Категорія
Новини
Дата

Реформа ринку таксі. Топменеджер Bolt анонсував розробку концепції оподаткування sharing economy

2 хв читання

В Україні виникла необхідність регулювати водіїв, курʼєрів, людей, які навчають іноземних мов, фітнес-тренерів, психологів тощо. Учасники ринку наразі працюють над концепцією оподаткування sharing economy (економіки спільної участі). Про це сказав в інтервʼю Forbes керівник напряму райд-хейлінгу Bolt в Україні Сергій Павлик.

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

Ключові факти

  • «Є ширше питання регулювання ринку загалом. Ми перестали розглядати окремо ринок таксі, окремо перевезень на замовлення, кур’єрів тощо. Це справді sharing economy, концепція самозайнятої особи», – пояснив Павлик.
  • За його словами, наразі у держави є зрозуміла потреба – війна коштує дуже дорого для економіки, вона потребує надходжень. «Тобто насамперед необхідно регулювати саме податковий аспект для цих ринків у цілому», – зазначив він.
  • Павлик розповів, що зараз у рамках робочої групи з іншими гравцями на ринку йде робота над цією концепцією. «Ми підтримуємо те, що кожен має сплачувати податки», – наголосив він. Серед найбільших розробників законопроєкту також Uklon, Uber, Glovo.
  • Топменеджер Bolt вважає, що виникла необхідність регулювати такі види діяльності, коли людина в широкому сенсі працює сама на себе. Це стосується і водіїв, і курʼєрів, і людей, які навчають іноземних мов, фітнес-тренерів, психологів тощо. «Вони не є найманими працівниками якоїсь компанії, але отримують кошти і мають з них платити податки», – зазначив Павлик.
  • За його словами, найкращий варіант – коли можна просто зареєструватися на якійсь із платформ, почати заробляти і легко сплачувати податок.
  • «Наприклад, людина авторизується через «Дію», вказує, що заробила 1000 грн, і сплачує певний податок. Водночас ми як платформа можемо для звірки надавати інформацію податковій або банку, який може бути фінансовим агентом.
  • В ідеалі платформа може допомогти розрахувати, врахує готівку і безготівковий розрахунок, а далі людина просто сплачує податок зі своєї картки», – пояснив Павлик.

Контекст

Спроби регулювати гіг-економіку та ринок таксі-сервісів були й раніше. У липні 2019-го Bolt разом із іншими учасниками ринку презентували в Американській Торговельній Палаті концепцію регулювання ринку таксі. Тоді ж вони підписали меморандум щодо об’єднання зусиль у її впровадженні.

Автори ініціативи вважали, що нове законодавче регулювання дозволить вивести з тіні ринок і впровадити зручний механізм для водіїв, який дозволятиме швидко та зручно оформити дозвіл на перевезення.

Зокрема, пропонувалося скасувати ліцензування для внутрішніх перевезень пасажирів на таксі та на замовлення, а також обов’язкову реєстрацію водіїв як ФОП і потребу мати сертифікований таксометр, як і потребу подавати додаткову звітність.

Водіям пропонувалося оформити дозвіл автомобільного індивідуального перевізника, який можна придбати на будь-який період, навіть на місяць.

Як пояснили учасники ринку, оплата за дозвіл і є сплатою податків, крім неї ніяких додаткових зборів стягуватися не буде. Обовʼязковим є також страхування життя та здоров’я пасажирів. Таку модель гравці на ринку вважали вигідною і для водіїв, і для держави, і для пасажирів. Роком пізніше схожий законопроєкт із запровадженням патентів презентувало Міністерство інфраструктури. Проте обидві ініціативи так і не були прийняті.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні