Це стосується і водіїв, і курʼєрів, і людей, які навчають іноземних мов, фітнес-тренерів, психологів тощо. «Вони не є найманими працівниками якоїсь компанії, але отримують кошти і мають з них платити податки», – зазначив Павлик.
- За його словами, найкращий варіант – коли можна просто зареєструватися на якійсь із платформ, почати заробляти і легко сплачувати податок.
- «Наприклад, людина авторизується через «Дію», вказує, що заробила 1000 грн, і сплачує певний податок. Водночас ми як платформа можемо для звірки надавати інформацію податковій або банку, який може бути фінансовим агентом.
- В ідеалі платформа може допомогти розрахувати, врахує готівку і безготівковий розрахунок, а далі людина просто сплачує податок зі своєї картки», – пояснив Павлик.
Контекст
Спроби регулювати гіг-економіку та ринок таксі-сервісів були й раніше. У липні 2019-го Bolt разом із іншими учасниками ринку презентували в Американській Торговельній Палаті концепцію регулювання ринку таксі. Тоді ж вони підписали меморандум щодо об’єднання зусиль у її впровадженні.
Автори ініціативи вважали, що нове законодавче регулювання дозволить вивести з тіні ринок і впровадити зручний механізм для водіїв, який дозволятиме швидко та зручно оформити дозвіл на перевезення.
Зокрема, пропонувалося скасувати ліцензування для внутрішніх перевезень пасажирів на таксі та на замовлення, а також обов’язкову реєстрацію водіїв як ФОП і потребу мати сертифікований таксометр, як і потребу подавати додаткову звітність.
Водіям пропонувалося оформити дозвіл автомобільного індивідуального перевізника, який можна придбати на будь-який період, навіть на місяць.
Як пояснили учасники ринку, оплата за дозвіл і є сплатою податків, крім неї ніяких додаткових зборів стягуватися не буде. Обовʼязковим є також страхування життя та здоров’я пасажирів. Таку модель гравці на ринку вважали вигідною і для водіїв, і для держави, і для пасажирів. Роком пізніше схожий законопроєкт із запровадженням патентів презентувало Міністерство інфраструктури. Проте обидві ініціативи так і не були прийняті.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.