«Разом із командою можна відбудувати будь-який бізнес, а разом із людьми можна відбудувати будь-яку країну». Як працює команда KitRUM 
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

«Разом із командою можна відбудувати будь-який бізнес, а разом із людьми можна відбудувати будь-яку країну». Як працює команда KitRUM 

Влад Китайник, CEO KitRUM

KitRUM – українська розробницька компанія з офісами в Україні, Польщі, Ізраїлі та Мексиці та сильним HR-брендом. 

CEO компанії Влад Китайник розповів Forbes, як KitRUM вдається зберегти команду, залучати нових клієнтів та інтегрувати волонтерство в частину корпоративної стратегії. 

Як трансформувався KitRUM за ці три місяці

До війни нам вдалося побудувати міцну офлайн-спільноту за допомогою сильної команди HR, тому найбільші зміни відбулися саме у HR-процесах. Ми мали технологічні хаби у кількох містах: Харкові, звідки я родом, у Києві, Львові, Ужгороді, Дніпрі. 

У хабах легше вдавалося будувати та згуртовувати команди. Там люди зустрічалися не лише щоб працювати, а й щоб відпочити та поспілкуватися. Наші HR проводили багато заходів, тімбілдингів, ми брали участь у різних конференціях. 

В офісі ти завжди можеш вийти на каву з колегою, почавши обговорювати новий проєкт, а тоді, закінчивши розповідями про нову кавʼярню, трохи перемкнутись та відпочити. Натомість віддалена робота ізолює. Через війну наші співробітники працюють з десяти різних куточків світу, тому всі HR-процеси знову перейшли в онлайн. 

Ми намагаємося повернути інтерактив між колегами – гейміфікувати роботу, додавати диджитал-активності, щоб люди могли хоча б трохи відволіктися. Створюємо ботів, даємо один одному «такоси» у Slack – цю ідею придумав один із наших розробників. 

«Разом із командою можна відбудувати будь-який бізнес, а разом із людьми можна відбудувати будь-яку країну». Як працює команда KitRUM  /Фото 1

Влад Китайник, CEO компанії KitRUM

Нещодавно ми провели великий мітинг усією командою з майже 200 людьми, щоб поділитися, куди ми рухаємося, підтримати командний дух та нарешті зібратися всім разом, хай навіть онлайн. Це дало відчуття, що ти не один у своїй кімнаті, а твоя робота – частина великого цілого, де усі ми обʼєднані єдиною метою та одними цінностями.

Компанії мають бути схожими на комʼюніті, а це не той формат стосунків, де є керівник і виконавець завдань

Окрім соціального аспекту, робота триває у звичному ритмі. Наша екосистема, звіти, база даних, аналітика – усе це вже давно було в хмарі, тому процесних змін не відбулося. 

Як зберегти команду зараз? 

Хороші компанії зараз – це постачальники послуг та можливостей для своїх працівників. Коли почалася війна, ми допомагали нашим хлопцям та дівчатам із бронюванням житла, влаштовували процес релокації, надавали фінансову підтримку, навіть знаходили няню для дітей. 

Сьогодні компанії мають бути схожими на комʼюніті, а це не той формат стосунків, де є керівник і виконавець завдань. Коли ми беремо на себе частину навантаження, яке лягає на плечі людей, ми знімаємо з них частину стресу, що, своєю чергою, запобігає ментальному виснаженню наших колег.

Як компаніям приваблювати нових клієнтів зараз?  

Рецепт один – якісно робити те, що ти любиш, і швидко адаптувати процеси під нову реальність. Якщо ти робиш те, що не викликає в тебе щирої зацікавленості, результат буде посереднім. 

Інструменти вигравання нових клієнтів для нас залишилася такими самим, як у 2014 році. Наша індустрія – одна з тих, що розвивається найшвидше. Проте через її гнучкість треба постійно бути в потоці, слідкувати за ринком, шукати нові шляхи та інструменти. 

Український програміст – це не coding monkey, а спеціаліст із досвідом та мізками

Якщо відстати, можна швидко втратити свої позиції. Крім того, це доларова індустрія, і в неї намагаються заскочити багато аматорів. Отакі «гаражні» компанії на один-два розробники без професійного підходу до роботи часто псують сприйняття України в світі. 

Ми у KitRUM показуємо, що український програміст – це не coding monkey, а спеціаліст із досвідом та мізками. Він здатний пропонувати та розробляти високоінтелектуальні рішення, запускати ракети в космос. У певному сенсі – це відстоювання інтересів України в економічному плані. 

«Разом із командою можна відбудувати будь-який бізнес, а разом із людьми можна відбудувати будь-яку країну». Як працює команда KitRUM  /Фото 2

Команда KitRUM

У соцмережах ви комунікуєте гасло «we don’t just write code, we focus on self-development». Що входить до саморозвитку вашої команди?

Хоч ми зараз і працюємо у режимі ремоут, ми запускаємо курси та тренінги. Наприклад, через те що зараз мовне питання вкрай важливе, ми запустили курс української мови, аби українською було спілкуватися легше. У нас також є курси англійської мови. 

Ми надаємо психологічну підтримку, щоб люди розуміли, що вони не самі проходять через випробування. У планах – запустити воркшопи з психологічної допомоги в післявоєнний час. Є щомісячні тренінги з емоційного інтелекту, а до війни ми проводили майстер-класи з кулінарії, театрального мистецтва, спортивні активності. 

Коли люди приходять у KitRUM і наші цінності збігаються, ми робимо все можливе, щоб це були стосунки на роки

Ми хочемо, щоб наша команда розвивала різні навички. Надаємо підписки на Headspace, робимо Zoom-медитації – намагаємося урізноманітнити життя колег.

Наша компанія заточена на те, щоб життя співробітників було якісніше і щасливіше. Благоустрій команди займає навіть трохи більшу частину нашої метрики, ніж потрібно. Через це наші фінансові показники в середньому трохи нижчі, ніж по індустрії, але нашим людям комфортно, а це найголовніше. 

Завдяки цьому наші співробітники залишаються з нами надовго. Наш відтік працівників становить менш як 3%. Коли люди приходять у KitRUM і наші цінності збігаються, ми робимо усе можливе, щоб це були стосунки на роки.

Ви задонатили понад 3 млн гривень на українську армію. Які благодійні й волонтерські ініціативи ввійшли до цієї суми?

У цій сумі є частина фінансової допомоги, яку задонатили наші клієнти. З початку війни ми додали в інвойси пункт можливості зробити внесок на підтримку армії та населення. Абсолютно всі наші клієнти нас підтримують морально, а майже 80% – фінансово. Крім благодійності, якою ми займаємось кожний день, ми виділили близько $70 000 на переїзди та евакуацію для наших співробітників. 

IT-сектор взагалі дуже активно допомагає донатами. Особисто мені подобається ініціатива United24 – це великий фонд, який анонсував наш президент. Ми його також підтримуємо. 

Благодійність у нашому бізнесі стала радше частиною роботи, а не чимось випадковим

Окрім загальної підтримки ЗСУ, ми займаємось адресною допомогою: купуємо автомобілі для конкретних загонів, постачаємо дрони, відправляємо дитяче харчування. У Харкові ми доставляємо в середньому 100–150 продуктових кошиків для людей у важкодоступних локаціях. Ми беремо на себе відповідальність: отримуємо та обробляємо запит на допомогу, організуємо процес купівлі та доставлення від А до Я. 

Благодійність у нашому бізнесі стала радше частиною роботи, а не чимось випадковим. Ми закладаємо її у свій бюджет, як корпоратив, розвиток системи автоматизації, чи маркетинг. Ми хочемо бути системними в нашій допомозі. 

Три поради бізнесу, як витримати кризу та зростати? 

Ці поради універсальні й прикладні для будь-якого часу: берегти людей, які поруч, і бути щирим. Не грати в ігри: якщо щось іде не за планом, не треба намагатися це приховати, адже завжди є шанс, що правда все ж таки стане відомою, і ви просто зіпсуєте відносини та втратите довіру. 

Люди – це головне. Разом із командою можна відбудувати будь-який бізнес, а разом із людьми можна відбудувати будь-яку країну. 

Яким бачите майбутнє українського ІТ? 

Мої друзі, та і я сам, вважають мене безнадійним оптимістом. Я був серед тих, хто не вірив, що розпочнеться повномасштабне вторгнення. Наразі для мене це моторошний, але трансформаційний етап в історії нашої країни. Ми великою ціною, але остаточно та безповоротно стаємо сильною нацією та сильним міжнародним брендом. 

Я хочу вірити, що з тим, як зараз диджиталізуються процеси, зростатиме не лише український ІТ-сектор, але й інші галузі. Бізнес загалом стане більш прозорим, а люди перейдуть до певних універсальних та непохитних цінностей.