Європейський Союз готує двоступеневу стратегію у сфері торгівлі зі США на випадок перемоги на виборах президента Дональда Трампа. Про це пише Financial Times з посиланням на джерела. ЄС планує прийняти вимоги нової адміністрації, але готовий посилити підхід, якщо США продовжать підвищувати тарифи на різні товари.
Традиційно сильні економічні звʼязки між ЄС та США, спільні цінності та інтеграція в глобальні ланцюжки постачання сприяли міцним торговельним відносинам. Однак під час першого терміну Трампа на посаді президента США з 2017 по 2021 рік торгівля між найбільшими економіками світу значно погіршилася.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Деталі
- Брюссель вважає підхід «батога і пряника» найкращою відповіддю на обіцянку Трампа запровадити 10-відсотковий тариф, який, за їхніми оцінками, може скоротити експорт ЄС приблизно на €150 млрд щороку.
- ЄС звʼяжеться з командою Трампа одразу після президентських виборів у листопаді, якщо він здобуде на них перемогу, щоб обговорити, які групи американських товарів Євросоюз міг би закуповувати в більшому обсязі й у такий спосіб збалансувати торговельне сальдо між ЄС і США, зазначило видання.
- Якщо Трамп все ж таки наважиться на підвищення мит, Єврокомісія надасть США список товарів, мита на які співтовариство може у відповідь підняти до 50% і більше.
- «Ми повинні показати, що ми партнери для США, а не проблема. Ми будемо прагнути до домовленостей, але готові захищатися, якщо це буде необхідно», – наголосив неназваний європейський чиновник у коментарі FT.
Контекст
Річний торговельний дефіцит США збільшився до €152 млрд у 2020 році з €114 млрд у 2016-му, коли Трамп переміг на виборах.
Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну ЄС імпортує великі обсяги скрапленого природного газу, щоб замінити поставки з Москви. Дефіцит платіжного балансу США залишався стабільним за президента Джо Байдена, сягнувши €156 млрд у 2023 році. Однак чиновники ЄС застерігають, що важко суттєво збільшити американський експорт, оскільки він, як правило, є менш цінним, ніж експорт ЄС. Домінують сировинні товари, тоді як провідними статтями експорту ЄС є фармацевтика, автомобілі та дорогі продукти харчування і напої, такі як шампанське.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.