Відповідає Леонід Горєв, CEO студії Alty, яка брала участь у розробці monobank
Наскільки складно і дорого зробити продукт, який можна порівняти з monobank?
Якщо ми беремо повністю і дизайн, і розробку – і фронт‑, і бек‑енд, на запуск першої версії піде рік‑півтора. Якщо наймати вендорів, як ми, обійдеться в межах мільйона доларів. Зі своєю командою буде швидше і дешевше.
У хлопців в monobank була своя команда, яка починала його пиляти, ми робили тільки частину, яка стосувалася дизайну інтерфейсу, і брали участь у дечому в функціоналі. Це зайняло вісім місяців.
У чому сила monobank в порівнянні з конкурентами?
Ми орієнтувалися на додатки «Тінькофф», Monzo та Revolut. У роботі над таким продуктом потрібно контролювати всі етапи – аналіз конкурентів, визначення точки диференціації продукту, порівняння трендів локального і глобальних ринків.
Хлопці з monobank прийшли із завданням створення монопродукту. Його конкурентною перевагою повинна була стати максимальна простота використання. Нічого зайвого – на відміну від класичних банків. Простота мала простежуватися в інтерфейсі, у досвіді користувачів і в усьому продукті в цілому. Критично важливо, щоб такий призначений для користувача досвід зберігався постійно – від початку взаємодії з банком до скачування програми, онбордінгу, замовлення карти. Це завдання – «зробити просто» – ми завжди тримали в голові.
З якими труднощами зіткнулися при розробці?
Головною складністю було викинути з інтерфейсу все зайве, залишивши працюючий і зручний функціонал.
Ми аналізували, як людина поводиться в додатку, про що думає в момент кожної дії, зручно їй чи незручно, лінь зробити зайвий тап чи ні. Для цього потрібно було врахувати всі можливі дії, які користувач здійснюватиме в додатку, зрозуміти, як він буде себе поводити при різних варіантах інтерфейсу. Коли ми міняли щось одне, переробляти потрібно було все з початку і до кінця. Це занадто багато роботи, затягує процес, потрібно робити багато ітерацій.
Вічна дилема – зробити круто, просто і зручно або зробити швидко.
Опубліковано в четвертому номері Forbes (жовтень 2020)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.