Автомобілі Jaguar важко сплутати з моделями інших брендів. Брендові риси екстерʼєру дизайнери британської компанії відточували десятиліттями. Та автоіндустрія, що стрімко еволюціонує, змушує фахівців виходити за межі просто красивих форм. Сьогодні чи не кожен елемент кузова працює і на продуктивність, і на збереження природних ресурсів.
⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося.
У генетику автомобілів Jaguar з перших родстерів 30-х років минулого століття закладався розкішний дизайн: машини підкорювали класичними і стрімкими пропорціями, виразними формами і впізнаваною зовнішністю. Створюючи найсучасніші моделі XXI століття, компанія зберігає свої вікові традиції стилю. Це підтверджують нагороди «Кращий автомобільний дизайн року» (World Car Design of the Year) – їх у Jaguar тільки за останніх вісім років зібралося цілих три. Лаконічні й водночас ефективні форми – це риси, закладені дизайнером Малкольмом Сейєром у 50-х роках минулого століття. Він був блискучим знавцем аеродинаміки, перейшовши в Jaguar з авіабудівної компанії Bristol Airplane Company. З-під його пера вийшли такі легендарні дорожні і спортивні машини, як Jaguar D-Type, E-Type, XJS.
Сьогодні народження вигляду нового автомобіля в дизайн-студії компанії складається з шести етапів. Це промальовування ескізів, формування моделі з глини, оцифровування макетів, вибір тонів і матеріалів, опрацювання технічного дизайну і, нарешті, випуск прототипів у металі. Ці етапи займають від чотирьох до п’яти років, протягом яких дизайнери приділяють величезну увагу двом напрямкам: екологічності майбутніх «Ягуарів» та їхній продуктивності. Цим двом найважливішим складовим ДНК компанії і підпорядковані ключові дизайнерські прийоми та рішення.
У сучасній модельній лінійці Jaguar найтехнологічнішим дизайном володіє електричний I-PACE. Із сучасними методами обчислювальної гідродинаміки коефіцієнт аеродинамічного опору Сх знизили до неймовірно низького значення 0,29. Досягти рекордного для Jaguar показника допомогли декілька нестандартних рішень в екстерʼєрі. Так, електричний кросовер отримав зовнішні ручки, що ховаються у двері. Це рішення вперше було випробувано в 2013 році на купе F-Type. Також заради організації максимально рівного і безперервного повітряного потоку під авто тягова батарея і елементи підвіски закриті гладкими панелями. У випадку з акумулятором захист виконаний з алюмінію, а інші компоненти прикриті NVH-пластиком, який також глушить шуми і вібрації, не передаючи їх на кузов. До речі, ці панелі виконані на 100% із пластику вторинної переробки.
Максимально вимогливий британський автовиробник і до постачальників комплектуючих для своїх автомобілів. Наприклад, шини до електричного кросовера Jaguar підібрані зі зниженим опором до кочення, що збільшує запас ходу на два-три кілометри при кожному заряді батареї. Маркується така гума позначкою EV. Наявність пневмопідвіски, яка може збільшувати або зменшувати дорожній просвіт в залежності від дорожніх умов, істотно додає роботи конструкторам і випробувачам, адже потрібно прорахувати і налаштувати поведінку авто з різним кліренсом. Але у підсумку завдяки регульованій підвісці I-PACE на швидкості понад 90 км/год може «присідати» на 50 мм ближче до дороги, що поліпшує аеродинамічні характеристики.
Оскільки Jaguar – це спортивний та емоційний бренд, то фахівці успішно використовують елементи дизайну для підвищення динамічних характеристик. Так, в купе Jaguar F-Type передній спліттер під ґратами радіатора і випускна система Venturi направляють повітряний потік уздовж днища з мінімальними завихреннями. Водночас задній спойлер автоматично висувається на високих швидкостях, збільшуючи притискну силу і зменшуючи лобовий опір.
Повітрозабірники в передніх бамперах кросоверів Jaguar – це не стільки бажання зробити зовнішність машин виразною, скільки необхідність забезпечити охолодження передніх гальмівних механізмів. Цікаво, що у деяких конкурентів, які вчасно про це не подбали, у звʼязку перегрівом гальм навіть були організовані відкличні кампанії. З іншого боку, активні заслінки решітки радіатора на дизельних кросоверах F-PACE в холодну погоду прискорюють прогрів двигуна до робочої температури і заразом на високій швидкості частково знижують аеродинамічний опір. У тому ж F-PACE аеродинамічний спойлер на кришці багажника виконує подвійну функцію – збільшує притискну силу задньої частини авто до дороги і ховає в собі склоочисник пʼятої двері.
З 2040 року Велика Британія планує повністю відмовитися від виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Щоб продемонструвати світовій публіці, що Jaguar готовий до такого кроку, британський автовиробник в 2017 році представив електричний Jaguar E-Type Zero. Родстер, створений на базі культового E-Type, дизайнери охрестили класичним автомобілем з майбутнього. Автомобіль з 60-річним дизайном і сучасною технічною частиною абсолютно прогнозовано виявився бажаним для багатьох покупців: обмежена серія таких електромобілів була розпродана за лічені дні. Тому можна бути впевненим: як би не змінювалися тренди в автомобілебудуванні та які б силові агрегати не були на слуху, автомобілі Jaguar завжди матимуть високотехнологічний і актуальний для свого часу дизайн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.