Як Figma стала найгарячішим дизайнерським стартапом з оцінкою в $10 млрд /Фото Getty Images
Категорія
Компанії
Дата

Як Figma стала найгарячішим дизайнерським стартапом з оцінкою в $10 млрд

Ділан Філд, засновник Figma. Фото Getty Images

Те, що Google Docs зробив для обробки документів, а GitHub – для кодування, Figma Ділана Філда робить для дизайну. Працівники таких компаній, як Netflix, Airbnb, Zoom і Discord, уже користуються нею 

У квітні у Ділана Філда був найшаленіший день відтоді, як він покинув Університет Брауна, щоб спробувати свої сили у стартапах, майже десять років тому. На віртуальній конференції його компанії Figma, яка займається ПЗ для дизайну, а серед її користувачів є Airbnb, BMW і Zoom, Філд оголосив про її другий продукт. Ним став FigJam – інструмент для роботи із віртуальною дошкою онлайн. А за кілька годин після конференції дружина Філда Елена сказала йому, що вагітна їхнім первістком.

Більшу частину пандемії 29-річний Філд слухав користувачів Figma. Під час подорожей аж в Україну і Нігерію, щоб особисто відвідати клієнтів, він також читав заяви клієнтів до техпідтримки, відгуки торгових представників компанії і відповідав користувачам у Twitter. До жовтня у нього визрів план.

Основний продукт Figma пропонує віртуальне полотно, на якому дизайнери і не тільки створюють візуальні ефекти у реальному часі. Але вони не можуть використати Figma, щоб розробити діаграми початкових ідей або блок-схеми. Із цим і допоможе FigJam, який буде цифровою версією домашньої або офісної стіни зі стікерами. «Під час мозкового штурму потрібне вільне і необтяжене зайвим середовище, щоб усі були на креативі, добре проводили час і не переймалися технічними деталями організації процесу», – пояснює Філд.

Після шестимісячного забігу у Figma було достатньо відгуків від клієнтів, таких як Discord, Netflix і Stripe, щоб запустити публічну бета-версію FigJam; Філд сказав, що вона готова на 25% і що з часом стане кращою. «Коли ти зробив продукт достатньо хорошим, то ринок наче збирається витягти його із тебе», – каже він. Figma вже додала можливість аудіоспілкування із колегами за командою, а таймер став ще однією пріоритетною опцією, про яку часто просять.

Adobe популяризував програми для дизайнерів ще у 1980-х; коли зʼявилася Figma, яка цього року у списку Cloud 100 посіла сьоме місце, дизайнери вже використовували Sketch і InVision (№ 52). Figma, яка почала працювати у 2016-му, вже має мільйони користувачів і очікує, згідно з деякими джерелами, що цьогорічний виторг збільшиться удвічі проти виторгу 2020-го, який склав $75 млн.

Усіма своїми візуальними активами кампанія Джо Байдена управляла через Figma. А коли у 2020-му по всій Америці закінчився туалетний папір, Kimberly-Clark створила бланки для додаткових замовлень за допомогою інструментів Figma.

У червні компанія зібрала $200 млн від інвесторів за оцінки вартості $10 млрд. За оцінками Forbes, Філд і 31-річний співзасновник Еван Воллес володіють по 10% Figma кожен, що робить їх майже мільярдерами. (Для приватних компаній Forbes застосовує 10% знижки.)

Сьогоднішня місія проста: те, що Google Docs зробив для обробки документів, а GitHub – для кодування, Figma робить для дизайну. «Вся економіка переходить із фізичного світу у цифровий, а для дизайну це лише нещодавній крок, – пояснює Філд. – Дизайн – це командний спорт, він апріорі вимагає співпраці».

У старшій школі технічної спеціалізації у окрузі Сонома, Каліфорнія, Філд створював роботів і вебсайти для друзів. Пізніше він вразив директорів стажувальної програми LinkedIn, коли допоміг створити програму соціальної допомоги.

В групі бакалаврів Брауна, які вивчали компʼютерні науки, він познайомився із Воллесом, котрий вразив свого куратора літньої практики у Pixar, коли створив алгоритм, що змушував мʼячик стрибати у 3-D басейні.

Після інтернатури у Flipboard Філд покинув університет у 2012-му, щоб узяти $100 000 і розпочати власну справу як учасник програми Thiel Fellowship (Воллес приєднався до нього у Каліфорнії, коли закінчив університет).

Кілька років він випробовував низку ідей, серед яких ПЗ для дронів, а у найгірші часи – генератор мемів. Нарешті, вони дослідили застосунки редагування фотографій від Adobe і створили інструмент для прихильників, які хотіли вставити себе у фотографію поруч із Бараком Обамою.

Генеральна директорка з роботи із клієнтами Аманда Клега і віцепрезидент із продукту Юкі Ямашита перейшли у Figma зі Zendesk і Uber відповідно. Фото GABRIELA HASBUN FOR FORBES

Генеральна директорка з роботи із клієнтами Аманда Клега і віцепрезидент із продукту Юкі Ямашита перейшли у Figma зі Zendesk і Uber відповідно. Фото GABRIELA HASBUN FOR FORBES

Потім Філд накинув оком на популярний Photoshop, але не програму на робочий стіл, а на версію для браузера. Цього було достатньо для того, щоб Index Ventures, яка є венчурною фірмою члена ради Flipboard Денні Рімера, тодішній гендиректор LinkedIn Джефф Вайнер та інші очолили посівний раунд, який зібрав $4 млн, у 2013-му.

Відмова колишнього гендиректора Mozilla Джона Ліллі, який був інвестором у Greylock Partners, була не менш важливою. Вона не зупинила Філда, а змусила регулярно звертатися до Ліллі за відгуками. Коли Ліллі ненароком сказав, що колишній гендиректор Adobe Брюс Чізен може дати цінну пораду, Філд його знайшов і поговорив із ветераном.

«Ділан має чудову якість – він шукає правду і поради наставників, – каже Ліллі, який очолив інвестицію Greylock у раунд Серії А для Figma у 2015-му. – Його ніколи не зупиняють люди, які думають, що він робить щось не так, – він просто хоче отримати інформацію».

Складнішим для Філда виявилося приймати вольові рішення на основі зібраних даних. На запуск тестової версії продукту Figma пішли роки, і багато працівників, розчаровані таким станом речей, пішли з компанії до цього запуску. Наставник Філда Вайнер сказав йому, що ставити запитання – це добре, але не за рахунок нехтування власними інстинктами.

Коли настав час визначати ціну на продукт Figma, Філдова інтуїція підказала йому зачекати і вдосконалити продукт. Та коли користувач, який працює у Microsoft, попередив, що у техногіганті вже не так активно користуються продуктом Figma, бо там сумніваються, що безкоштовному стартапу можна довіряти, Філд запрацював швидше.

Знову увімкнувши режим «дослідження», він зупинився на моделі, яка схожа на модель австралійської компанії Atlassian: просте дворівневе ціноутворення – $12 або $45 за редактор (багато користувачів все ще користуються безкоштовною версією).

Пізніше, коли імениті клієнти, серед яких Google, попросили про знижку на опт, Філд миттю зателефонував їм, щоб пояснити, чому Figma не піде на поступки. «Люди слухають і розуміють або ні, але тоді наші шляхи розходяться», – каже він.

Сьогодні із $200 млн нових інвестицій Figma повинна зʼясувати, як надати пріоритет міжнародному розширенню (80% її користувачів знаходиться за межами США, а у останньому раунді інвестицій взяли участь інвестори, що спрямовані на глобальну стратегію, як-от бразильська фірма Base Partners), потенційним придбанням (вона уже купила два стартапи, серед яких той, що оновив мобільний застосунок Figma) і новим опціям. Усе для того, щоб допомогти їй стати компанію, яка пропонує комплексні рішення. FigJam, яка сама ще у розробці, допомагає із початковою стадією. Ще треба попрацювати над кінцевим етапом, на якому проєкти перетворюються на завершені продукти.

Така кінцева стадія – то майбутнє компанії, але Філд не поспішає поперед батька в пекло. Із такою широкою базою клієнтів, яка все збільшується, Філд каже, що є «мільйон» усього, що користувачі хочуть отримати від його продукту. Якщо він почне задовольняти забагато запитів, інструменти Figma можуть стати базладними, переобтяженими.

У робочі дні він часто шукає у Twitter згадки про Figma і дизайн або читає свіжі заяви до техпідтримки. «Не всі ці згадки і заяви позитивні, бо завжди є щось, що користувач хоче виправити. Але це дає мені змогу тримати руку на пульсі, – розповідає він. – А читати слова людей, які задоволені нами, – це справжній кайф».

Філд завжди шукає «золоту середину», тому він став одним із перших босів технокомпаній, який схвалив гібридний графік роботи для співробітників. У нову штаб-квартиру Figma, що у Сан-Франциско на Маркет-стріт, вони приходять двічі на тиждень. Коли Філд був у штаб-квартирі у липні, то сказав: «Ми робимо усе із широко відкритими очима». 

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків