«Перш ніж братися за дизайн, компанії потрібно знайти себе». Засновники студії CREVV про візуальну ідентичність українського бізнесу
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

«Перш ніж братися за дизайн, компанії потрібно знайти себе». Засновники студії CREVV про візуальну ідентичність українського бізнесу

Фото: Ігор Царуков

Брендинг — важливий елемент комунікації бізнесу з аудиторією та носій його ДНК. Він допомагає вирізнятися на тлі конкурентів, формує у споживача стійкі асоціації з продуктом чи компанією, транслює її цінності та філософію.

Для засновників дизайн-студії CREVV Наталі Іванової та Антона Іванова створення візуальної ідентичності брендів — робочі будні. Серед їхніх клієнтів — винний магазин Goodwine, таксі-сервіс Uklon, фотобанк Depositphotos, фітнес-студія Hardio, онлайн-школа SKVOT та Kyiv Academy of Media Arts (КАМА). Проєкти студії відзначають і міжнародні експерти: минулого року CREVV отримала відразу пʼять нагород дизайнерської премії Red Dot Award.

Ми поговорили із засновниками про еволюцію візуального стилю українського бізнесу, процес створення айдентики та роль техніки в роботі дизайнера.

Наталя Іванова та Антон Іванов. Фото: Ігор Царуков

Наталя Іванова та Антон Іванов. Фото: Ігор Царуков

Дизайн для бізнесу: 10 років тому і сьогодні

На початку 2010-х дизайн в Україні тільки зароджувався. Бізнес робив перші спроби візуальної комунікації, тому брендинг тих часів відрізнявся наївністю та випадковістю візуальних рішень.

З розвитком креативної індустрії почали зʼявлятися студії й агенції, що розробляли фірмовий стиль та айдентику, загальна дизайн-грамотність підвищувалася. Позиція власників щодо візуального образу свого бізнесу теж поступово змінювалася. «Клієнти стали більш надивленими, почали ставитися до дизайну з більшою повагою і довіряти експертизі дизайн-студій», — каже Наталя.

Розвиток дизайн-культури змінив і запити бізнесу до айдентики, додає Антон: «Мета бути поміченим будь-якою ціною поступилася свідомому і відповідальному — щодо аудиторії та навколишнього середовища — підходу».

iPad Pro. Фото: Ігар Царуков

iPad Pro. Фото: Ігар Царуков

Яким має бути сучасний брендинг

Без чіткого позиціонування (не лише візуального, а й маркетингового) створити ефективний дизайн вкрай важко, переконані засновники CREVV. З часом у візуальному стилі з’являтимуться все нові елементи, він відхилятиметься від початкової версії дедалі більше і врешті-решт образ бренда розсиплеться.

Тому засновники CREVV радять дотримуватися підходу strategy first. «Перш ніж братися за дизайн, компанії потрібно знайти себе. Зрозуміти, про що ваш бренд, чим відрізняється від інших, який посил ви хочете донести до аудиторії. Після цього стає зрозуміло, яким має бути візуальний стиль — вирвиочно помітним (іноді це теж робочий підхід) чи приємно ненавʼязливим», — розповідає Антон.

Далі все залежить від задачі. «Іноді у бренда немає цілі виділитися. Навпаки — йому потрібно органічно вписатися в категорію, ніби він існує вже давно, стати ʼсвоїмʼ», — пояснює Наталя.

Як народжується візуальний стиль

Процес створення айдентики складається з трьох основних етапів. 

1. Дослідження. Роботу з новим клієнтом CREVV починають з того, що занурюються в тему проєкту, вивчають ринок, аналізують аудиторію і намагаються ухопити головний меседж бренда, зрозуміти, про що він. Дизайнерам це допомагає обрати правильний вектор у розробленні візуального стилю компанії, а власникам бізнесу — відкалібрувати стратегію.

Фото: Ігар Царуков

Фото: Ігар Царуков

Фото: Ігар Царуков

Фото: Ігар Царуков

Попередній слайд
Наступний слайд

2. Дизайн-концепція. Коли ключовий посил бренда визначено, дизайнери надають йому візуальної форми і вибудовують комплексне бачення майбутнього дизайну — розробляють його концепцію. Вона може охоплювати стиль графіки та ілюстрацій, кольорову палітру, шрифтові рішення.

На цьому етапі закладається фундамент усієї візуальної комунікації бренда та формується загальне уявлення про те, який вигляд дизайн-система матиме на різних носіях: брендованих блокнотах, ручках, листівках, плакатах, вивісках, етикетках, пакуванні, предметах одягу тощо. 

Кожен етап роботи важливий не тільки з концептуальної сторони, а й з технічної. Вибір комп’ютерного обладнання залежить насамперед від спеціалізації дизайнера. У ситуаціях «тут і зараз» на перший план виходить портативність. Тому для роботи в поїздках, для клієнтських презентацій, «збору» кейсів підходить iPad. «Це зручно для демонстрації портфоліо і створення нотаток. Легкий і мобільний інструмент», — каже Наталя.

Фото: Ігар Царуков

Фото: Ігар Царуков

До того ж з клавіатурою Magic Keyboard iPad Pro перетворюється на повноцінний мобільний компʼютер, який зручно брати в поїздки і працювати віддалено. Він підходить як для творчих, так і більш рутинних завдань і нічим не поступається ноутбуку. 

В комплекті з Apple Pencil iPad Pro стає ще одним девайсом — графічним планшетом. «Я зазвичай роблю записи в блокноті або малюю в телефоні. З Apple Pencil зручно писати або замальовувати щось від руки відразу в цифровому вигляді», — каже Антон. 

Також на планшеті можна швидко підписувати диджитал-документи або конспектувати тези зустрічі з клієнтом і відправляти своїй команді.

Фото: Ігор Царуков

Фото: Ігор Царуков

Фото: Ігор Царуков

Фото: Ігор Царуков

Фото: Ігор Царуков

Фото: Ігор Царуков

Попередній слайд
Наступний слайд

Антон додає, що порівняно з ноутбуками інтерфейс iPad Pro більш інтуїтивний, а версії програм трохи простіші за стандартні: «Я не дуже розуміюся на 3D, але якось натрапив на програму для 3D-моделювання — просто клацав собі, розважався. Оскільки це була версія софту для планшета, мені було простіше розібратися з основними функціями, і я одразу зробив швидкий скетч, з яким можна працювати далі. З ноутбуком на знайомство з програмою я б витратив більше часу».

3. Реалізація. Готову концепцію презентують клієнту. Коли робота над проєктом доходить до hard-частини (рендеринг відео, створення 3D), доцільніше працювати на iMac. Він підійде для дизайн-задач, які вимагають більшої технічної потужності та занурення у роботу. «У нас у штаті, наприклад, є моушн-дизайнер. Щоб рендерити 3D-графіку та анімацію, потужностей звичайного ноутбука йому недостатньо, потрібен стаціонарний компʼютер», — каже Антон.

Вже після презентації починається більш глибоке пропрацювання дизайну різних носів. Фінальний крок — створення брендбуку, в якому викладено стандарти візуального стилю компанії. 

Фото: Ігар Царуков

Фото: Ігар Царуков

Формування образу бренда 

Щоб візуальний образ компанії закріпився у свідомості споживачів, потрібен час. Багато залежить і від того, наскільки масово проявлятиметься брендинг, каже Наталя: «Звісно, якщо логотип компанії зʼявиться на кожному борді, їй не потрібно буде чекати кілька років, щоб запамʼятатися. Наприклад, сервіс доставки овочів OVO стрімко увірвався на ринок, його візуальний образ швидко став упізнаваним».

Головне — не відхилятися від обраного стилю. «У KAMA є хороший кейс з цього приводу. Дизайнери хотіли щороку привносити у візуальний стиль щось нове, але з певних причин їм цього не дозволяли. Зате згодом брендинг укорінився у головах людей настільки, що будь-які яскраві 3D-картинки асоціюються з KAMA», — підсумовує Антон. 

Придбати офіційні iPad Pro з вигодою 5000 грн і iMac з вигодою 7000 грн можна в авторизованих реселерів Apple в Україні:

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Розпочний свій бізнес. 25 жінок в IT