Ігор Ковальов, генеральний директор Payoneer в Україні та Білорусі, розповів, як онлайн-платежі трансформують локальний бізнес та стимулюють економіку.
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Онлайн‑платежі – ключовий прояв цифрової трансформації, завдяки якому тисячі компаній змогли вийти на глобальний рівень. Одним із головних гравців транзакційного ринку є платіжна платформа Payoneer, що забезпечує мільйони бізнесів міжнародними онлайн‑платежами та іншими сервісами з 2005 року.
Глобальні зміни: як трансформується український бізнес сьогодні
Міжнародний бізнес стрімко зростає у всьому світі, й Україна бере активну участь у цих трансформаціях. Одним з драйверів змін є активний розвиток цифрових транзакцій: якщо у 2010 році обсяг міжнародних платежів становив $15 трлн, то у 2022 цифра сягне $156 трлн. За понад 10 років обсяг онлайн-платежів зріс у 10 разів і продовжує набирати обертів.
5 головних тенденцій бізнес-трансформації в Україні:
Серед глобальних трансформацій бізнесу в Україні можна відзначити п’ять головних тенденцій.
- Вихід малого та середнього бізнесу на міжнародний ринок став значно простішим та швидшим процесом, зрозумілим будь-якому підприємцю.
- Відбувається швидка зміна фокусу з внутрішнього ринку України та країн СНД на західні ринки: ЄС, США, а також Японію, Південну Корею, країни Далекого Сходу та ін.
- Відбувається заміна імпорту з Китаю товарами локального виробництва.
- Відкриття нових ринків на міжнародних онлайн-маркетплейсах, вже відомих українському бізнесу, таких як Amazon Європа, а також відкриття нових платформ, як-от Walmart та Etsy. Сприяє цьому й паралельний розвиток сервісів із міжнародної логістики, які швидко і якісно доставляють товари: Укрпошта, «Нова пошта», Meest Express.
- Масштабне зростання ринку локальних IT-фахівців. Цьому сприяють нові технології, розвиток креативної індустрії, біржі праці та фрилансу. Сьогодні в Україні працює понад 230 тис. ІТ-фахівців. Згідно з прогнозами PwC, до 2025 року число спеціалістів зросте до 242 тис., а обсяг ринку індустрії сягне $8,4 млрд. Окрім того, для IT-бізнесу стало нормою відкривати офіси у США та Європі, аби приваблювати міжнародних клієнтів, водночас реалізуючи проєкти в Україні.
Усі ці чинники стимулюють внутрішнє виробництво, збільшують потенціал експорту та заохочують українських підприємців активно глобалізувати бізнес на міжнародних платформах.
Пандемія також суттєво прискорила цифрову трансформацію. Внаслідок карантину стрімко зріс сектор електронної комерції, що, зі свого боку, збільшило попит на ІТ-послуги та фахівців. Тому все більше компаній інвестують у підготовку кваліфікованих кадрів і диджитал-сервіси, аби підтримувати нові вимоги ринку.
Цифрові платіжні сервіси – важливий аспект для бізнесу, що планує вийти на міжнародний ринок. З появою платформи Payoneer для міжнародних онлайн-платежів локальні підприємці змогли представити свій бізнес за межами ринків СНД і зручно налагодити партнерство з іншими компаніями, працівниками, фрилансерами та підрядниками.
Які бізнеси найбільше користуються платіжними платформами?
Головна ціль платіжних платформ – максимізувати можливості та мінімізувати бар’єри для бізнесу. Такі платформи дозволяють кожному підприємцю чи компанії, перебуваючи в будь-якій точці світу, швидко і надійно здійснювати міжнародні транзакції. Тому в Payoneer ми визначаємо три головних типи користувачів платформи.
Середні та великі бізнеси
Часто це продуктові чи аутсорсингові IT-компанії, експортери товарів і послуг і провайдери сервісів, аудиторія яких знаходиться у США, ЄС, Великій Британії та інших країнах.
Фрилансери
Фахівці, що працюють індивідуально або на фриланс-біржах, особливо потребують доступної та надійної платформи. Таким чином розробники, творці контенту, маркетологи, репетитори, фотографи, музиканти тощо можуть надійно проводити міжнародні транзакції.
Приватні підприємці
Маркетплейси на кшталт Amazon, eBay та Walmart дозволяють активно розвивати міжнародний бізнес за наявності надійної транзакційної платформи. Наприклад, Payoneer є ексклюзивним платіжним провайдером для eBay та одним із платіжних провайдерів Amazon. Ми допомагаємо розвивати бізнеси в усьому світі – від невеликих сімейних підприємств до глобальних корпорацій.
Як Payoneer допомагає бізнесам вийти на міжнародний ринок: три категорії сервісів
Payoneer надає нинішнім і потенційним клієнтам допомогу з першим виходом на ринок безпосередньо або у партнерстві з банком. Окрім того, ми регулярно проводимо вебінари та конференції, публікуємо інформацію на сайті, активно навчаємо аудиторію.
До того ж Payoneer має департамент розвитку бізнесу клієнтів, який допомагає масштабувати бізнес та оптимізувати фінанси. Ми допомагаємо клієнтам у трьох головних напрямах: отримання платежів, здійснення оплат і додаткові послуги з підтримки та розвитку бізнесу.
Отримання платежів
Сервіс дозволяє отримати платежі не лише через інтеграцію з маркетплейсами, а й за місцевими реквізитами, що значно спрощує процес оплати замовнику. Окрім того, Payoneer допомагає виставити рахунки іноземним клієнтам. Платформа розпізнає, де знаходиться платник, і пропонує доступні та зручні форми оплати в його країні. Для користувачів платежі в межах Payoneer здійснюються без комісії.
Здійснення оплат
За допомогою платформи підприємці можуть оплачувати рекламу, розраховуватися з постачальниками та фрилансерами, платити ПДВ і навіть розраховуватися у супермаркеті. Окрім того, Payoneer дозволяє легко вивести кошти на свої рахунки у банках. Це можна зробити в будь-якому банку, проте щоб пришвидшити процес, можна звернутись до банків-партнерів, таких як ПриватБанк, monobank і МТБ Банк.
Підтримка та розвиток бізнесу
Оскільки більшість наших клієнтів – підприємці, розвиток бізнесу за допомогою оборотного капіталу є частиною нашого сервісу. Також ми автоматизуємо процеси, проводимо інтеграцію з ERP-системами та розширюємо перелік банків-партнерів. Інтеграції дозволяють зручніше здійснювати онлайн-платежі, швидкі перекази та зарахування грошей, а також дають можливість аналізувати дані в обліковому записі.
Цілі на майбутнє
Через зростання IT-індустрії збільшується попит на сервіси для e‐commerce. Водночас на цифрових маркетплейсах постійно змінюється алгоритм покупок, що вимагає нових сервісів і безпечних міжнародних транзакцій. У зв’язку з цим Payoneer планує подальше зростання з розширенням клієнтської бази та активним розвитком наявних бізнесів.
Окрім того, компанія посилено інвестує у дослідження, розробки та продажі в умовах глобальних трансформацій і переходу до онлайн-торгівлі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.