Українські та польські прикордонні та митні служби домовились відкрити пункт пропуску «Устилуг – Зосін» для виїзду порожніх транспортних засобів. Сьогодні перша вантажівка перетнула українсько-польський кордон, повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Режим пропуску пустих вантажівок на нових умовах почав діяти 9 вересня з 8:00 за київським часом. Це стосується як польських, так і українських фур.
- Пункт пропуску «Устилуг – Зосін» – найближчий до переходу «Ягодин – Дорогуськ», де напередодні черга з фур з українського боку вже сягнула довжини 60 км, зазначив Найєм. За його словами, режим виїзду порожнього транспорту в Устилузі має скоротити черги у Ягодині.
- «Очікуємо від польських перевізників розблокування пункту пропуску «Ягодин – Дорогуськ», а від колег та друзів у польському уряді – збільшення працівників фітосанітарної та ветеринарної служб», – наголосив Найєм.
- В Мінінфраструктури заявили, що Україна в найкоротші терміни готова підготувати й відкрити для позачергового виїзду пустих вантажівок з України до Польщі пункти пропуску «Грушів – Будомєж», «Угринів – Долгобичув» та «Смільниця – Кросьцєнко».
Контекст
Останніми тижнями на кордоні утворилися багатокілометрові черги з вантажівок. На 5 вересня на переході Ягодин–Дорогуськ черга розтягнулася більше ніж на 50 км, повідомив Forbes операційний директор із транспортної логістики Ekol Logistics Ukraine Ігор Стороженко. На інших переходах, за його даними, на українсько-польському кордоні черги менші. На переході «Краківець – Корчова» – 27 км, «Шегіні – Медика» – 25 км і «Рава-Руська – Хребенне» – 18 км.
5 вересня на польському пункті пропуску «Дорогуськ» польські водії перекрили трасу, пропускаючи щогодини не більше двох автівок: одну з товаром і одну порожню. Вони висунули три вимоги: пришвидшити фітосанітарний та ветеринарний контроль, перевести службу на цілодобовий режим роботи та скасувати «транспортний безвіз» для українських перевізників, який ті отримали два місяці тому. Якщо останню вимогу буде задоволено, українським водіям треба буде отримувати спеціальні дозволи для доставки вантажів до ЄС.
Однією із головних причин черг на кордоні є зниження темпів оформлення вантажівок фітосанітарною та ветеринарною службою Польщі, вважає міністр інфраструктури Олександр Кубраков. Якщо до повномасштабного вторгнення РФ в Україну щодоби інспектори служби приймали і оформлювали до 80 вантажівок на добу, то в в останні дні серпня цей показник не перевищував 25. За його словами, навіть якщо негайно будуть ухвалені рішення щодо підвищення зарплат і щодо найму працівників служб фітосанітарного і ветеринарного контролю Польщі, для того, щоб ця черга розійшлася, потрібно буде кілька тижнів.
Основна причина заторів на українсько-польському кордоні в Ягодині – зміни в організації прикордонного руху порожніх вантажівок, недосвідчені українські водії та польські служби, які не працюють цілодобово, повідомили Forbes в пресслужбі Мінфіну Польщі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.