Ринок максимально лояльний «до таких компаній, як наша», каже голова американського телемедичного стартапу Amwell Ідо Шонберг. Його бізнес у розпал карантину одержав від інвесторів $200 млн. Консультації по мережі ідеально вписуються в правила фізичного дистанціювання.
У додатку Doctor Online, який створили українські розрозбники, пацієнт може отримати консультацію по відео‑, аудіозв’язку або в чаті. В Україні телемедицина отримала законодавче регулювання відносно недавно – в 2015 році, а перші онлайн‑платформи з’явилися ще пізніше– у 2018‑му. Які успіхи? Doctor Online завантажили майже 250 000 разів, а консультації надали понад 50 000 користувачам. За місцевими мірками це немало: конкуренти з Likar Online і Medikit звітують про 1000 консультацій на місяць.
90% клієнтів Doctor Online воліють спілкуватися з медиками в чаті. 20 лікарів, які чергують на зміні, можуть обслужити до 5000 осіб за день, запевняють у компанії. Їм має допомогти нейронна мережа, яка сканує листування і дає підказки. До пікових навантажень справа поки не доходила. Навіть у розпал локдауну набиралося до 1800 консультацій за добу. «З кінця травня спостерігаємо спад – денна статистика запитів знизилася в три рази»,– говорить засновник платформи Микола Кисель.
«Найскладніше – відсутність візуального контакту й можливості самостійно оглянути пацієнта»,– розповідає кардіолог Ольга Кулик. Консультації в Doctor Online вона поєднує з роботою в кардіологічному стаціонарі. Новий формат роботи навчив її швидше ухвалювати клінічні рішення, а ще – освоїти швидкісний друк.
З листопада по березень онлайн‑консультації в Doctor Online коштували 50 грн, на час карантину плату скасували. З 1 червня сервіс повернув розцінки й додав передплату: 75 грн за безлімітний доступ на місяць, 400 грн – на рік. Розцінки дуже конкурентні: прийом у Medikit коштує 150 грн, а річна передплата – 590 грн.
Doctor Online можна завантажити в 157 країнах, у 50 вже є пацієнти, які використовували сервіс. Це українці, які проживають за кордоном. За словами засновника, на консультації з‑за кордону припадає поки 5% від загальної кількості.
Деякі сервіси поряд з консультуванням направляють пацієнтів до фізичних клінік. У Doctor Online від цього відмовилися. «Оскільки ми працюємо в різних країнах, то фокусуємося тільки на онлайні», – пояснює засновник платформи. За його словами, компанія розраховує вийти на прибутковість за півтора‑два роки.
Усе залежить від того, як скоро Україна почне наближатися до показників розвинених країн.
Опубліковано у другому номері журналу Forbes (липень-серпень 2020)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.