Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Forbes повертається в Україну посеред розшалілого «шторму століття». Мало хто здатний зрозуміти, що буде з ним або його бізнесом за місяць, пів року, рік. Але, як сказав Вінстон Черчилль, якщо ви йдете через пекло – продовжуйте йти.
Ми не відсунули наш проєкт на безрік, тому що твердо віримо в одну просту істину: люди обов’язково здолають і цю біду. Зрештою, найперший номер Forbes вийшов у вересні 1917 року, коли Америка готувалася вступити у кровопролитні бої на європейському театрі воєнних дій. Немає сенсу перераховувати катастрофи, які пережило людство протягом наступних 100 років. Те, що, незважаючи на них, у 2020 році середньостатистичний землянин жив у кілька разів краще – багатше, здоровіше, цікавіше, – ніж його предок у 1920-му, пояснюється загалом і в цілому одним: духом вільного підприємництва.
Підприємницький капіталізм – найуспішніша соціальна технологія за пам’яті Homo sapiens. Вона звиває інтереси покупців і продавців у висхідну спіраль прогресу. Компанії, озброєні цією технологією, торжествують над конкурентами, тому що ставлять на перше місце вигоду інших людей – своїх споживачів. З цього, а не навпаки випливає все решта: гарні умови праці для співробітників, увага до легітимних позицій соціальних і культурних груп, уважність до наслідків своїх дій для навколишнього середовища.
Forbes повертається в Україну, щоб оспівувати, просувати, допомагати впроваджувати цю технологію.
Розмірковуючи про те, як побудувати екосистему Forbes, яка відповідатиме цій місії, я постійно повертаюся до двох питань. Їх поставили перед собою – і перед нами – двоє видатних підприємців XXI століття. Питання Пітера Тіля: «Назвіть якусь важливу істину, з якою не згодна більшість людей, які вас оточують?» Питання Джеффа Безоса: «Що залишиться незмінним і через 10 років?» Погляд на свою справу з цих двох ракурсів примиряє непримиренні, здавалося б, але вкрай необхідні для підприємницького успіху інгредієнти – радикалізм і здоровий глузд.
Матеріал вийшов в першому номері журналу Forbes (червень 2020).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.