Категорія
Життя
Дата

Енергія допитливості. Павло Вржещ про силу креативності та підприємництво як «серіал»

Павло Вржещ, засновник креативної агенції BANDA. /з особистого архiву

Павло Вржещ, засновник креативної агенції BANDA. Фото з особистого архiву

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Я – допитлива дитина. У знайомому і звичному є сила тяжіння, що тягне нас назад. Допитливість допомагає її долати. Я намагаюся чути в собі цю музику, навіть коли вона звучить тихо.

Навичка випробовувати нове приводить нас у дивовижні місця.

Найкреативніші істоти на землі – діти. Закрийте їх у кімнаті – вони вигадають 50 видів розваг. Це чистий потік креативу. Дорослі заштовхують їх у придумані межі. Хтось у дитячому садку сказав, що ти танцюєш як качка – і ти вже не танцюєш. Батьки вважають професію твоєї мрії несерйозною – і ти вже відмовився від мрії. Треба наплювати на рамки і вчитися ловити моменти, коли в тобі пробивається креативність. Ловити й не відпускати.

Я хочу увійти в історію як людина, котра допомогла іншим вивільнити їхню творчу енергію. У деяких людей і компаній ця енергія геть заблокована. Вони шукають, від кого б «підзарядитися» і саме за цим приходять до креативних агентств.

Я довго був «антипідприємцем». Мене не цікавили гроші, я хотів просто займатися своєю справою. До бізнесу прийшов через кризу. Я успішно працював у великому мережевому агентстві. У певний момент вигорів. І мені, і керівництву було очевидно, що працюю я «так собі». Я розумів, що треба йти і робити щось своє.

Я не уявляв, що таке бізнес – я вмів тільки створювати продукт. Нам вистачило сміливості сказати нашому першому клієнтові, що у нас немає навіть клієнтських договорів. Ми так і сказали: «Вибачте, ми перший раз – ми не вміємо». Нам допомогли. Тоді я зрозумів, що бути новачком не страшно. Якщо ти відкритий і не корчиш із себе казна‑кого – тобі завжди допоможуть.

Підприємництво – найбільш захопливий серіал на світі. Якщо пощастить, то довгий.

Хейт – це явна ознака, що ти зробив щось круте. Раніше мене це зачіпало. Але потім я задумався: коли людина хейтить? Коли у неї щось негаразд. Це банальне прагнення скинути негатив чужим коштом. Нині на хейт уваги не звертаю. Для мене головне – робити крутий продукт.

Я – людина, що сумнівається. Коли працюєш у творчому бізнесі, постійно робиш щось нове. А отже, завжди є місце для самокритики. Я часто бачу, як самолюбування заважає людям робити по‑справжньому круті речі.

Мій шлях – нескінченна робота над собою. У кожного у школі були симпатичні однокласники, які подобалися дівчатам. Вони не напружувалися, все і так ішло до них. А були ботани, які розуміли, що, крім праці, їм розраховувати немає на що. За роки задроти, котрі гарували без просвітку і вдень і вночі, досягали успіху. А гарненькі лінтюхи залишалися за бортом.

Головне досягнення Banda за 10 років у тому, що ми створили культуру довіри, яка притягує таланти. У цей плюс ми вийшли з величезного мінуса: починали з дуже токсичної атмосфери, але шляхом поступових покращань перетворили звалище на сад.

Цінність №1 у Bandа – щирість. Ми говоримо і з командою, і з клієнтами відверто. Завдяки цьому успішно пережили кризу‑2020. Коли рекламні бюджети різко урізали, ми просіли. Обговорили ситуацію з командою, знизили витрати. Не надували щоки, а намагалися запропонувати клієнтам корисні рішення. Команда згуртувалася, з’явилися нові клієнти. До кінця серпня ми вже зробили оборот 2019 року, до кінця року плануємо вирости щонайменше на 30%.

Одного разу я написав менеджерам Banda інструкцію «Як користуватися Пашею». Я втомився і зрозумів, що не хочу ходити на роботу. Я став думати, що отруює мій кайф і як це виправити. Інструкція вийшла дуже проста: не більше ніж стільки‑то зустрічей і контактів на день. Продуктивність зросла, кайф від роботи повернувся. Я б радив кожному написати «інструкцію» до себе.

Минулий рік я провів у Стенфорді. Мій головний інсайт від Америки – розуміння, що разом люди стають розумнішими і сильнішими. За глобальним мозком – майбутнє людства.

Найкращу пораду в житті дав мені засновник Goodwine Володя Шаповалов. Якось у його магазині було щось не так і він почав шукати відповідального. І побачив перелякані очі співробітниці. Тоді він пообіцяв собі робити все, щоб члени команди, угледівши його, раділи, а не боялися. Я тепер щодня вчуся бути тим, чия поява тішить, а не лякає.

Найраще рішення у моєму житті – завести дітей.

Три мої найкорисніші звички – правильне харчування, вчасний сон і медитація.

Моя мрія – побудувати компанію, успішну на світовому ринку. 

Я хочу увійти в історію як людина, котра допомогла іншим вивільнити їхню творчу енергію

Опубліковано в четвертому номері журналу Forbes (жовтень 2020)

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні