Для розблокування Суецького каналу від контейнеровоза Ever Given може знадобитися кілька тижнів, пише Reuters із посиланням на Пітера Бердовські, голову компанії Boskalis, фахівці якої займаються зняттям судна з мілини.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Адміністрація Суецького каналу (SCA) заявила, що навігацію припинено до зняття контейнеровоза з мілини. В операції беруть участь вісім буксирів.
- Власник Ever Given і страховики зіткнуться з претензіями на мільйони доларів, навіть якщо судно буде швидко знято з мілини.
- Заступник керуючого директора промислової асоціації Німеччини (BDI) Хольгер Леш зазначив, що попередні затримки вже позначалися на виробництві. Особливо сильно постраждали галузі, які залежать від поставок сировини або будматеріалів.
- За оцінкою глави аналітичної компанії Banchero Costa&Co Ральфа Лещинського, кораблі змушені будуть пливти в обхід навколо Африки, що додасть приблизно тиждень до подорожі. Це збільшить вартість перевезень і призведе до зриву графіків, пише Bloomberg.
- Ситуація з блокуванням Суецького каналу спричинила нестабільність нафтових ринків, пише CNN. Ф'ючерси на нафту марки Brent зросли в середу майже на 6%, після блокування. Однак у четвер ціни знову впали через третю хвилю пандемії.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Головна цитата
«Судно схоже на величезного кита, викинутого на берег. Це величезний тягар на піску. Можливо, нам доведеться знижувати вагу судна за рахунок вивантаження контейнерів, нафти й води», – заявив Бердовські.
Важливі цифри
Через Суецький канал протяжністю 193 км проходить щодня приблизно 30% світового обсягу морських контейнерів. Це близько 12% від загального обсягу світової торгівлі всіма товарами. Минулого року артерією пройшло майже 19 000 суден.
Контекст
Контейнеровоз Ever Given довжиною 400 м сів на мілину посеред Суецього каналу 23 березня. Причиною цього став сильний вітер. Судно блокує транзит в обох напрямках Суецього каналу, який є одним із найзавантаженіших у світі і з’єднує Азію та Європу. За даними агентства Leith Agencies, у цілому на обох кінцях каналу зупинилися 156 великих контейнеровозів, танкерів, що перевозять нафту й газ, і балкерів, що перевозять зерно. Це призвело до одного з найбільших заторів у судноплавстві за останні роки.
Росія й Саудівська Аравія є двома головними експортерами нафти через канал, у той час як Індія й Китай – основними імпортерами. Тривала зупинку руху через канал може утруднити потоки нафти російської та каспійської до Азії та з Близького Сходу до Європи.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.