Протягом останніх двох років ситуація у сфері ділової авіації, зокрема, в Україні, кардинально змінилася. Орендарями приватних літаків стають навіть ті, хто раніше не користувався подібними послугами.
Це повʼязано насамперед з пандемією: люди втомилися від вимушених обмежень, закритих кордонів, вони бажають жити «нормальним» життям, повноцінно працювати та відпочивати на улюблених курортах. І найближчими роками тенденція, що намітилася, збережеться.
Про це та багато іншого розповів Forbes Віталій Архангельський, засновник і гендиректор французької приватної авіакомпанії Jet.Paris TM (Cofrance SARL).
Форум «Енергія бізнесу» у Києві вже 9 жовтня
Бізнес будує нову енергореальність, забезпечуючи незалежність в умовах блекаутів. 9 жовтня на форумі «Енергія бізнесу» обговоримо технології та інвестиції, що змінюють правила гри на енергоринку. Дізнайтеся, як адаптувати бізнес до майбутніх енергетичних викликів, за посиланням.
Ви покинули свою рідну країну та перебралися на ПМП до Франції, де відкрили власний бізнес з нуля. Розкажіть, як зважилися на такий серйозний крок?
Приблизно у 2008–2009 роках стало очевидним: вести успішний бізнес у Росії на тлі зростання корупції та безлічі стримуючих чинників неможливо. Тому я наважився на еміграцію.
Франція – гостинна для тих, хто хоче вести бізнес прозоро, тут можна не тільки успішно самореалізуватися, а й бути впевненим у майбутньому своїх дітей.
Дійсно, Jet.Paris TM (Cofrance SARL) я відкрив з нуля. Розпочавши як невеликий брокер, ми перетворилися на компанію-лідера європейського ринку бізнес-авіації зі штаб-квартирою в Ніцці й офісами у приватних терміналах в аеропортах Ніцци, Канн, Тулона та Сен-Тропе.
У 2016 році ми приєдналися до елітних льотних асоціацій EBAA (Європейська асоціація ділової авіації) та NBAA (Національна асоціація ділової авіації), чим дуже пишаємось.
Перельоти за якими маршрутами ви пропонуєте? Які літаки доступні для оренди?
Географія польотів наших лайнерів нічим не обмежена. Замовити літак можна з будь-якої точки світу та за будь-яким маршрутом. Наші філії відкриті у десятках країн, зокрема й в Україні. Ви просто звертаєтеся до найближчого представництва або встановлюєте наш додаток та замовляєте переліт. Також ми завжди на звʼязку в месенджерах і соцмережах.
Сьогодні в нас є постійні замовники з Києва, Львова, Одеси, а також поодинокі звернення на оренду літака з Харкова, Дніпра та навіть Херсона.
Ми постійно поповнюємо базу повітряних суден як близько-, так і далекомагістральними літаками. Це відмінні брендові лайнери Airbus, Cessna, Embraer, Boeing та багато інших. До речі, нещодавно нам надійшло замовлення на організацію корпоративного перельоту з Дніпра до Дубая в Boeing 737-VIP на 100 пасажирів. Я наголосив, що сьогодні клієнти дедалі частіше замовляють великі літаки. Вильоти на таких гігантах можливі з міжнародних аеропортів України.
Чи є у власності Jet.Paris TM (Cofrance SARL) свої літаки?
Так, сьогодні ми володіємо пʼятьма бізнес-джетами HondaJet від японського виробника Honda Aircraft. Компанія зосередилася на розвитку концепції приватного авіатаксі в Україні та Європі. «Хонда джет» ідеально підходить для цієї мети, і я поясню чому.
Літаком керують два пілоти, а в просторому салоні з комфортом розміщуються п’ять пасажирів. Вантажне відділення джета більш містке, ніж у лайнерів цього класу. Істотна перевага – це вбудований санвузол зі звуконепроникними дверима, а не шторкою, що обслуговується зовні. Тобто в салоні завжди приємно пахне.
HondaJet літає на відстань до 2600 км, тому його зручно орендувати для перельотів з Києва або Одеси до Ніцци, наприклад, або переміщення між українськими містами. Ще один плюс цього джета – невисока вартість льотної години.
Скільки в середньому обходиться оренда приватного літака?
Дешевше, ніж багато хто вважає! Льотна година літака, такого як HondaJet, коштуватиме приблизно 5 тис. євро. Відповідно, 4-годинний переліт із Києва до Ніцци коштуватиме близько 15–20 тис. євро.
Якими привілеями користуються пасажири приватних літаків?
Їх чимало. Насамперед це максимальна безпека подорожі. З 2018 року Jet.Paris TM (Cofrance SARL) складається з Wyvern Ltd – авторитетної організації, яка є світовим лідером із забезпечення безпеки польотів. Wyvern регулярно перевіряє наші літаки та відстежує будь-які ризики, що зводяться до нуля.
Приватники позбавлені багатогодинних черг і штовханини в аеропорту: зазвичай вони обслуговуються в бізнес-терміналах або VIP-залах лише за пів години до вильоту. На борту орендарі літаків ділової авіації отримують преміальні послуги: кейтеринг, вихід в інтернет під час польоту, різноманітні розваги.
Є ще два важливі нюанси. Під час польоту на джеті організм не зазнає таких перевантажень, як у звичайному літаку, завдяки вдосконаленій системі тиску. Не лякає наших пасажирів і турбулентність: приватні лайнери літають на 2000 м вище за звичайні лайнери, там, де турбулентності немає.
Зрештою приватна авіація – справжній порятунок у пандемію: індивідуальний сервіс у рази знижує ризик заразитись.
Як пандемія COVID-19 вплинула на приватну авіацію?
На початку пандемії було багато евакуаційних рейсів зі США до Харкова, Києва, російських та європейських міст. А от із Європи до Америки ніхто не літав, літаки поверталися порожніми. Звідси різкий стрибок цін.
Також ми евакуювали людей із тропічних курортів – Гоа, Мальдівів, Таїланду, Сейшел. Перезимувавши там, туристи зрозуміли, що можуть повернутися тільки на приватних літаках.
Зараз ми активно розвиваємось, оскільки до нас частіше звертаються нові клієнти, які раніше не орендували літаки. Зникла й сезонність: люди літають протягом року, використовуючи приватну авіацію у ділових справах, так і для подорожей на відпочинок.
Чи пропонуєте ви послуги санітарної авіації?
Безперечно, на борту приватного літака можна встановити будь-яке медичне обладнання. Найскладніше перевозити ковідних пацієнтів: їм потрібен спеціальний бокс, щоб вірус не поширювався. Але ми впораємося.
Чи можуть українські льотчики та стюардеси у вас працевлаштуватися?
Оскільки Jet.Paris TM (Cofrance SARL) – французька компанія, у наших пілотів і документи мають бути французькі. Але в майбутньому ми плануємо брати на роботу й іноземних громадян. Однак вони мають пройти серйозну перепідготовку.
Які перспективи розвитку ділової авіації?
Найближчими роками приватна авіація розвиватиметься та прийматиме нових клієнтів. Вважаю, що інтенсивність перельотів знизиться, а їхня якість, навпаки, покращиться. Акцент буде зроблено на безпеку, насамперед епідемічну.
У найближчі місяці ми збираємося посилити присутність в Україні та поставити два літаки у Києві.
Літаки Jet.Paris TM (Cofrance SARL) з французькою реєстрацією безперешкодно літають всією країною, це так звані каботажні перельоти. Також ми пропонуємо рейси з України на курорти Ізраїлю, Туреччини, Центральної Європи та, звичайно, на Лазуровий берег.
Громадянам України віза до Європи не потрібна, а це надзвичайно важливо за часів пандемії при закритих консульствах. Тому наша компанія орієнтується на розширення співпраці з клієнтами цієї країни.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.