Категорія
Лідерство
Дата

«Призводить до ґрунтовної трансформації». Навіщо підприємцям читати Forbes, пояснює бізнес-мислитель Адріан Сливоцький

4 хв читання

Адріан Сливоцький /Ярослав Дебелий

Адріан Сливоцький Фото Ярослав Дебелий

Я ретельно читаю Forbes Ukraine вже понад рік. Щомісяця це видання ставить переді мною виклик. Змушує запитувати себе, чи я працюю до межі своїх можливостей? Змушує мене постійно шукати способів краще працювати і шукати все вищий рівень виконання. Чому? Щоби тримати крок з усіма тими динамічними персонажами, яких я зустрічаю на сторінках Forbes.ua

Водночас Forbes.ua для мене – загадка. Енігма. Вже місяцями стараюсь оформити відповідь на питання «Що означає Forbes.ua?».

Ще не маю повної відповіді, але маю кілька натяків, підказок. Ось вони.

1. Роками студенти на бізнес-курсах в Україні настирливо вимагали: «Дайте нам українські приклади, українські кейси!» Цим студентам я відповідаю:

а) станьте передплатниками Forbes;

б) читайте Forbes;

в) ще раз перечитайте Forbes;

г) купіть кілька передплат для молодших студентів, учнів старших класів.

Ніколи не заскоро вивчати, що таке бізнес. Гляньмо тільки на всіх, хто покинув коледж, щоб заснувати потужні компанії світу, – Гейтс, Джобс, Делл, Еллісон…

Forbes – це не журнал, це книга. У тій книзі знайдете набагато більше українських кейсів, ніж ви зможете вивчити. Але вивчіть їх усіх. Поважно. Це змінить ваше мислення.

Підписатися на Forbes.ua

2. Forbes пішов у світ і віднайшов незнану країну. Ця країна невідома для людей на Заході і на Сході. Невідома українській діаспорі у Північній Америці, Європі, Південній Америці чи в Азії. Щиро кажучи, не знаю, чи ця країна відома навіть у самій Україні.

Ця незнана країна є залюднена динамічними, прагматичними, творчими людьми, що зосереджені на творенні результатів. Вони не говорять про «талант». Вони говорять про «висліди». 

Це одиниці, що розуміють, як додавати вартість покупцям, як будувати організації, що захоплюють. Вони розуміють, як конкурувати, і швидко вивчають мистецтво як конкурувати глобально.

Цікаво, що вони дбають про етику так само, як Чарлі Мангер, Воррен Баффет, Джон Богл, Джим Сенегал, Джон Лассетер, Скотт Кук і родина Уеґман. Вони розуміють, що етика – не бар’єр, а радше невидимий двигун суперуспішного бізнесу. Веде до радикально відмінних відносин із покупцем. З працівниками. З партнерами.

Дзен-коан-загадка: чому стільки компаній, які є найкращими у своїй галузі (Berkshire Hathaway, Vanguard, Costco, Pixar, Intuit, Wegmans), є водночас найбільш етичні? Зважмо це. Подумаймо.

Одного дня, я вірю, Forbes.ua видаватиметься двомовно: український текст – з правого боку, англійський – з лівого. Тоді цілий світ зможе пізнати цю невідому країну.

3. Читання Forbes.ua веде неодмінно до психічної перебудови, до ґрунтовної трансформації. Ви це відчуваєте, коли читаєте це видання.

Яка трансформація? Вагома, але нескладна. Від глибоко закоріненого поняття «ми мученики, нас переслідують, ми героїчно жертвуєм» – до поняття, до дійсності, що «ми додаємо велику вартість нашим клієнтам, ми творимо високоякісні місця праці для наших людей, ми вводимо оновлення, конкуруємо по всьому світу». Крапка.

4. Forbes.ua – це платформа для зв’язку. У друку, в конференціях, в онлайні, у відео.

Хочете зустріти прекрасних, захоплюючих персонажів, хто вміє додавати вартість? Відвідайте Forbes. Хочете вивчити розумні повчальні кейси? Відвідайте Forbes. Хочете вивчати глибоко повчальні невдачі? Відвідайте Forbes. Хочете запізнати нові ділові моделі, нові засоби, нові способи мислення? Хочете мислити глобально? Підіть туди ж.

***

Саме створення такої платформи для зв’язку найбільш продуктивних гравців дає можливість розпочати плідну розмову про творення потужної бізнес-культури.

Почнімо з бізнес-культури української діаспори у Північній Америці. Це дуже коротка розмова – такої культури немає.

У двох найпотужніших господарствах світу – Сполучених Штатах і Канаді, де існують масштабні можливості для бізнес-творчості і розбудови маєтків, ми не маємо бізнес-культури. Дуже болюча правда. Колосальна протрачена нагода.

Чому? Тому що в 50–60–70-х роках батьки, які дуже любили своїх дітей і хотіли для них найкращого, думали ось як:

1) стань лікарем. Якщо ні,

2) стань інженером. Якщо ні,

3) стань адвокатом.

А бізнес? Підприємництво? Далеко нижче по списку. Може, навіть на другій сторінці. Але це не все. Бізнес мав погану славу. На бізнес дивилися скоса.

Ні, ще гірше. Коли ви спромоглися на великий успіх у бізнесі, то, напевно, неодмінно шахрували. Це були ті ідеї, які, немов кити, плавали в головах діаспорних батьків.

Коли ви розумієте, які поняття та ідеї є порядкуючі, то вислід не є несподіваний. Ні, він неминучий. Ідеї важать.

А як із бізнес-культурою в Україні? Ви знаєте відповідь на це запитання набагато краще, ніж я.

Підписатися на Forbes.ua

***

Якби ми хотіли розбудувати потужну бізнес-культуру, то як починати? Може, почати з ідеї, з кількох ідей. Пам’ятаймо, пануючі ідеї мають наслідки. Вони змінюють нашу поведінку. Вони міняють дійсність.

Ідея №1.

Хочу дати нам усім скромну пропозицію. Хоч на одне десятиліття не говорім про те, «які ми талановиті». (Я перший грішник. Постійно це повторюю.) Говорім радше: «Ось які результати я створив/створила». Це набагато коротша розмова, але це єдина розмова, що важить і має значення. 

Талант, щоправда, – енігма. Важко зрозуміти, що це? Нам у цьому може допомогти Оноре де Бальзак. Він сказав: «Великий талант – це справа великої дисципліни».

Аж болить це почути. Набагато приємніше говорити про талант, ніж про дисципліну. Ми винні Бальзаку велику подяку, якщо хочемо будувати велику бізнес-культуру. Його ідея повинна бути першою в нашому генетичному коді мислення.

Все ж таки поняття таланту та вислідів тяжко розшифрувати. В нас існує поняття, що талант – це топ 1%. Знову я перший з грішників. Прочитайте «Давид перемагає», розділ про магнетичність, – і переконаєтесь.

Виходить, що талант – це не справа тільки топ 1%. Тут нам допоможе Брюс Лі. Він сказав: «Успішний воїн – це пересічна людина… що працює з лазерним зосередженням».

Це можете бути ви, я, кожен з нас. Якщо ми будемо так думати і діяти, то зможемо в рази помножити масштаб нашої бізнес-спільноти та потужність нашої бізнес-культури.

Отже, ідея №2.

Не тільки генії, а ви, я, ми всі…

Наступного разу поговоримо про ідею №3 (пожертву) та ідею №4 (як думати про час?).

Підписатися на Forbes.ua

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд