Для розблокування Суецького каналу від контейнеровоза Ever Given може знадобитися кілька тижнів, пише Reuters із посиланням на Пітера Бердовські, голову компанії Boskalis, фахівці якої займаються зняттям судна з мілини.
Ключові факти
- Адміністрація Суецького каналу (SCA) заявила, що навігацію припинено до зняття контейнеровоза з мілини. В операції беруть участь вісім буксирів.
- Власник Ever Given і страховики зіткнуться з претензіями на мільйони доларів, навіть якщо судно буде швидко знято з мілини.
- Заступник керуючого директора промислової асоціації Німеччини (BDI) Хольгер Леш зазначив, що попередні затримки вже позначалися на виробництві. Особливо сильно постраждали галузі, які залежать від поставок сировини або будматеріалів.
- За оцінкою глави аналітичної компанії Banchero Costa&Co Ральфа Лещинського, кораблі змушені будуть пливти в обхід навколо Африки, що додасть приблизно тиждень до подорожі. Це збільшить вартість перевезень і призведе до зриву графіків, пише Bloomberg.
- Ситуація з блокуванням Суецького каналу спричинила нестабільність нафтових ринків, пише CNN. Ф'ючерси на нафту марки Brent зросли в середу майже на 6%, після блокування. Однак у четвер ціни знову впали через третю хвилю пандемії.
Головна цитата
«Судно схоже на величезного кита, викинутого на берег. Це величезний тягар на піску. Можливо, нам доведеться знижувати вагу судна за рахунок вивантаження контейнерів, нафти й води», – заявив Бердовські.
Важливі цифри
Через Суецький канал протяжністю 193 км проходить щодня приблизно 30% світового обсягу морських контейнерів. Це близько 12% від загального обсягу світової торгівлі всіма товарами. Минулого року артерією пройшло майже 19 000 суден.
Контекст
Контейнеровоз Ever Given довжиною 400 м сів на мілину посеред Суецього каналу 23 березня. Причиною цього став сильний вітер. Судно блокує транзит в обох напрямках Суецього каналу, який є одним із найзавантаженіших у світі і з’єднує Азію та Європу. За даними агентства Leith Agencies, у цілому на обох кінцях каналу зупинилися 156 великих контейнеровозів, танкерів, що перевозять нафту й газ, і балкерів, що перевозять зерно. Це призвело до одного з найбільших заторів у судноплавстві за останні роки.
Росія й Саудівська Аравія є двома головними експортерами нафти через канал, у той час як Індія й Китай – основними імпортерами. Тривала зупинку руху через канал може утруднити потоки нафти російської та каспійської до Азії та з Близького Сходу до Європи.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.