Vision FK – концепція спортивної машини. Фото HYUNDAI MOTOR / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна
Категорія
Компанії
Дата

Hyundai пішов у водень. Як компанія планує здешевити паливні елементи для вантажівок, дронів і спортивних машин

Vision FK – концепція спортивної машини. Фото HYUNDAI MOTOR / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Компанія Hyundai Motor, яка готує нову лінію транспортних засобів на батареях, запевняє, що водень є ключовим компонентом скорочення вуглецевих викидів від транспорту, особливо багатотонних вантажівок. Вона планує випустити дешевшу систему паливного елементу для живлення усіх своїх комерційних моделей, а також дронів, спецтранспорту, будинків, поїздів, кораблів і спортивних машин.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Гігант корейської індустрії, який раніше пообіцяв витратити мільярди доларів на комерційне виробництво вантажівок на водні, сказав, що представить наступне покоління системи паливного елементу у 2023-му. Компанія запевняє, що ця система буде на 50% дешевша, на 30% менша і вдвічі потужніша за поточну версію. 

Кожна вантажівка, автобус і автомобіль, які виробляє Hyundai Motor, зможе отримати паливний елемент до 2028-го. Hyundai переконує, що її система живлення на водні зрівняється у ціні із батареями до 2030 року.

«Країни й компанії розробляють дієві рішення для зменшення вуглецевих викидів, щоб допомогти побороти глобальне потепління. Hyundai Motor Group пропонує власне рішення цієї проблеми, яке полягає у тому, щоб заохотити перехід на водень як альтернативу паливу, – сказав під час відеопрезентації голова Hyundai Motor Group Юсун Чун. «Водень – це потужне рішення у боротьбі зі зміною клімату».

Hyundai пішов у водень. Як компанія планує здешевити паливні елементи для вантажівок, дронів і спортивних машин /Фото 1

Hyundai розробляє технологію для екологічної робовантажівки Trailer Drone, яка працює на водні. HYUNDAI MOTOR

Hyundai приєднується до конкурентів, серед яких Toyota, Hino, General Motors, Daimler, Volvo, Cummins і новачки індустрії, такі як Nikola і Hyzon, у ставці на водень. Ці компанії теж вважають, що це кращий вибір для важкого електротранспорту, ніж батареї, адже паливні елементи на водні легші і їх швидше заправляти.

І все ж залишаються значні недоліки: ця технологія дуже дорога, а тому транспорт з її використанням буде значно дорожчий за той, що їздить на бензині чи батареях. Крім того, постачання «зеленого» водню, який отримують із відновлюваних джерел енергії і води або відходів, треба суттєво збільшити, щоб забезпечити максимальне скорочення вуглецевих викидів.

Транспорт і на паливному елементі, і на батареї є електричним, у них однакові мотори і багато інших деталей. Ключова різниця в тому, що батареї зберігають електроенергію, а паливний елемент виробляє її в момент необхідності. У паливному елементі відбувається електрохімічний процес, який «витягає» електрони з водню через мембрани паливного елементу. 

Окрім машин і вантажівок, NASA вже десятки років використовує водневі двигуни, які працюють як стаціонарні електрогенератори. Крім того, розробляють версію паливного елементу для поїздів, кораблів і поромів.

Міністерство енергетики США вперше провело саміт на тему водню «Hydrogen Shot Summit» 31-го серпня. Міністерство просуває такий вид палива, а також батареї і відновлювану енергію, як ключові інструменти у боротьбі зі змінами клімату.  

Це паливо «може стати багатотрильйонним світовим ринком у наступні десятиліття, а за оцінками індустрії, США можуть створити 700 000 робочих місць навколо водню уже до 2030 року, – сказав на конференції Джон Керрі, спеціальний посол Джо Байдена з питань клімату. – Водень може створити міст між технологіями чистої енергії, як-то вітрова, сонячна, ядерна, гідро і геотермальна, і широким спектром кінцевого використання енергії, яка ще не приєднана до електромережі».

Великі водневі задуми Hyundai йдуть слідом за планами Toyota почати робити модулі паливних елементів на своєму заводі в Джорджтауні, Кентуккі, у 2023-му для машин власного виробництва. Раніше Nikola також оголосив про виробництво паливних елементів у співпраці із Bosch теж у 2023-му; виробництво відбуватиметься і на новому заводі Nikola в Аризоні. General Motors планує виробляти паливні елементи «Hydrotec» для вантажівок на заводі у Мічигані разом із партнерами, одним із яких стала Honda.

Hyundai пішов у водень. Як компанія планує здешевити паливні елементи для вантажівок, дронів і спортивних машин /Фото 2

Наступне покоління систем паливного елементу від Hyundai на 50% дешевше, на 30% менше і вдвічі потужніше за поточну версію. HYUNDAI MOTOR

Нові системи паливних елементів Hyundai будуть двох видів потужності: на 100 і 200 кВт. За словами Чуна, компанія також хоче використати цю технологію для «трамваїв, поїздів, кораблів і малої міської авіації», а ще досліджує використання водню не лише в транспортних засобах, а й, наприклад, в системах живлення будинків і на електростанціях.

Наприкінці 2018-го Hyundai заявив, що витратить майже $7 млрд, щоб зробити водневу технологію комерційною; до 2030-го компанія буде намагатися щорічно виробляти сотні тисяч транспортних засобів на водні.

Під час відеопрезентації Чун похвалився безпілотною екологічною вантажівкою Trailer Drone на водні. Hyundai розробляє зараз концепції автомобілів спеціальних служб, дронів-рятувальників і Vision FK, спортивної машини на задньому приводі, яка розганяється від 0 до 96 км/год за 4 секунди.

«Ми давно зрозуміли величезний потенціал водневої енергії, тому останні 20 років ми присвячували значні ресурси і таланти на розвиток водневих технологій, – сказав Чун. – Ми хочемо, щоб воднева енергія застосовувалася у всіх сферах життя й індустрії».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні