Інформація про МХП – Громаді

Корпоративний фонд, Спеціалізація: Допомога жителям невеликих громад розвиватись у соціальній, економічній та політичній сферах

МХП – Громаді
Обсяг отриманих за 2023 рік благодійних внесків: 686 млн грн

Профайл

Рік заснування
2015

Топ-50 благодійних фондів країни

Проєкт із бюджетом у 3,3 млн грн, що дозволяє селянам отримати допомогу висококваліфікованих лікарів. 149 грантів на 13 млн грн для ініціатив, що розв’язують проблеми жителів малих міст. 7,7 млн на розвиток локальних спортивних громад. Це лише кілька проєктів, реалізованих фондом «МХП – Громаді».

Найбільший благодійник фонду – агропромислова компанія МХП. Жертвують й інші організації та люди: у 2023-му не від материнської компанії надійшло 26,6 млн грн.

Як фонд однієї з найбільших агрокомпаній України визначає власну ефективність? Відповідає директор фонду Олександр Пахолюк.

Як ви обирали спеціалізацію для корпоративного фонду МХП? 

З 2015 року ми допомагаємо громадам, де присутня компанія. Прагнемо, аби вони процвітали – були такими, де хочеться жити, звідки люди не тікають у міста, де є приріст населення і різні компанії. У процвітаючих громадах живуть щасливі люди. Вони краще розвиваються і в них легше вести бізнес.

Чому вирішили робити власний фонд, а не підтримувати інші благодійні організації? 

Ми почали засновувати фонди на кожному структурному підприємстві МХП – перший з’явився на Черкащині, у підприємстві «Урожай». Коли побачили, що цілі цих фондів збігаються, виникла ідея об’єднати їх в один.

Спочатку ми були локальною корпоративною організацією. Але вже дев’ять років працюємо на те, щоб стати потужним автономним фондом і надійним партнером для організацій на кшталт ПРООН та USAID.

Тобто будете залучати більше коштів від інших організацій та людей? 

Звісно. У нас є мета – диверсифікувати надходження і стати більш незалежними від нашого найбільшого благодійника МХП.

Які у фонду KPI та OKR? Як ви розумієте, що проєкт удався? 

У проєкту завжди є метрики, за якими ми оцінюємо роботу. Наприклад, торік ми подавалися на грантові проєкти і мали залучити 15 млн грн від донорів. Бувають метрики із залучення партнерів до виконання проєктів – там цифри значно більші, приблизно 100 млн грн. Усе це ми виконали.

Але OKR (методологія визначення і реалізації цілей. – Forbes) – це трішки більше. Ми виставляємо цілі щороку. Наша ефективність полягає у тому, скільки нових партнерів ми залучили у цей період і скільки старих залишилося з нами, бо це показує довіру. І, звісно, сталість наших ініціатив: ми відслідковуємо, скільки проєктів продовжують працювати роки по тому. Нещодавно провели ретроспективу кінця 2023-го і початку 2024-го – 85% проєктів, яким ми допомагали стартувати, успішно працюють.

Як обираєте партнерів? 

Партнер має поділяти наші цінності. У нас є комплаєнс, ми перевіряємо на доброчесність. Але чи це великий, маленький, локальний або національний проєкт, нам байдуже. Червоні прапорці для нас – гральний бізнес. Ймовірно, з ними ми не працюватимемо.

Які переваги має бізнес, що займається благодійністю? 

Великий бізнес не може бути щасливим у вакуумі, без людей поруч. Благодійність розвиває країну та її людей, які своєю чергою розвивають бізнес. Якщо бізнес соціально відповідальний, людям хочеться мати стосунок до нього. За нашими опитуваннями, понад 90% працівників МХП знають про соціальні ініціативи «МХП – Громаді» і пишаються ними. Тож благодійність впливає ще й на бренд роботодавця.

Участь в рейтингах