Прямі поточні втрати малого та середнього бізнесу в Україні за перші два тижні війни склали $30–60 млрд. Про це йдеться в дослідженні українського бізнесу під час військових дій, яке провели Advanter Group та Ліга ділових клубів України 11–13 березня.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Втрати ВВП через релокацію бізнесів в Україні оцінюються у 9%. З 24 лютого 7% компаній оцінили прямі втрати свого бізнесу у суму більше $1 млн; 9% компаній – від $200 000 до $1 млн; 20% — від $50 000 до $200 000; 29% — від $10 000 до $50 000; 23% — у суму до $10 000. Також 12% компаній оцінили прямі втрати як несуттєві.
- 79% малих та середніх підприємств в Україні повністю або частково припинили роботу: повністю зупинені 54%, майже зупинені 25%, зменшили обсяги робіт 5%; працюють частково 14%; практично не змінили діяльність 2% компаній.
- Релокація бізнесу відбулася у 2% компаній, знаходяться в процесі – 7%, частково провели – 12%, не встигли провести 31%; не бачать сенсу в релокації 48% компаній.
- 8% підприємств (від усіх опитаних) проводять релокацію повністю або переважно за кордон. При цьому 31% ще не визначилися з місцем релокації, повністю переїхати за кордон планують 5%, залишитися всередині України – 41%, переважно за кордон – 9%; переважно в Україні – 14%.
Контекст
Дослідження українського бізнесу під час військових дій провели 11-13 березня Advanter Group та Ліга ділових клубів України методом онлайн опитування. Всього опитано 245 власників та CEO підприємств. Регіон опитування: Вінниця, Дніпро, Житомир, Закарпаття, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків, Херсон та Чернівці.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.