Hopin і Attendify
Категорія
Інновації
Дата

Британський стартап Hopin купив український Attendify. Що відомо про угоду

3 хв читання

Hopin і Attendify

7 липня британський стартап для проведення онлайн-заходів Hopin оголосив про поглинання компанії з українським корінням Attendify. Forbes розповідає деталі угоди

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком

Що відомо про Hopin і Attendify

Hopin заснував лондонський розробник Джонні Буфархат у червні 2019 року. Стартап створює платформу для онлайн-заходів – крім групових відеодзвінків, там є модулі для спілкування, обміну контактами, показу презентацій і віртуальних експозицій. Це можуть бути вебінари, тімбілдинги, конференції. Сервіс розрахований на івенти від 20 осіб. Його розвитку сильно допомогла пандемія – спочатку Hopin планував запускатися у вересні 2020 року, але на тлі коронавірусних обмежень почав роботу в лютому.

Компанію швидко помітили інвестори: того ж місяця в Hopin проінвестував на $5 млн один із найавторитетніших європейських фондів Accel. До червня 2021 року загальна сума фінансування перевищила $570 млн, оцінка досягла $5,65 млрд; у списку інвесторів з'явилися Andreessen Horowitz, General Catalyst і LinkedIn. Такі темпи роблять Hopin одним із найбільш швидкозростаючих стартапів в історії – кількість його співробітників зросла з шести до 400 осіб менше ніж за рік. У списку клієнтів Hopin понад 80 000 організацій від American Express до НАТО. Водночас сукупна річна виручка (ARR) досягає всього $70 млн – інвестори оцінюють Hopin за мультиплікатором 80X. Один із конкурентів Hopin, сервіс Zoom, торгується на біржі за мультиплікатором близько 40X.

Attendify заснували у 2011 році українці Михайло Балясний і Артем Яремчук, спочатку він називався Kitapps. Попервах уся команда проєкту базувалася у Києві – за винятком Балясного, який іммігрував до США ще у дитинстві. Attendify займався створенням брендованих соціальних програм для офлайн-заходів. У 2016 році компанія залучила перший публічний раунд інвестицій. $1,7 млн вклав венчурний фонд Олексія Вітченка Digital Future – це найбільша інвестиція в його історії. Ще на $600 000 у формі конвертованих позик стартап профінансував TMT Investment російських підприємців Германа Каплуна і Олександра Моргульчика.

У 2020 році Attendify змінив позиціонування і адаптував сервіс для гібридних і онлайн-заходів. Він робить великий фокус на маркетингову складову: пошуку потенційних клієнтів і аналізі реакцій аудиторії. На сайті стартапу зазначено, що послугами Attendify користуються понад 2500 організацій, включно з Google, Coursera і TedX. У компанії відмовилися розкрити актуальні бізнес-показники у відповідь на запит Forbes.

Скільки може коштувати Attendify

У 2020 році Kitapps Inc., американська юрособа Attendify, отримала виручку в $1,3 млн, повідомляє аналітичний сервіс Dun & Bradstreet, а також «ковідну» позику від уряду США на $400 000, говорить база Pitchbook. З її допомогою малий і середній бізнес міг виплатити частину зарплат співробітникам.

Чи дійсно компанія стільки заробляє? У 2018 році фонд Aventures Capital помістив Attendify у список українських компаній з найбільшим обсягом зарубіжної виручки. Те, що компанія заробляла значно більше за $1,3 млн, повідомив і CEO Attendify Михайло Балясний у листуванні з Forbes. Пандемія за будь-яких обставин далася сервісу непросто – число співробітників у першому кварталі 2020 року скоротилося вдвічі, приблизно до 45 осіб, повідомляють відкриті дані LinkedIn і аналітика Pitchbook. Про скорочення в американському офісі (розташований в Арізоні) свідчать і повідомлення співробітників Attendify на сайті Glassdoor.

Опитані Forbes учасники угоди відмовилися розкривати вартість поглинання, посилаючись на договір про нерозголошення. «Припускаю, що мова йде про восьмизначну суму», – каже Євген Сисоєв, партнер Aventures Capital. Мінімальну суму угоди в $10 млн назвав і інший топменеджер одного з найбільших в Україні фондів, який побажав зберегти анонімність.

з особистого архіву

Михайло Балясний, засновник Attendify. Фото з особистого архіву

Прояснити ситуацію дозволить звітність одного з інвесторів, TMT Investments – компанія торгується на Лондонській біржі і щорічно рапортує про свої результати. Якщо TMT реалізують свій конвертований займ в акціях або грошах, це буде маркером вартості угоди. «Поки що розрахувати оцінку не вийде, бо умови конвертації у позик різні», – говорить керуючий партнер фонду Герман Каплун.

Для фонду Digital Future це вже четвертий успішний екзит з українських стартапів – операцію з Attendify він провів у грошовому еквіваленті, відмовившись від компенсації акціями. «Угода пройшла швидко, адже у Hopin є гроші і бачення, – каже Вітченко. – Але можна було продатися і дорожче». Для британців це п'яте поглинання у 2021 році – раніше вони купили стартапи Boomset, Jamm, Streamable, StreamYard, сфокусовані на онлайн-стримінгові і спільній віддаленій роботі.

Після поглинання Балясний стане віцепрезидентом з івент-маркетингу в Hopin. Експертиза його команди повинна допомогти збирати більше даних і якісніше їх аналізувати. Компанія придивляється до розширення в Україні – Hopin працює у повністю віддаленому форматі зі співробітниками у 45 країнах. Артем Яремчук, операційний директор Attendify, котрий також виступає партнером фонду Pragmatech, не розповів Forbes про своє майбутнє після операції. «Коли продаєш компанію – твою подорож не закінчено, твоя команда повинна виконати свою місію в межах нової, більшої організації», – каже Балясний.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд