У вересні цього року компанії EVA виповнилося 20 років. Від одного магазину у Дніпрі до найбільшої дрогері-мережі України – шлях, який пройде не кожен бізнес.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та новинами від Forbes
У межах великої кампанії #ДЯКУЮ від EVA мережа магазинів спільно із Forbes запускає цикл спецпроєктів, метою якого є подяка компанії своїм працівникам, покупцям та партнерам за 20 років на ринку.
У самій компанії вважають, що цього не досягнули б без своїх людей, багато з яких працюють у EVA з перших днів. Це фахівці, що пройшли кар’єрний шлях від молодших спеціалістів до керівників департаментів та директорів магазинів. Тому в першому матеріалі з циклу троє представників «старої школи» EVA поділилися спогадами про свій перший робочий день, складні періоди та думками, чому крізь роки інтерес до своєї роботи лише зростає.
Наталія Парфьонова, бренд-менеджерка ТМ GlamBee
Це все захоплює, як вирій, — жодного разу в мене не було думки, що в EVA нецікаво працювати
Наталія Парфьонова
У компанії 16 років. Починала з посади технічної помічниці комерційного департаменту, зараз бренд-менеджерка торгової марки GlamBee.
У EVA я прийшла одразу після закінчення університету – переїхала з Харкова до Дніпра і почала шукати роботу. Тоді EVA була єдиним великим магазином косметики у Дніпрі, який неможливо було не помітити. Тому наважилася і пішла на співбесіду. Вже за тиждень мене взяли у департамент закупівлі, а невдовзі запропонували стати технічною помічницею директора департаменту. Так почався мій довгий та цікавий кар’єрний шлях. Мені дуже подобається, що все, чим я займаюся, – про красу та догляд за собою.
Одразу запав у душу колектив: усі як бджоли у вулику, кожен знав свою ціль. Тоді наша корпоративна культура лише зароджувалася. Незалежно від посади та досвіду, було комфортно звертатися по допомогу до керівників та інших відділів – таке ставлення зберігається і зараз, як і культура допомоги та турботи про кожного.
Найцікавіший і найбільш насичений період почався, коли я стала бренд-менеджером. Нова посада вимагала постійного розвитку: курси, нові кейси, рекламні кампанії, дослідження трендів, запуск лімітованих колекцій та нових брендів, відрядження. Зокрема, один з найяскравіших моментів кар’єри в EVA – поїздка в Китай, де ми познайомились із новою культурою та привезли море вражень.
Це все захоплює, як вирій, – жодного разу в мене не було думки, що в EVA нецікаво працювати. Щодня, йдучи на роботу, я знаю, що сьогодні буде щось нове.
З іншого боку, ми пережили багато криз. Найважчий період розпочався після пандемії ковіду, а війна стала наступним випробуванням. Ці обставини потребують нових рішень для того, щоб тримати компанію на плаву. Наші працівники – суперлюди, і я впевнена, що ми подолаємо всі труднощі. Компанія завжди підтримує кожного співробітника у складних умовах.
Кризові моменти змусили мене переосмислювати цілі та цінності. Від моїх дій залежатиме, як компанія розвиватиметься далі. На нашу торгову марку GlamBee покладаються великі надії. Існують проблеми з експортом, тому в наших стратегічних планах – фокус на локальних виробниках та власних брендах. Наразі працюємо над проєктом ще однієї торгової марки, тому скоро будемо дивувати чимось новим. Амбіцій багато, але понад усе хочеться нашої перемоги.
Ксенія Межлумян, регіональна директорка EVA у Дніпровському регіоні
Це зараз у нас всеукраїнська мережа, а тоді я заходила туди як на екскурсію, не мріючи, що пропрацюю тут стільки часу
Ксенія Межлумян
У компанії 19 років. Починала працювати продавчинею-консультанткою, зараз регіональна директорка Дніпровського регіону.
В EVA я працюю вже понад 19 років, але все ще добре пам’ятаю свій перший робочий день. У нас у Дніпрі якраз відкривалася EVA – яскравий магазин із парфумами й косметикою. Це зараз у нас всеукраїнська мережа, а тоді я заходила туди як на екскурсію, не мріючи, що пропрацюю тут стільки часу.
Я відгукнулася на вакансію продавця-консультанта та прийшла на співбесіду – і отримала роботу. Тоді для мене це було дуже вагоме досягнення. Вже за пів року мене підвищили до адміністратора, а невдовзі призначили керівницею магазину та довірили відкриття нової точки. Це був дуже цікавий досвід – проявити себе в новій ролі, набирати команду з нуля. Останні 10 років я керую нашим флагманом у Дніпрі.
Найяскравіша та найкумедніша історія за всю кар’єру – коли одна з наших клієнток прийшла повертати пудру з перлинками. Як керівник, я поцікавилася причинами повернення, на що покупчиня відповіла, що вже тиждень їх їсть, а румʼянець не зʼявляється. Ситуацію ми делікатно прояснили, а цю історію з усмішкою згадуємо донині.
Дуже запам’ятався рік, коли почався ковід. Тодішні перевірки та трансформації дуже загартували й підготували до подій 2022 року. Війна – безумовно, найскладніший період, який я прийняла вже на посаді директора регіону. Як і для кожної людини, для мене це був шок, але розслаблятися не було часу.
У березні я організувала і створила нову стратегію регіону, і у квітні ми вже почали її втілювати. Ми просто робили свою роботу – для власної ментальної рівноваги та для бізнесу. Багато що з нової стратегії зосереджене на поліпшенні комунікації та процесів отримання зворотного звʼязку.
У нас у компанії існує поняття «модель сервісу», спрямоване не лише на покупців, а й на внутрішню взаємодію. Вона передбачає чесну та щиру комунікацію, відкритість до зв’язку. Ми віримо, що на суто офіційній комунікації неможливо побудувати міцну команду. Тому щовівторка ми з відділом зустрічаємося в офісі та організовуємо зранку чаювання: обговорюємо щось неформальне, ділимося останніми враженнями чи новинами.
Кризи останніх років змінили мене як керівника та як особистість. Перш за все я навчилася краще контролювати свої емоції та діяти з холодною головою, раціонально, навіть у найскладніших ситуаціях. Поняття стресостійкості набуло зовсім іншого значення. Найближча ціль зараз – зробити Дніпро лідером за всіма KPI-показниками, і я вірю, що це в нас вийде.
Володимир Солянник, заступник директора з інформаційних технологій
Я дорослішав як керівник разом з тим, як дорослішала моя команда
Володимир Солянник
У компанії 18 років. Починав з посади молодшого інженера-програміста, зараз заступник директора з інформаційних технологій.
В EVA я працюю з 2004 року. До того часу я встиг попрацювати в ІТ-відділах кількох компаній, але у такому великому бізнесі опинився вперше. У команді було лише двоє програмістів включно зі мною – фактично відділ будувався з нуля.
У нас тоді був дуже незручний для людей софт, тому нашим головним завданням було створити нове програмне забезпечення, яке ми з кожним роком лише вдосконалюємо. Цей досвід дозволив заглибитись у бізнес-процеси ритейлу і став у пригоді протягом усього часу роботи в компанії.
Я дорослішав як керівник разом з тим, як дорослішала моя команда. Спочатку, коли у команді було 10–15 осіб, ми годинами розбирали поточні завдання – делегувати мені було складно. Проте цей етап я давно пройшов – зараз, коли у команді вже 150 співробітників і в паралелі рухаються 20–30 проєктів, я повністю довіряю кожному його справу. Якщо раніше я для команди був тренером, то зараз я її фанат.
Найцікавіші проєкти виокремлювати важко, бо щороку ми нарощуємо динаміку. Запамʼятався наш перший глобальний проєкт, який стосувався майже всіх процесів компанії – впровадження системи управління товарними залишками. Команда професіоналів, масштаб та дуже цікавий досвід.
Одним з найважчих періодів була криза 2008 року. Тоді ми справді відчули, що таке вплив західного ринку. Різко зріс долар, і багато хто отримав альтернативні пропозиції роботи, з якими ми на той момент не могли конкурувати. Тоді ми втратили дуже багато талантів.
Складним і динамічним був останній рік. До вторгнення ми дуже активно працювали над повною зміною ERP-системи, а для компанії таких розмірів це дуже складний та багатошаровий процес, який війна повністю заморозила. ІТ-відділ завжди планує роботу далеко наперед, і будь-які кризи та великі зміни в бізнесі й регулюванні спричиняють величезну кількість додаткової роботи. Але багато нових проєктів у нас ще попереду.
Для мене найголовніше – це здоровий клімат у команді. Тому зараз приділяю комунікації найбільше уваги. Я маю розуміти, де є перешкоди, які зараз у команди проблеми, кому потрібно більше часу чи допомоги. Хоч у нас немає шаблону щодо ситуації, яку ми проходимо, але ми її пройдемо.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.