Прямі поточні втрати малого та середнього бізнесу в Україні за перші два тижні війни склали $30–60 млрд. Про це йдеться в дослідженні українського бізнесу під час військових дій, яке провели Advanter Group та Ліга ділових клубів України 11–13 березня.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Втрати ВВП через релокацію бізнесів в Україні оцінюються у 9%. З 24 лютого 7% компаній оцінили прямі втрати свого бізнесу у суму більше $1 млн; 9% компаній – від $200 000 до $1 млн; 20% — від $50 000 до $200 000; 29% — від $10 000 до $50 000; 23% — у суму до $10 000. Також 12% компаній оцінили прямі втрати як несуттєві.
- 79% малих та середніх підприємств в Україні повністю або частково припинили роботу: повністю зупинені 54%, майже зупинені 25%, зменшили обсяги робіт 5%; працюють частково 14%; практично не змінили діяльність 2% компаній.
- Релокація бізнесу відбулася у 2% компаній, знаходяться в процесі – 7%, частково провели – 12%, не встигли провести 31%; не бачать сенсу в релокації 48% компаній.
- 8% підприємств (від усіх опитаних) проводять релокацію повністю або переважно за кордон. При цьому 31% ще не визначилися з місцем релокації, повністю переїхати за кордон планують 5%, залишитися всередині України – 41%, переважно за кордон – 9%; переважно в Україні – 14%.
Контекст
Дослідження українського бізнесу під час військових дій провели 11-13 березня Advanter Group та Ліга ділових клубів України методом онлайн опитування. Всього опитано 245 власників та CEO підприємств. Регіон опитування: Вінниця, Дніпро, Житомир, Закарпаття, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків, Херсон та Чернівці.
26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.