Американська авіакомпанія United Airlines замовила 15 надзвукових літаків у стартапу Boom Supersonic. Компанії хочуть повернути надзвукові авіаперельоти після їх зупинення в 2003 році, пише The New York Times.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Авіакомпанія може збільшити своє замовлення до 35 літаків.
- Boom Supersonic заявила, що планує представити літак у 2025 році і почати льотні випробування в 2026 році. Очікується, що літак під назвою Overture перевозитиме пасажирів до кінця десятиліття.
- Передбачається, що новий надзвуковик зможе доставляти пасажирів із Лондона до Нью-Йорка приблизно за 3,5 години і літатиме зі швидкістю близько 2700 км/год.
- Ціна квитка на повітряне судно невідома, однак The New York Times пише, що вартість може сягати тисяч доларів.
- Однак Boom Supersonic доведеться подолати безліч перешкод, у тому числі отримати схвалення Федерального управління цивільної авіації й регулюючих органів інших країн.
- У жовтні 2020 року Boom Supersonic представив перший надзвуковий реактивний літак приватного виробництва – одномісний XB-1 під назвою Baby Boom. До кінця року він має пройти серію випробувань.
Контекст
Єдиними у світі надзвуковими пасажирськими лайнерами були радянський Ту-144 і французько-англійський Concorde. Перший в історії комерційний рейс на надзвуковому літаку здійснили 21 січня 1976 року лайнери Concorde. Пасажирські перевезення Ту-144 почав здійснювати тільки в листопаді 1977-го. Але вже у червні 1978-го після інциденту, в якому загинули люди, його експлуатацію припинили.
Епоха ж надзвукових комерційних польотів закінчилася в 2003 році. Тоді Concorde здійснив свій останній рейс між Нью-Йорком і Лондоном. Авіакомпанії British Airways і Air France, які використовували Concorde, змушені були припинити його експлуатацію. Причина – високі витрати, проблеми з безпекою і низький попит. Зокрема, негативно вплинула на репутацію літака катастрофа 2000 року, в якій загинуло 113 осіб.
Однак компанія Boom заявила, що її літак буде більш ефективним, ніж Concorde. За оцінками United, аж на 75%. Також обіцяють, що літаки Boom не будуть такими гучними, як Concorde, тому що їхні двигуни будуть створювати звуковий удар тільки при польоті над водою. Однак, на думку експертів, надзвукові літаки будуть споживати більше палива, ніж звичайні, що негативно позначиться на довкіллі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.