Готувати і їсти вдома – це «новий чорний». Віталії Яницький, CBDO COOKER про перспективи сегмента e-grocery
Категория
Партнерский материал
Дата

Готувати і їсти вдома – це «новий чорний». Віталії Яницький, CBDO COOKER про перспективи сегмента e-grocery

Віталії Яницький, CBDO COOKER

Довгоочікуваний бум онлайн-торгівлі продуктами харчування почався 2020 року. Тепер, на думку експертів, настав момент розвитку і поліпшення платформ, а також підвищення ефективності виконання онлайн-замовлень.

Харчова промисловість переживає важливий поворотний момент, але скоро має бути ще один. У 2020 році мешканці України витратили на закупи в Інтернеті 107 млрд грн (9% від загального обсягу торгівлі); замовлення продуктів харчування зросло на 49%, всього ж було зроблено приблизно 1,3 млн замовлень. За прогнозами аналітиків, ринок онлайн-торгівлі продуктами харчування у 2021 році зросте майже у два рази, а експрес-доставка стане найбільш динамічним сегментом цього ринку.

Наступний для людської цивілізації етап доступності їжі «на відстані кліка» – безмежно великий вибір сезонних, локальних, екзотичних і найсвіжіших продуктів. Усе це в контексті того, як книги рецептів і телешоу в дусі MasterChef б’ють рекорди популярності, а знамениті кухарі займають в культурному пантеоні зіркові місця, що колись були призначені для художників і поетів. Нині більше можливостей смачно поїсти, ніж будь-коли. Онлайн-доставка продуктів швидко набирає обертів, а готувати і їсти вдома – «новий чорний».

Інтернет-торгівля знизила відвідуваність звичайних магазинів, які закриваються рекордними темпами. За останні кілька років венчурні капіталісти витратили мільярди доларів на фінансування служб доставки їжі, таких як DoorDash, Uber Eats і Postmates, що запроваджують партнерські відносини з ресторанами будь-якого зразка й кухні. Завдяки цим вливанням онлайн-доставка стала мейнстримом у багатьох країнах.

Як і компанії з прокату автомобілів, доставка продуктів робить революцію в зручності. Такий ривок у FMCG став можливим багато в чому завдяки придуманим на початку 2000-х клаудсторам, що їх з 2009-го стали активно розвивати спочатку британські ритейлери, а потім і всі інші. Тим часом, за словами Віталія Яницького, директора з розвитку українського стартапу COOKER, модель використання мережі клаудсторів, що її натепер вважають найкращою з погляду ефективності, давно дозріла для поліпшень, з огляду на високий попит і низькотехнологічний підхід, який, як і раніше, використовують багато продавців.

«Це комбінація більш швидкісного збору замовлень: продукти виставляють у магазині за «розумними» патернами, коли поруч розміщують товари, які особливо часто купують разом, найпопулярніші позиції з асортименту й технології, що дає змогу покупцям наповнювати свій кошик ефективніше», – вважає Яницький. «Щоб це все зробити, ми накопичуємо базу даних і використовуємо алгоритми для її аналізу й розвитку технологічної платформи».

Якщо в COOKER деякі категорії можуть коштувати до 30% нижче, ніж у конкурентів, то це не основна мета. Яницький: «Головне – це отримати зібраний продуктовий кошик за хвилини. Швидкість – король».

Фудтех вкладає кошти у технології управління замовленнями і персоналом. Вони також переходять до використання особливим чином організованих окремих просторів, які оптимізовані для підвищення ефективності підбору замовлень.

У міру того як роздрібні продавці досліджують розумні стратегії виконання замовлень, вони виявляють більшу вигоду в тому, щоб комплектувати їх самостійно. Так, COOKER створений на основі найбільшого м’ясного виробника в Україні, виробничого об’єднання SMK Group. «Ми запустилися 2020 року, коли зрозуміли, що саме такого формату не вистачало в Україні. У 16 клаудсторах зібрали найбільш затребувані продукти харчування від перевірених брендів. Завдяки продуманій логістиці замовлення збирають і доставляють упродовж 30 хвилин».

Предыдущий слайд
Следующий слайд

COOKER швидко став затребуваним у своїй зоні доставки, це Київ і область. Яницький: «Люди приходять до нас не тільки через приємну ціну й високу якість товару. Покупці отримують те, що не завжди можливо знайти в інших магазинах – найсвіжіше охолоджене м’ясо з ранкової поставки з м’ясокомбінату».

«Наш сервіс намагається відповідати очікуванням клієнтів. Саме тому останні місяці ми активно експериментуємо з логістикою обробки замовлень і нині вже заявляємо про 15-хвилинну доставку». 

За словами Яницького, крім поліпшення процесів e-grocery буде впроваджувати більше технологій персоналізації і додаткових опцій. Наприклад, інструментів для планування харчування, які зроблять закупи в Інтернеті більш керованими і, можливо, навіть приємними. Варто подумати про те, щоб пропонувати набори для обіду й вечері, збільшувати кількість варіантів сніданку. Як, наприклад, це робить Target, що запустив комплекти їжі HelloFresh і Local Crate. Це також можуть бути програми лояльності, що ростуть із ДНК бренда, можливість пріоритетного доступу, спеціальні акції та знижки у партнерів. Приміром, акцент на локальність може передбачати купон на знижку в місцевому барі.

Справжня цінність будь-якого цифрового бізнесу проста: це зручність. Сплеск електронної комерції та онлайн-доставки (як і практично будь-який успішний цифровий бізнес) є тріумфом зручності споживача і логістичної оперативності у всіх сферах життя. Це радість мати те, що ми хочемо, і коли ми хочемо.

Предыдущий слайд
Следующий слайд
Новый Forbes уже в продаже

Новый Forbes уже в продаже

Рейтинг зарплат | 15 самых комфортных банков