Групі «Метінвест» 15 років. За цей час вона змогла залишити свій слід в Україні та світі й щодня незримо присутня у житті мільйонів людей. Побачити продукцію «Метінвесту» можна дорогою на роботу через знайомий міст, під час перегляду матчу на міському стадіоні, перед вильотом до іншої країни з нового терміналу аеропорту і навіть за тисячі кілометрів від дому. Forbes зібрав 12 знакових проєктів – від Києва до Нью-Йорка, в яких є частинка української сталі.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Донбас Арена», Донецьк
Використано 12 000 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат «Азовсталь»).
10 000 квитків на відкриття арени розкупили за один день
Арена будувалася з 2006 по 2009 рік з ініціативи та за підтримки бізнесмена Ріната Ахметова. До 2014 року була домашнім стадіоном ФК «Шахтар». Саме тут футбольний клуб обіграв «Челсі» й «Арсенал» з рахунком 2:1, а матч з італійським ФК «Рома» завершив із рахунком 3:0. У серпні 2014 року арена стала центром розподілу гуманітарної допомоги Фонду Ріната Ахметова. Волонтери розвантажували продукти харчування, збирали з них індивідуальні набори і передавали жителям Донбасу.
Дарницький міст, Київ
Використано 5 500 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат «Азовсталь»).
Дарницький міст – найширший міст у Києві
Дарницький залізничний міст був першим мостом у Києві, який дав можливість поїздам перетинати Дніпро. Будівництво першої версії моста завершили ще 1870 року, відтоді його кілька разів перебудовували. Нині Дарницький міст має шість смуг для автомобілів і дві залізничні колії, а його загальна ширина становить 44 м. За добу мостом може проїхати 60 000 автомобілів і 120 пар поїздів. Під час будівництва споруджено 35 опор і змонтовано 13 600 тонн металоконструкцій.
ЦУМ, Київ
Використано 2 000 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінати імені Ілліча та «Азовсталь»).
ЦУМ – перший в Україні універмаг, де з’явилися ескалатори
У 1920-ті роки на місці ЦУМу був розташований павільйон з екзотичними тваринами. На шопінг перші відвідувачі прийшли в універмаг 1939 року. У 1960-х роках ЦУМ став першим в Україні універмагом, де почали працювати ескалатори. Саме тоді вітрини ЦУМу перетворюються на справжній витвір мистецтва: над їхнім оформленням працює художньо-декоративна майстерня, прикрашаючи до знакових подій. Ця традиція збереглась донині.
НСК «Олімпійський», Київ
Використано 1 700 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінати імені Ілліча та «Азовсталь»).
2016 року гурт «Океан Ельзи» зібрав на НСК «Олімпійський» близько 85 000 глядачів. Це рекорд за кількістю відвідувачів на концертах в Україні
Національний спортивний комплекс «Олімпійський» – головна спортивна арена України, яка може прийняти 70 000 глядачів. На арені відбувалися такі знакові спортивні події, як Євро-2012 і фінал Ліги чемпіонів УЄФА. Поза тим, з кінця 1980- х років на майданчику виступають різні музиканти світового рівня, серед яких Мадонна, Джордж Майкл, Depeche Mode.
Скляний пішохідний міст, Київ
Використано 700 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат Азовсталь»).
1 кв. м скляної підлоги мосту витримує навантаження в 1150 кг
Скляний міст відкрито 2019 року, він з’єднав Володимирську гірку з Аркою дружби народів. Над зведенням моста працювала майже тисяча фахівців. Його довжина – 210 м, висота двох центральних опор – 22 і 32 м, що можна порівняти з висотою дев’ятиповерхового будинку. Мостовий перехід виконано з бетону, заліза та скла.
Новий термінал Міжнародного аеропорту «Запоріжжя»
Використано 480 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат імені Ілліча, «Азовсталь» та «Запоріжсталь»).
Входить до топ-6 українських аеропортів, які обслуговують до 98% пасажиропотоку країни
Відкритий у 2020 році термінал Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» став першим за вісім років новим терміналом в Україні. Він здатний обслуговувати 400 пасажирів на годину та до мільйона туристів на рік. Площа терміналу – понад 12 тис. кв. м. Із запорізького аеропорту можна подорожувати у двох десятках напрямків – як внутрішніх (Київ, Львів, Одеса), так і до курортів Туреччини, Єгипту, Грузії. А ще – до Італії, Австрії, Німеччини та Польщі.
Лайнер Flying Сlipper, Хорватія
Використано 3 000 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат імені Ілліча та «Азовсталь»).
Flying Сlipper – найбільший у світі вітрильник
Уздовж палуби Flying Сlipper могла б розміститися 60-поверхова висотка. Цей круїзний лайнер льодового класу здатний виконувати рейси в усіх морях світу – від Арктики до Антарктики. Flying Clipper – копія старовинного п’ятищоглового вітрильника France II – визнано одним із найбільших вітрильних суден. Будівництво лайнера обійшлося у понад 100 млн євро. Вітрильник на 90% складається зі сталі: 3 000 тонн товстого і тонкого листа для його будівництва постачив «Метінвест».
Хмарочос The Shard Лондон
Використано 5 000 тонн сталі виробництва Metinvest (завод Spartan).
The Shard став улюбленим місцем для закоханих. На вершині хмарочоса вже зробили понад 200 пропозицій руки та серця
The Shard – 95-поверховий хмарочос, найвища будівля у Великій Британії. Будівля облицьована тисячами скляних панелей, які сяють на сонці, а назва перекладається як «Уламок». Хмарочос спроєктував італійський архітектор Ренцо Піано, автор Центру Жоржа Помпіду в Парижі. Він називає своє творіння вертикальним містом, яке охоплює 72 поверхи з офісами, квартирами, ресторанами та готелем. На останньому ярусі розташовані оглядовий майданчик і галерея.
Культурний простір The Shed у районі Hudson Yards, Нью-Йорк
Використано 8 200 тонн сталі виробництва Metinvest (завод Trametal, Італія).
The Shed – будівля-трансформер, що може збільшуватися в розмірах
Район Hudson Yards називають найбільшим приватним проєктом у сфері нерухомості в історії Сполучених Штатів. Він містить чотири хмарочоси, торговий центр, а також культурний простір The Shed, що в перекладі означає «Сарай». В основній будівлі The Shed вісім рівнів. Тут є галереї, театр, творча лабораторія. Головна фішка будівлі – здатність до постійної трансформації. Знаковий простір «Сараю» – майданчик Маккорт – формується за допомогою пересувної зовнішньої оболонки, яка може розгортатися над прилеглою площею. Це дає змогу створити залу для масштабних подій і прийняти майже 3 000 відвідувачів
Міст Святого Георгія, Генуя
Використано 18 500 тонн сталі виробництва Metinvest (комбінат «Азовсталь» та завод Trametal).
Міст є суцільним сталевим полотном завдовжки понад кілометр
Міст Святого Георгія побудовано у Генуї на місці моста Моранді, що обвалився. Проєкт нового моста створив архітектор Ренцо Піано. За задумом архітектора міст нагадує великий білий корабель, що летить над долиною, і є суцільним сталевим полотном завдовжки трохи більше кілометра. Це «розумний» міст: за станом усіх частин конструкції стежать роботи, а освітлюють – фотоелектричні панелі, які живляться сонячним світлом. Для будівництва моста «Метінвест» постачив 18,5 тис. тонн сталі – 95% від загального обсягу сталевих конструкцій.
Вокзал Oculus, Нью-Йорк
Використано 1 000 тонн сталі виробництва Metinvest (завод Trametal).
Пішохідний підземний перехід Oculus – найдорожчий у світі
Транспортний вузол Oculus – одна з визначних пам’яток ділової частини Нью-Йорка. Проєкт належить до глобальної реконструкції Всесвітнього торгового центру на Манхеттені, який був зруйнований після подій 9/11. Конструкція зі скла і сталі з’єднує 11 ліній метро, станцію приміських поїздів і містить торговий центр із переходами до найближчих хмарочосів ділового центру. Будівництво пішохідного підземного переходу Oculus коштувало $225 млн, сьогодні це найдорожча подібна конструкція у світі.
Ворота Панамського каналу, Панама
Використано 9 000 тонн сталі виробництва Metinvest (завод Trametal).
Черга проходження через Панамський канал продається на аукціонах: ціна за судно може сягати $400 000
Панамський канал має велике геополітичне значення: щороку через його споруди проходять майже 14 тис. суден, що перевозять близько 280 млн тонн вантажів. Це 5% від усіх світових океанських вантажоперевезень. Нині Панамський канал надзвичайно перевантажений, а черга проходження через нього продається на аукціонах: ціна за судно може сягати $400 000. Щоб збільшити прохідність каналу, ведуться роботи з його розширення. Проєкт передбачає створення третього набору шлюзів, що матимуть 16 воріт. Кожен зі шлюзів можна порівняти з 10-поверховим будинком, а їхня загальна вага становить майже 55 000 тонн.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.