Сервіс для поліпшення фотографій Let’s Enhance стартував у жовтні 2017 року. Через місяць на сайті зареєструвалося 300 000 користувачів, стартап став «продуктом дня» на Product Hunt, одному з найбільших у світі майданчиків для інноваційних проєктів. Ейфорія швидко змінилася проблемами, швидкий успіх обернувся важкою боротьбою за місце під сонцем. Чого тут можна повчитися?
Ідея
«У Let’s Enhance на старті не було взагалі ніякої ідеї», – говорить один із засновників стартапу Олександр Савсуненко, 34. Свого майбутнього партнера Владислава Пранскевічуса він зустрів у коворкінгу на Подолі. Обидва шукали, чим зайнятися. Савсуненко закрив свою компанію з розшифровки ДНК Titanovo, а Пранскевічус звільнився з голландського медтех‑стартапу IDMC.
Покращувати фото за допомогою ШІ тоді мало хто вмів, і Савсуненко запропонував поекспериментувати з нейромережами і зробити обробку автоматичною. Незадовго до запуску до команди приєдналася Софія Швець, яка повернулася до Києва, відпрацювавши два роки маркетологом в ірландському офісі Google. Її порекомендував засновник нині закритого стартапу Ecois.me Іван Пасічник.
«Зробили нейронку, яка показувала результат, і швидко «обернули» це в якийсь продукт»,– описує розробку Пранскевічус, 31. Перші тижні сервіс був безкоштовним. Потім ввели підписку – $5 за обробку 20 фото або $7 за 1000.
«Я не побачив у цьому штуки, яка злітає», – каже Савсуненко. Перші заробітки становили $5000–8000 на місяць. Савсуненко пішов з Let’s Enhance, не пропрацювавши й року. Тепер він займається машинним навчанням у лондонському офісі Facebook.
Залишившись удвох, Пранскевічус і Швець офіційно зареєстрували компанію і розподілили ролі. Роль CEO дісталася енергійній Швець.
Технології
Якщо вам не соромно за першу версію вашого продукту, отже, ви запустилися занадто пізно, впевнений автор LinkedIn Рід Хоффман. Засновники Let’s Enhance його б не розчарували.
Наплив користувачів, який забезпечив успіх на Product Hunt, швидко обернувся неприємностями. Зазвичай одне фото нейромережа обробляла за хвилину, на піку черга затягувалася на кілька днів. «Однією рукою я піднімав сервер, другою писав вибачення в Twitter», – згадує Пранскевічус. Урок? Будуйте архітектуру, яку легко масштабувати.
Це стосується не лише серверів, а й технологій. У першій версії Let’s Enhance працювало три нейромережі. Одна «чистила» фото від недоліків, друга відновлювала чіткість, третя домальовувала деталі. Три роки по тому у Let’s Enhance в арсеналі 30 алгоритмів. Вони вирівнюють освітлення, роблять корекцію кольору, враховують особливості різних камер. «Цінність не в тому, щоб зробити одну картинку, – каже Швець, 27, – а в тому, щоб працювати на великій швидкості з величезним потоком контенту».
Сюрпризів у цій ніші вистачає. У 2017 році творцеві популярного додатка FaceApp Ярославу Гончарову довелося вибачатися за свої алгоритми. Нейромережі в одному з фільтрів освітлювали обличчя темношкірих користувачів. Let’s Enhance в публічні скандали не потрапляв, але теж намучився зі своїм ШІ. «Ніхто не може зробити фото настільки моторошним, як нейромережі», – каже Пранскевічус. В одному з великих замовлень нейромережа сильно спотворила обличчя в кожному двадцятому знімку і зробила людей схожими на зомбі.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Інвестиції
За чотири роки Let’s Enhance отримав менше $1 млн. $30 000 – це гроші засновників. Ще $300 000 становили гранти на хмарну інфраструктуру від Amazon, Google і Microsoft. $120 000 в обмін на 6% отримали за участь в акселераторі Techstars.
З класичним венчурним капіталом виявилося складніше. Влітку 2018 року Let’s Enhance взяв посівні інвестиції від українського фонду Digital Future. Середній чек фонду на ранніх стадіях – $50 000–100 000. «Вклали не сильно менше і не сильно більше», – обтічно говорить засновник Digital Future Олексій Вітченко. Його переконали молодість, експертиза та енергія засновників.
«В їхній команді поєднуються досвід у сфері міжнародного інтернет‑бізнесу і серйозна технічна експертиза в штучному інтелекті»,– каже Олексій Орап, засновник та CEO ШІ‑платформи для аналітики соціальних мереж YouScan. У Let’s Enhance він інвестував у січні 2020 року.
Подальші інвестиції на паузі. «2020 рік був максимально дивним, щоб піднімати раунд», – каже Швець. На життя вистачає: в команді Let’s Enhance 25 осіб. Пранскевічус і розробники працюють у київському офісі, Швець налагоджує зв’язки у США. Навесні 2021 року проєкту вдалося вийти на окупність, кажуть засновники. Допоміг приятель будь‑якого стартапу — давно назріла зміна бізнес‑моделі (pivot).
Pivot
Let’s Enhance планувався як сервіс для широкої аудиторії і досяг успіху в цьому. У нього 5 млн реєстрацій. Покращена підписка обійдеться від $9 до $34 на місяць. Але успішно продавати в роздріб непросто: ніша обробки фото переповнена, і конкуренти готові пропонувати свої послуги безкоштовно. У гонитві за виторгом засновники придумали своїм алгоритмам іншу роботу– автоматично коригувати фото для інтернет‑магазинів і маркетплейсів.
Гарні кадри збільшують продажі, але не у всякого продавця є час або гроші на ретуш. Кілька тисяч компаній (переважно американські інтернет‑магазини) купують у Let’s Enhance пакетну обробку 1000–5000 фото на місяць.
Найбільш бажані клієнти – великі маркетплейси і ресурси з продажу нерухомості. Їх Let’s Enhance підключає по API– програмному інтерфейсу для прямої інтеграції. Річна передплата – до $100 000 на рік. Таких контрактів поки що менше двох десятків, каже Швець.
Перехід зі споживчого ринку в корпоративний – світова практика і хороший заділ для збору грошей. З 2006 року частка проінвестованих B2C‑стартапів незмінно падає. За оцінкою Techcrunch, у 2019‑му вперше більше половини всіх посівних раундів припали на B2B‑проєкти.
Майбутнє
У 2020 році виторг стартапу підскочив у 3,5 раза і досягнув $1 млн. План до 2023 року – зростати такими ж темпами. Для цього шукають нового інвестора.
Чому венчурні капіталісти на шикуються в чергу? Конкурентів у Let’s Enhance вистачає – від хмарного гіганта Cloudinary, що спеціалізується на оптимізації фото, до корпорації Adobe з її Photoshop. У 2021 році Adobe якраз запустила утиліту Super Resolution для штучного поліпшення якості фото.
«Їхніми конкурентами можуть бути внутрішні рішення самих корпорацій», – попереджає аналітик Digital Future Микита Калініч. У групі Depositphotos пішли цим шляхом – за допомогою ШІ вирізають об’єкти на фото, тестують підвищення якості. Але окремий стартап не будуватимуть. «У цих інструментів недостатньо великий розмір ринку, щоб бути самостійним продуктом», – говорить CEO Depositphotos Вадим Нехай.
Щоб не потонути в червоному океані конкуренції, Let’s Enhance хоче залучити в клієнти маркетплейси‑гіганти на кшталт сайту продажу нерухомості Zillow і орендного майданчика Airbnb. Але можна продавати не послуги, а компанію. Пропозиції про купівлю Let’s Enhance вже надходили, каже Вітченко. Наприкінці 2019 року стартапом зацікавився великий гравець з індустрії обробки зображень. «Не зійшлися в умовах», – говорить Швець. Сил та амбіцій вистачає, аби зростати самотужки.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.