Основною причиною заторів на українсько-польському кордоні в Ягодині є зміна організації прикордонного руху порожніх вантажівок, недосвідчені українські водії та польські служби, які не працюють цілодобово. Про це повідомили Forbes в пресслужбі Міністерства фінансів Польщі.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Водіям порожніх транспортних засобів важко дістатися без черги до пункту пропуску в Ягодині, оскільки українські перевізники блокують дороги, не даючи їм це зробити. Серед причин польська сторона називає велику кількість недосвідчених водіїв, які не знайомі з процедурами контролю та оформлення неповної документації, що призводить до неможливості розпочати перевірку.
- Крім того Польща відзначає дуже високий рівень прикордонного руху великовагового транспорту, який підлягає обов’язковому контролю.
- Часткове розблокування українських чорноморських портів поки що не покращило ситуацію на автомобільних пунктах пропуску на польсько-українській ділянці держкордону, йдеться у повідомленні Мінфіну Польщі.
- Значна кількість перевірок, які проводяться різними інспекціями, суттєво впливає на зменшення пропускної спроможності при перетині кордону. Автомобілі, які очікують проведення інспекції, блокують доступ до зони прикордонного та митного контролю вантажівок, які перевозять інші вантажі, наголошує польська сторона. Кожна із служб має певний обсяг компетенції та порядок роботи, включаючи фіксований робочий час. Як правило, вони не працюють 24 години на добу, йдеться у коментарі.
- Національна адміністрація доходів реалізовує низку проєктів, спрямованих на покращення прикордонного контролю. Зокрема, йдеться про модифікацію процедур, пов’язаних з оформленням прикордонного руху, і скорочення часу очікування на перетині кордону, пов’язаного з діяльністю митного та фіскального контролю, до необхідного мінімуму. Наприклад, використовується рентгенівський апарат, який дозволяє зменшити кількість фізичних перевірок, які займають набагато більше часу у контролерів.
Контекст
Останніми тижнями на українсько-польському кордоні утворилися багатокілометрові черги з вантажівок. На 5 вересня на переході Ягодин–Дорогуськ черга розтягнулася більше ніж на 50 км, повідомив Forbes операційний директор із транспортної логістики Ekol Logistics Ukraine Ігор Стороженко. На інших переходах, за його даними, на українсько-польському кордоні черги менші. На переході Краківець–Корчова – 27 км, Шегіні–Медика – 25 км і Рава-Руська–Хребенне – 18 км.
5 вересня на польському пункті пропуску «Дорогуськ» польські водії перекрили трасу, пропускаючи щогодини не більше двох автівок: одну з товаром і одну порожню.
Головна причина виникнення багатоденних черг – погана робота польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль, вважає заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм. З початку повномасштабного вторгнення РФ цей контроль на польському кордоні уповільнився в кілька разів, розповідає він. Якщо раніше польські фітосанітарні та ветеринарні служби приймали в пункті пропуску «Дорогуськ» близько 80 вантажівок на добу, в серпні – в 5–6 разів менше.
Є й інша думка. Польські ветеринарні служби можуть навмисне зменшити кількість перевірок українського зерна, щоб зменшити його поставки на свій ринок, каже власник трейдингової компанії MVP Group Вадим Ставінський. «Зараз у Польщі зменшуються закупівельні ціни на зерно. Одна з причин – збільшення експорту з України», – каже він. За останні два місяці ціни на ріпак у Польщі впали майже в 1,5 раза, до 2800 злотих (€592).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.