Гуманітарний фронт країни: як ритейлери забезпечують продуктами «гарячі точки»
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Гуманітарний фронт країни: як ритейлери забезпечують продуктами «гарячі точки»

Фото надані АТБ

Корпорація АТБ – чи не найбільший ритейлер країни, що з перших днів війни постачає продукти першої необхідності у локації по всій країні. Компанія розповіла, як працює під час війни та підтримує ланцюжок постачань.

Підготовка 

Підготовчі заходи у корпорації АТБ сформувалися ще з 2014 року, коли компанія втратила 152 магазини мережі та розподільчий центр компанії через анексію Криму та війну на Донбасі.

Крім втрат, команда отримала цінний досвід: оперативна перебудова логістики у воєнних обставинах, забезпечення її гнучкості, протоколи для запуску бізнес-процесів у кризових обставинах. Коли на початку 2022 року з’явилась інформація про вторгнення російських військ до України, ці протоколи актуалізували.

У перші дні війни було сформовано оперативний штаб, який у режимі реального часу та оперативного реагування стежить за розгортанням та зміною географії бойових дій. Всі процеси було зорієнтовано на максимальну «живучість» мережі.

Сьогодні установка АТБ – не про бізнес, а про безпеку та допомогу людям.

Гуманітарний фронт країни: як ритейлери забезпечують продуктами «гарячі точки» /Фото 1

Фото надані АТБ

Як нині функціонує мережа АТБ

З моменту вторгнення російських загарбників до України втрати мережі АТБ за приблизними оцінками складають десятки мільярдів гривень. На початок квітня понад три сотні магазинів тимчасово зачинені у зонах активних бойових дій та тимчасово окупованих територіях, з них близько сотні знищені бомбардуваннями та обстрілами, або стали жертвами мародерів у російській військовій формі. Корпорація втратила 4 розподільчі центри із восьми: два із них розгромлені обстрілами, а стан ще двох невідомий, бо вони перебувають на територіях, які контролюють загарбники.

Тому пріоритет – безпека персоналу та відвідувачів. Магазини мережі не працюють лише на тимчасово окупованих територіях. Також діє мережа опорних магазинів у великих містах країни – Києві, Харкові, Сумах, Миколаєві та інших. Менеджери на ходу перебудовують логістику постачань.

Зараз ми не рахуємо збитки – ми рахуємо час до завершення війни та повернення до мирного життя

Співробітники – це «перша лінія фронту»: разом із мешканцями «гарячих точок» вони часто поруч сидять у підвальних приміщеннях магазинів, які компанія відкрила для всіх, хто потребує укриття під час повітряної тривоги. Ці приміщення забезпечені всім необхідним. 

Щоденний подвиг роблять водії: під обстрілами завантажують та перевозять продукти через найгарячіші точки. Компанія неймовірно пишається людьми, які сьогодні допомагають вистояти громадам по всій Україні.

Гуманітарний фронт країни: як ритейлери забезпечують продуктами «гарячі точки» /Фото 2

Фото надані АТБ

Як лібералізація імпорту допомагає ланцюжку постачань

Зараз ланцюги постачань опинились у зонах активних бойових дій. Проте політика компанії в роботі з партнерами – це взаємні кроки назустріч. 

АТБ – не лише ритейлер No1, це роботодавець для десятків тисяч людей. Для постачальників мережа суттєво скоротила період розрахунків за поставлений товар – це допомога партнерам, щоб вистояти у цей важкий час. 

Великий плюс – здійснена урядом лібералізація імпорту: до України дозволено імпортувати продукти харчування без маркувань українською мовою. Це допоможе оперативно нівелювати дефіцит важливих товарних позицій.

Ключові ініціативи мережі АТБ щодо допомоги громадам та захисникам

  • Загальний внесок корпорації та мережі АТБ в обороноздатність та гуманітарні проєкти перевищує 200 млн грн. 
  • Із них 100 млн грн – сплачені наперед податки до бюджету. 
  • Інші кошти – спрямовано на гуманітарні проєкти для надання допомоги мирним мешканцям у зонах бойових дій або під час евакуації, медичним установам, волонтерським організаціям, прихисткам. 
  • У магазинах АТБ розгорнута загальнонаціональна програма збору гуманітарної допомоги та екіпірування для захисників, які команда часто власноруч доставляє у місця з найбільшою потребою. 

Поки Україна відвойовує мирне життя, ритейлери завдяки захисту ЗСУ повертаються на безпечні території та допомагають підтримувати нормальне життя.