Прямі поточні втрати малого та середнього бізнесу в Україні за перші два тижні війни склали $30–60 млрд. Про це йдеться в дослідженні українського бізнесу під час військових дій, яке провели Advanter Group та Ліга ділових клубів України 11–13 березня.
⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».
Ключові факти
- Втрати ВВП через релокацію бізнесів в Україні оцінюються у 9%. З 24 лютого 7% компаній оцінили прямі втрати свого бізнесу у суму більше $1 млн; 9% компаній – від $200 000 до $1 млн; 20% — від $50 000 до $200 000; 29% — від $10 000 до $50 000; 23% — у суму до $10 000. Також 12% компаній оцінили прямі втрати як несуттєві.
- 79% малих та середніх підприємств в Україні повністю або частково припинили роботу: повністю зупинені 54%, майже зупинені 25%, зменшили обсяги робіт 5%; працюють частково 14%; практично не змінили діяльність 2% компаній.
- Релокація бізнесу відбулася у 2% компаній, знаходяться в процесі – 7%, частково провели – 12%, не встигли провести 31%; не бачать сенсу в релокації 48% компаній.
- 8% підприємств (від усіх опитаних) проводять релокацію повністю або переважно за кордон. При цьому 31% ще не визначилися з місцем релокації, повністю переїхати за кордон планують 5%, залишитися всередині України – 41%, переважно за кордон – 9%; переважно в Україні – 14%.
Контекст
Дослідження українського бізнесу під час військових дій провели 11-13 березня Advanter Group та Ліга ділових клубів України методом онлайн опитування. Всього опитано 245 власників та CEO підприємств. Регіон опитування: Вінниця, Дніпро, Житомир, Закарпаття, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків, Херсон та Чернівці.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.