Найбільший український виробник помідорів і томатної пасти за останні шість років капітально перебудував продажі. Ще 2013 року 49% врожаю компанії Agrofusion, яка належить Сипку, йшло в Росію. Кремлівські санкції проти українського бізнесу змусили Сипка шукати ринки збуту в Європі. Тепер його пасту купують Heinz, Nestle, Unilever і Pepsico. Загалом на ЄС припадає 49% продажів, цей напрям приніс у 2018 році €40 млн виручки. Дослідницька компанія World Processing Tomato Council помістила холдинг Сипка на дев’яте місце у світі за потужністю обробки томатів. Його нове завдання – домогтися збільшення квот Євросоюзу на постачання томатної пасти.
Рейтинг найбагатших воєнного часу
На тимчасово окупованій території в Херсонській та Миколаївській областях залишилися три з чотирьох заводів найбільшого українського виробника томатної пасти Agrofusion. Завод на підконтрольній Україні території постійно обстрілює російська армія, каже фінансовий директор компанії Іван Сакаль. Обсяги виробництва Agrofusion впали в 10 разів порівняно з минулим роком. Група обробила лише 860 га землі, тоді як у 2021 році – 33 650 га. Скорочення виробництва Agrofusion позначилося на українському експорті томатної пасти. За 2021–2022 маркетинговий рік (липень – червень) він скоротився на 45%, до 62 180 т.