7 липня британський стартап для проведення онлайн-заходів Hopin оголосив про поглинання компанії з українським корінням Attendify. Forbes розповідає деталі угоди
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Що відомо про Hopin і Attendify
Hopin заснував лондонський розробник Джонні Буфархат у червні 2019 року. Стартап створює платформу для онлайн-заходів – крім групових відеодзвінків, там є модулі для спілкування, обміну контактами, показу презентацій і віртуальних експозицій. Це можуть бути вебінари, тімбілдинги, конференції. Сервіс розрахований на івенти від 20 осіб. Його розвитку сильно допомогла пандемія – спочатку Hopin планував запускатися у вересні 2020 року, але на тлі коронавірусних обмежень почав роботу в лютому.
Компанію швидко помітили інвестори: того ж місяця в Hopin проінвестував на $5 млн один із найавторитетніших європейських фондів Accel. До червня 2021 року загальна сума фінансування перевищила $570 млн, оцінка досягла $5,65 млрд; у списку інвесторів з'явилися Andreessen Horowitz, General Catalyst і LinkedIn. Такі темпи роблять Hopin одним із найбільш швидкозростаючих стартапів в історії – кількість його співробітників зросла з шести до 400 осіб менше ніж за рік. У списку клієнтів Hopin понад 80 000 організацій від American Express до НАТО. Водночас сукупна річна виручка (ARR) досягає всього $70 млн – інвестори оцінюють Hopin за мультиплікатором 80X. Один із конкурентів Hopin, сервіс Zoom, торгується на біржі за мультиплікатором близько 40X.
Attendify заснували у 2011 році українці Михайло Балясний і Артем Яремчук, спочатку він називався Kitapps. Попервах уся команда проєкту базувалася у Києві – за винятком Балясного, який іммігрував до США ще у дитинстві. Attendify займався створенням брендованих соціальних програм для офлайн-заходів. У 2016 році компанія залучила перший публічний раунд інвестицій. $1,7 млн вклав венчурний фонд Олексія Вітченка Digital Future – це найбільша інвестиція в його історії. Ще на $600 000 у формі конвертованих позик стартап профінансував TMT Investment російських підприємців Германа Каплуна і Олександра Моргульчика.
У 2020 році Attendify змінив позиціонування і адаптував сервіс для гібридних і онлайн-заходів. Він робить великий фокус на маркетингову складову: пошуку потенційних клієнтів і аналізі реакцій аудиторії. На сайті стартапу зазначено, що послугами Attendify користуються понад 2500 організацій, включно з Google, Coursera і TedX. У компанії відмовилися розкрити актуальні бізнес-показники у відповідь на запит Forbes.
Скільки може коштувати Attendify
У 2020 році Kitapps Inc., американська юрособа Attendify, отримала виручку в $1,3 млн, повідомляє аналітичний сервіс Dun & Bradstreet, а також «ковідну» позику від уряду США на $400 000, говорить база Pitchbook. З її допомогою малий і середній бізнес міг виплатити частину зарплат співробітникам.
Чи дійсно компанія стільки заробляє? У 2018 році фонд Aventures Capital помістив Attendify у список українських компаній з найбільшим обсягом зарубіжної виручки. Те, що компанія заробляла значно більше за $1,3 млн, повідомив і CEO Attendify Михайло Балясний у листуванні з Forbes. Пандемія за будь-яких обставин далася сервісу непросто – число співробітників у першому кварталі 2020 року скоротилося вдвічі, приблизно до 45 осіб, повідомляють відкриті дані LinkedIn і аналітика Pitchbook. Про скорочення в американському офісі (розташований в Арізоні) свідчать і повідомлення співробітників Attendify на сайті Glassdoor.
Опитані Forbes учасники угоди відмовилися розкривати вартість поглинання, посилаючись на договір про нерозголошення. «Припускаю, що мова йде про восьмизначну суму», – каже Євген Сисоєв, партнер Aventures Capital. Мінімальну суму угоди в $10 млн назвав і інший топменеджер одного з найбільших в Україні фондів, який побажав зберегти анонімність.
Прояснити ситуацію дозволить звітність одного з інвесторів, TMT Investments – компанія торгується на Лондонській біржі і щорічно рапортує про свої результати. Якщо TMT реалізують свій конвертований займ в акціях або грошах, це буде маркером вартості угоди. «Поки що розрахувати оцінку не вийде, бо умови конвертації у позик різні», – говорить керуючий партнер фонду Герман Каплун.
Для фонду Digital Future це вже четвертий успішний екзит з українських стартапів – операцію з Attendify він провів у грошовому еквіваленті, відмовившись від компенсації акціями. «Угода пройшла швидко, адже у Hopin є гроші і бачення, – каже Вітченко. – Але можна було продатися і дорожче». Для британців це п'яте поглинання у 2021 році – раніше вони купили стартапи Boomset, Jamm, Streamable, StreamYard, сфокусовані на онлайн-стримінгові і спільній віддаленій роботі.
Після поглинання Балясний стане віцепрезидентом з івент-маркетингу в Hopin. Експертиза його команди повинна допомогти збирати більше даних і якісніше їх аналізувати. Компанія придивляється до розширення в Україні – Hopin працює у повністю віддаленому форматі зі співробітниками у 45 країнах. Артем Яремчук, операційний директор Attendify, котрий також виступає партнером фонду Pragmatech, не розповів Forbes про своє майбутнє після операції. «Коли продаєш компанію – твою подорож не закінчено, твоя команда повинна виконати свою місію в межах нової, більшої організації», – каже Балясний.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.