У Великій Британії неприпустимо напряму висловлювати незгоду, а іспанці не переносять мовчання на зустрічах. Таких деталей у національних культурах – сотні. Чи потрібно підприємцю звертати на них увагу? Так. Це необхідно для виживання бізнесу на новому ринку, переконана авторка та професорка Ерін Меєр.
Експансія українських компаній набирає обертів. У 2022-му львівська Intellias відкрила офіси в Польщі, Болгарії, Іспанії, Хорватії та Португалії. На черзі – Індія та Колумбія. Українська глобальна IT-компанія ELEKS заснувала центри розробки у Хорватії та Польщі. Ринок останньої з 2023 року штурмують стримінг Megogo та monobank. 35% виторгу креативної агенції banda припадає на закордонні ринки, здебільшого США.
Під час експансії варто враховувати не лише законодавчу та бюрократичну специфіку нових країн. Вирішальну роль може зіграти культура. Ігноруючи культурні особливості країни, легко образити клієнта, партнера та демотивувати команду, стверджує Ерін Меєр, 51.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.