Категорія
Новини
Дата

Кулеба закликав бізнес виходити на зовнішні ринки, щоб зберегти українську економіку

Український бізнес має виходити на зовнішні ринки, вважає міністр закордонних справ Дмитро Кулеба. Щоб сприяти експорту української продукції МЗС запустило цифрову платформу Nazovni, сказав він під час виступу на конференції Forbes «Будуємо разом», яка пройшла 8 липня.

Ключові факти

  • У українських підприємств є три причини виходити на експорт. «В умовах війни та екстреної перебудови економіки експорт необхідний для виживання та відновлення», — підкреслив Кулеба під час промови. За його словами лише вихід на іноземні ринки допоможе зберегти українську економіку.
  • Друга причина: безпрецедентно вигідні умови від країн Євросоюзу, Великої Британії, Канади, Австралії та США, що повністю чи частково скасували мита та квоти (тобто кількісні обмеження) на експорт з України. «Вихід українських товарів і послуг на ринки Європи та світу сьогодні простий, як ніколи», — вважає Кулеба.
  • Третя причина: світ цікавиться Україною та хоче її підтримувати, зокрема, економічними методами.

Контекст

Nazovni — це сервіс для українських підприємців і компаній, які хочуть вивести свій продукт на експорт. Спеціалісти сервісу допомагають підприємцям проаналізувати потенційні ринки та надають рекомендації з планом дій для початку експорту. 

Українські бізнеси не мають досвіду виходу на експорт, про це свідчить дослідження настроїв українських підприємців щодо експорту у травні 2022 року проведене компанієї Postmen. 69% підприємців ніколи не експортували свій товар, 61% не планують вихід на зовнішні ринки, лише 37% планує експорт у наступному кварталі/півріччі. Значна кількість респондентів не вірить, що експорт може компенсувати втрати на внутрішньому ринку.