До енергобезпеки досі прикута увага всієї країни: без світла не працюють виробництва, й мережі мобільного зв’язку – не виняток.
Попри перешкоди й руйнування, Київстар продовжує забезпечувати мобільний зв’язок по всій країні та оперативно відновлювати його на деокупованих територіях.
До роботи в кризових ситуаціях компанія активно готувалась і завчасно зміцнила уразливі ланки інфраструктури, посилила заходи з кібербезпеки, перемістила критично важливе обладнання у західні регіони України. Завдяки цьому вдалося забезпечити безперебійну роботу бізнесу в кризових ситуаціях.
Наразі майже 90% базових станцій мобільної мережі Київстар забезпечують абонентам послуги зв’язку та інтернету. Від початку війни абоненти отримали безоплатних послуг та бонусів на суму 577 млн грн. Проте блекаути залишаються викликом для телеком-ринку.
Всі критичні складові телеком-інфраструктури Київстару мають альтернативне живлення від стаціонарних дизельних генераторів – про це компанія теж подбала ще до війни. З початком масштабних військових дій компанія збільшила кількість дизель-генераторів на 75%. Для забезпечення зв’язку під час блекаутів компанія використовує понад 1300 стаціонарних і мобільних генераторів.
Забезпечення та відновлення зв’язку в умовах війни
Оскільки частина базових станцій не має технічних можливостей для підключення генераторів, компанія знайшла інше рішення – встановлення на базових станціях нових акумуляторних батарей з більш тривалим часом роботи.
Наразі встановлено понад 18 000 нових акумуляторних батарей, що дозволило абонентам довше залишатись на зв’язку під час відключення електроенергії. Витрати телеком-оператора на альтернативні джерела енергопостачання для базових станцій вже перевищили 350 млн грн.
На деокупованих територіях близько 80% базових станцій компанії потребують ремонту. Загалом 18% базових станцій повністю знищені, а ще 35% мають суттєві пошкодження. Прямі втрати компанії від знищення обладнання, руйнацій майна та втрати активів уже перевищили 1,5 млрд грн. Однак завдання Київстару – якомога швидше повернути зв’язок абонентам на звільнених територіях.
До прикладу, у Херсоні зв’язок Київстар з’явився вже на другий день після звільнення міста від окупантів. Впродовж війни Київстар вже повернув мобільний зв’язок у понад 800 населених пунктів. Спеціалісти компанії відбудували та відремонтували понад 600 базових станцій.
Компанія не лише відбудовує зруйноване, а й продовжує розвивати нові технології, збільшувати територію дії мобільної мережі. Так, у 2022 році телеком-оператор збудував майже 700 нових базових станцій для 4G-зв’язку і модернізував ще понад 7000 базових станцій для збільшення швидкості передачі даних. Таким чином, у 2022 році обсяги використання послуг 4G на абонента зросли майже на 30%.
Люди, які тримають зв’язок
Проте в Київстарі впевнені, що найважливіший фактор, який «тримає» мережу, – професіоналізм і патріотичний настрій співробітників. Інженери Київстару працюють з ризиком для життя, відновлюючи пошкоджені агресором базові станції. За рік війни спеціалісти Київстару виконали понад 142 000 аварійно-відновлювальних робіт, удвічі більше, ніж у мирні роки. Під час ворожої облоги українських міст спеціалісти Київстар підтримують роботу базових станцій в умовах безперервних обстрілів і відсутності електроенергії.
У Маріуполі, який російські загарбники нищили й руйнували, працювала єдина на все місто базова станція Київстару – четверо співробітників, що залишились у місті, майже місяць підтримували її роботу. Саме тому з першого дня війни у фокусі була організація безпечної роботи для співробітників. У семи офісах компанії на заході України були організовані пункти прийому переселенців, які стали прихистком для майже 1200 співробітників і членів їхніх родин. Загалом на підтримку персоналу у 2022 році компанія виділила сотні мільйонів гривень.
Інвестиції в цифрову екосистему та розвиток телекому
На тлі війни телеком зазнав суттєвої переоцінки споживачами, адже надійний зв’язок – основа комунікації з близькими. Однак підтримка мобільної мережі та послуг потребує від телеком-оператора суттєвих інвестицій. За дев’ять місяців 2022 року капітальні витрати Київстар становили майже 4 млрд грн, при цьому обсяг інвестицій в III кварталі 2022 року збільшився на 50% порівняно з першим кварталом того ж року.
На стан телеком-ринку також впливають інфляція, внутрішня та зовнішня міграція, скорочення абонентської бази, збільшення витрат через руйнування мереж тощо. Попри це Київстар запроваджує нові сервіси, за якими бачить перспективу. Зокрема, це подальший активний розвиток 4G та технологій передачі голосу VoLTE і VoWiFi, розвиток цифрової медицини та цифрового телебачення. Також у грудні Київстар оголосив про створення нового бізнесу – IT-компанії Kyivstar.Tech, яка стала резидентом «Дія.City». Нова компанія зосередиться на розвитку сучасних цифрових рішень для мільйонів клієнтів оператора, а також для зовнішнього ринку. А ще раніше Київстар придбав суттєву частку в мережі онлайн-клінік helsi.me.
Київстар не залишається осторонь допомоги державі та суспільству. На подолання наслідків війни компанія надала майже 500 млн грн. Компанія планує і надалі посилювати інфраструктуру надійного зв’язку, зміцнювати кібербезпеку та інвестувати в цифрову екосистему країни.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.